logo

logo

wtorek, 13 grudnia 2011

Torcik a’la rafaello


Torcik jogurtowy, do rafaello mu wiele brakuje, bo przede wszystkim nie jest aż tak słodki, ale można przymknąć jedno oko i się zadowolić podczas diety. Ten przepis jest z jogurtów naturalnych, które sama dosładzałam, ale myślę, że używając deserków waniliowych z Lidla, o których się już tutaj rozpisywałam, to wyjdzie dużo lepszy, a bilans kaloryczny mniej więcej podobny. Jak kiedyś wypróbuję deserki, to się podzielę doświadczeniami.





Składniki:
3 jogurty naturalne (3x400g)
cukier, cukier waniliowy (150g)
1 mała paczka ryżu preparowanego (30g)
żelatyna (30g)
wiórki kokosowe (30g)
migdały do dekoracji (20g)
olejek migdałowy, olejek waniliowy





Przygotowanie:
Do trzech szklanek wlewamy po 50ml gorącej wody, wsypujemy po 10g żelatyny i po 50g cukru (mieszanka cukru waniliowego i zwykłego w dowolnych proporcjach). Dokładnie mieszamy, aż do rozpuszczenia żelatyny i cukru.
Do miski wlewamy 1 jogurt naturalny, miksujemy go dolewając wodę z żelatyną i cukrem i dodajemy kilka kropel olejku waniliowego i migdałowego. ¼ masy jogurtowej odkładamy do dekoracji, żeby zastygła. Do pozostałej masy wsypujemy ryż preparowany. Na paterze lub dużym talerzu ustawiamy bok małej tortownicy, wlewamy masę jogurtową, która będzie naszym spodem.
Do miski wlewamy 2 jogurty naturalne, dodajemy (ciągle miksując) do nich 2 szklanki wody z żelatyną i cukrem, dodajemy kilka kropel olejku waniliowego i migdałowego oraz wiórki kokosowe (łyżeczkę wiórków zostawiamy do dekoracji). Masę jogurtową wlewamy do tortownicy na pierwszą warstwę. Jeśli chcecie pokombinować z warstwami, żeby jedna była waniliowa, druga migdałowa, to na każdy jogurt przypada 1 szklanka wody z żelatyną.
Kiedy torcik lekko się zastygnie zdejmujemy bok tortownicy. Krem, który zostawiliśmy do zastygnięcia dajemy do tutki i dekorujemy torcik kremem, wiórkami i migdałami.























Wartość energetyczna całego torcika – 1700kcal

Wartość energetyczna 1 porcji (1/12 torcika) – 140kcal



17 komentarzy:

  1. Wszystko wygląda smacznie i łatwe z opisu. Może jakaś opcja drukowania przepisów? Chętnie dodałabym do moich "zbiorów".

    OdpowiedzUsuń
  2. nigdzie nie moge znalezc ryzu preparowanego, a chcialam zrobic rowniez szyszki..

    iwona

    OdpowiedzUsuń
  3. W takich popularnych sklepach, to ja kupuję ryż w ABC, w Żabce, w zwykłych warzywniakach pod domem, pytaj tam, bo w moich mają pod ladą :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Musze go konieczne zrobić, wygląda super i na pewno jest też pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  5. jakich deserków waniliowych z lidla? nie wiem, o które Ci chodzi... i jeszcze jedno - z jakich tabeli kalorii korzystasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://zdrowezywienie.w.interia.pl/tabelekaloryczne.htm

      Usuń
  6. Nie pamiętam jak one się nazywają. Są dwa rodzaje, jedne waniliowe, drugie czekoladowe. Są pakowane po 4szt, nie można kupić pojedynczych. Nie mam w domu, nie pamiętam nazwy. W smaku są podobne do Bakoma Satino, też polecam, bo są super do takich wyrobów niskokalorycznych!

    OdpowiedzUsuń
  7. no, ładnie, Ty wiesz, jakie są rozbieżności między tabelami kalorii? Na tych Twoich np. kukurydza z puszki - 23 kcal, a na http://www.tabele-kalorii.pl/ w zależności od firmy: między 80 a 110 kcal... w proporcjach obiadowych sporo to zmienia... inne rzeczy też się rozbiegają. Ale z drugiej strony, jeśli na tych danych tak ładnie schudłaś, to znaczy, że się da :)

    OdpowiedzUsuń
  8. No widzisz, dlatego co tabele to co innego, nie dać się zwariować, wybrać jedne i tym się kierować, w jednych coś zaniżone, coś innego zawyżone bilans wyjdzie na zero :) te moje to te: http://zdrowezywienie.w.interia.pl/tabelekaloryczne.htm

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny przepis... co prawda deser jeszcze nie zastygł w 100% ale już moge powiedzieć że będzie rewelacyjny! próbowałam palcem ;)
    Odchudziłam nieco przepis - użyłam jogurtu jovi 0% tłuszczu, zamiast cukru wykorzystałam słodzik w tabletkach i zrezygnowałam z migdałów. Po zsumowaniu składników cały torcik ma jedyne 920 kcal czyli aż o połowę mniej!
    sam cukier z przepisu to 608 kcal.
    Dziękuję za przepis... sama w życiu bym na taki pomysł nie wpadła:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cukier robi swoje w kaloriach, ja ostatnio więcej słodzika zaczęłam używać, więc mniej kalorii tutaj - da się :)

      Usuń
  10. szkoda że nie jest napisane żeby poczekać aż ta pierwsza warstwa zastygnie bo mi ryż wypłynął do góry a i wszystkie warstwy się ze sobą więc zmieszały...smaku to nie zmieni ale też wygląda mniej efektownie

    OdpowiedzUsuń
  11. Ha ha trzeba było tak od razu że ryż preparowany to ryż dmuchany:)

    OdpowiedzUsuń
  12. czym mozna zastapic ryz preparowany? mieszkam za granica i tutaj nawetniczego podobnego nie ma. maz niedlugo urodziny, bardzo lubi, wiec chcialam zrobic. daj znac, pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu,moze wafle ryzowe? prosze o odpowiedz.

      Usuń
    2. Ja bym dała pokruszone herbatniki, jakieś pełnoziarniste lub bez cukru jak znajdziesz. Może to co prawda nieznacznie podnieść kaloryczność porcji, ale nie na tyle, żeby się tym przejmować. Można tez pominąć ryż i zrobić bez tej warstwy spodniej.

      Usuń
  13. o, dziekuje pieknie za dpowiedz. Znalazlam herbatniki z pelnoziarnistej maki bez cukru. CHyba ich uzyje. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń