logo

logo

piątek, 29 marca 2013

OD AKTYWNOŚCI DO ZDROWIA

Mariusz Bartkowski – absolwent Akademii Wychowania Fizycznego w Gdańsku. Na co dzień trener pływania, instruktor piłki nożnej i nauczyciel WF. Jego hobby to żywienie, dietetyka, sport, fizjologia i aktywność fizyczna. Człowiek, który oprócz tego, że czyta i się interesuje tymi dziedzinami, to jeszcze lubi różne nowe trendy testować na sobie, zdobywając tym doświadczenie i wyrabiając opinię o nowościach.

Propozycja współpracy z Mariuszem wyszła od niego. Napisał do mnie, że chciałby podzielić się z Wami bezinteresownie swoją wiedzą, z czystej przyjemności i zamiłowania do tego co robi. Razem doszliśmy do wniosku, że blog o zdrowym żywieniu i diecie powinien być uzupełniony o wiedzę dotycząca aktywności fizycznej. Ja się na sportach nie znam, więc nigdy nie odważyłabym się podjąć tu tych tematów. Myślę, że oko specjalisty nam się przyda.

Zadaniem tego działu i tych wpisów, będzie nakierowanie Was na wybór właściwej dla siebie aktywności fizycznej w powiązaniu z życiową dietą. Myślę, że często chcemy się poruszać, ale nie zawsze dobrze dobieramy dyscypliny, które nas zniechęcają, za bardzo męczą lub nie przynoszą efektów takich, o jakich marzymy. Mam nadzieję, że ten dział nam wszystkim pomoże!

Na wszystkie pytania pod wpisami z tego działu będzie odpowiadać Mariusz. Z osobistymi problemami piszcie do niego na maila, odważył się go podać i obiecał odpisywać i Wam pomagać.

Kontakt do Mariusza: mariusz19x@interia.pl 



ARTYKUŁY:


Aktywność sportowa
od A do Z Czym jest aktywność fizyczna, a czym sport. Wpływ wysiłku fizycznego na organizm człowieka
od A do Z 3x30x130
od A do Z Podstawy o tkance tłuszczowej
od A do Z Tworzymy deficyt kaloryczny
od A do Z Bilans wodny organizmu
od A do Z Posiłek a trening
od A do Z Trening mięśni brzucha
od A do Z Jak nie jeść słodyczy
od A do Z Bieganie - od czego zacząć?
od A do Z Siłownia
od A do Z Motywacja
od A do Z Rower

23 komentarze:

  1. Mam pytanie... ;)
    Na ten blog trafiłam dopiero teraz, więc dopiero zaznajamiam się z wpisami na nim, mam nadzieję że znajdę to coś co mnie zmotywuje do diety... Ważę dużo... bo aż 93kg przy 168cm wzrostu... Na razie w moim życiu zmieniłam brak ruchu na zumbę trzy razy w tygodniu (wieczorem, nie wiem czy to ważne). Czy taki wysiłek fizyczny przy powiedzmy 2000kcal dziennie wystarczy do schudnięcia? Wiem że 2000kcal to normalna ilość kalorii dla zdrowej kobiety, dlatego się zastnawiam (bo jak można się domysleć często przekraczam tą ilość kalorii... moja straszną słabością są chipsy...i to kilka razy w tygodniu po dużej paczce).
    Pozdrawiam,
    Kasia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jasne, że wystarczy do schudnięcia o ile nie będziesz przekraczała 2000 kcal. Tyle tylko, że czas w którym schudniesz będzie wydłużony. Radziłbym chipsy odłożyć na bok a zamiast tego chrupać pokrojone jabłka lub marchewki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam
    Czy rower jest dobrym rozwiązaniem na aktywność fizyczną? Chodzi mi głównie o to że na pewno będzie działał na mięśnie nóg, a w moim przypadku na zmniejszenie obwodu łydek i ud. Przynajmniej tak mi się wydaje:) Czy mógłby pan polecić mi jakieś ćwiczenia ze sprzętem lub bez na brzucho:) Ale prosiłabym o ćwiczenia dla opornych:)
    Pozdrawiam
    p.s mam 172 cm wzrostu i ważę 74 kg.

    OdpowiedzUsuń
  4. Temat na brzuszek będzie i to dosyć dokładny, bo to taki mój konik :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam!
    Od miesiąca jestem na diecie połączonej z aktywnością fizyczną (spacery, jazda na rowerze, ćwiczenia typu "brzuszki") schudłam 8kg, ale niestety nie zawsze mam czas na ćwiczenia i w związku z tym mam pytanie: jak często minimum powinnam ćwiczyć, aby waga "spadała" w dół?
    Pozdrawiam Kaśka

    OdpowiedzUsuń
  6. Żeby schudnąć wcale nie trzeba ćwiczyć! Będą ukazywały się kolejne artykuły to wyjaśnię wszystko co i jak. Musiałbym w komentarzu bardzo mocno się rozpisywać. Jeśli ćwiczysz to wystarczą 4 treningi co drugi dzień. Oczywiście połączone z dietą. A przepisów tutaj masz pod dostatkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam, widzę że zainteresowanie aktywnością fizyczną jest duże węc ja również mam pytanie; czy dla kobiety po czterdziestce sa jakieś efektywne ćwiczenia? Ja ćwiczę 40 minut 4 razy w tygodniu na rowerze stacjonarnym i efektów praktycznie żadnych,stosuję dietę niskotłuszczową około 1100 cal[168 cm,83 kg] co robię nie tak?Proszę o radę. Pozdrawiam Ewa

    OdpowiedzUsuń
  8. Od jakiego czasu ćwiczysz? Dieta niskotłuszczowa wcale nie jest dobra bo wiele witamin rozpuszcza się tylko w tłuszczach. Trenując tak często 1100 kcal wcale nie jest dla Ciebie dobre. Na pewno radzę zwiększyć to do 1500 kcal.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,dziękuję za szybką odpowiedż.Ja ćwiczę na rowerze od dwóch miesięcy i waga stoi w miejscu lub jest 1 kilogram różnicy i tak się waha.Może powinnam napisać,że zawsze byłam bardz szczupła[52kg]dopiero jakieś trzy lata temu zaczęłam tyć nie jedząc więcej.Nigdy nie lubiłam za bardzo słodyczy ani śmieciowego jedzenia więc te 1100 cal. to nie jest za bardzo uciążliwe.Rozumię że metabolizm w starszym wieku zwalnia,ale ćwicząc myślałam że schudnę.
      Pozdrawiam Ewa

      Usuń
    2. Osobiście uważam, że można spożywać 800 kcal dziennie i być najedzonym, ale niekoniecznie jest to dobre dla naszego organizmu. Może to być problem z tarczycą. Tycie jest spowodowane wieloma sprawami: wiekiem, cyklami miesiączkowania, ciążą, zmianą dotychczasowych przyzwyczajeń, problemy zdrowotne. Może warto przebadać krew?

      Usuń
  9. Witam!
    I ja mam pytanie, od przeszło miesiąca staram się ćwiczyć (rower stacjonarny, brzuszki, aerobik),stosuję dietę 1200kcal (czasem jem mniej) schudłam 9kg i nagle stop! Waga od dobrego tygodnia stoi w miejscu, co robię nie tak? Bardzo proszę o poradę.
    Pozdrawiam Katarzyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na początku traci się bardzo dużo wody, stąd też zmiana masy ciała jest bardzo szybka, ale też przez krótki okres. Teraz zaczyna spalanie się tkanki tłuszczowej i budowa tkanki mięśniowej. A pamiętaj, że mięśnie ważą więcej niż tkanka tłuszczowa. Ponadto organizm żeby przystosować się do nowych warunków, żęby nie było efektu jo-jo potrzebuje około pół roku.

      Usuń
  10. witam mam pytanie od roku często łapie mnie rwa kulszowa ,chciałabym zacząć coś ćwiczyć ale nie bardzo wiem co mogę żeby nie zrobić sobie krzywdy .Dodatkowo mam rotacje kręgów i chory kręgosłup lędzwiowy,a mam trochę do zrzucenia kilogramów.Więc proszę jaki sport mogę uprawiać i jakie ćwiczenia.DORA

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie jestem rehabilitantem, a na studiach nie zaopatrzono mnie w taką wiedzę. Myślę, że to lekarz bądź fizykoteraupeta powinien się Tobą profesjonalnie zająć. Weź od lekarza takie skierowanie na fizykoterapię, aby postawili Cię tam na nogi, a potem zajrzyj tutaj ponownie, bo już niedługo znajdą się tutaj artykuły, jak spalać tkankę tłuszczową :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ile razy w tygodniu powinno sie cwiczyc i najwazniejsze pytanie cwiczyc p czy przed jedzeniem w jakich godzinach

    OdpowiedzUsuń
  13. o tym ile razy jest w następnym artykule, o jedzeniu dopiero będzie poświęcony cały artykuł bo spraw nie jest taka oczywista

    OdpowiedzUsuń
  14. Po jakim czasie jest szansa na pojawienie się takiego zdrowego uzależnienia? Przydałoby mi się bardzo! Bo na razie trening to da mnie obowiązek.... :(

    OdpowiedzUsuń
  15. Po jakim czasie? To subiektywne uczucie każdego z nas. A kiedy pojawia się uzależnienie od alkoholu czy papierosów? Wydaje mi się, że wtedy kiedy zaczynamy odczuwać z tego przyjemność i radość, albo jeśli któregoś dnia nie pójdziesz poćwiczyć i wieczorem poczujesz się źle, że nic danego dnia nie zrobiliśmy. Na początku trening też był dla mnie obowiązkiem, jednak kiedy zobaczyłem, że przynosi on efekty to wtedy przychodziła energia i chciało się jeszcze i jeszcze i jeszcze :)

    OdpowiedzUsuń
  16. witam.
    dopiero zaczynam 'przygodę' ze sportem i zdrową żywnością i mam pytanie.
    otóż 2 razy w tygodniu chodzę na siłownię między 13-15 i mam wątpliwość co do po-treningowego posiłku. jeżeli wrócę do domu i zjem to, co jest moim daniem obiadowym, to czy nie będzie to 'zmarnowaniem' mojego wcześniejszego wysiłku?

    OdpowiedzUsuń
  17. nie powinno być...to jeszcze zależy co zjesz i kiedy, najlepiej po treningu zjeść jak najszybciej

    OdpowiedzUsuń
  18. Witam,
    Jakoz silownie to nie dla mnie jak na razie i wiem ze nie bede sie motywowac by isc do niej postanowilam sprawic sobie p90x,masa ludzi na tym schudla i chce sprobowac i ja bo wierze ze moge ale moja slaba strone to odzywianie i tam proponuja ponad 3000kcal nie jestem w stanie tego zjesc,staralam sie ulozyc plan na 2500 z odpowiednia iloscia tluszczy,protein i wegli i jest to jakis koszmar poprostu.Niema jakies prostszego sposobu na poczatek bym sie w to wdrozyla latwiej a potem jak juz przyzwyczaje sie do innego odzywiania sie to moge bawic sie w dokladne wyliczanie wszystkiego?

    OdpowiedzUsuń
  19. polecam program vitalmax :) tam masz łatwo i przystępnie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Mam 35lat,chce sie odchudzic.Waze 76 kilo wzrostu mam 1.64m. Co 2 dzien mam zamiar cwiczyc po 15 min. w domu i zaczac codziennie po 5 razy jesc.Czy to wystarczy?

    OdpowiedzUsuń