logo

logo

wtorek, 22 stycznia 2013

Dietetyczne zestawy obiadowe


INSTRUKCJA OBSŁUGI

Zrobiłam dwie grupy propozycji obiadowych. Pierwsza to zestawy obiadowe, a druga to obiady tzw. jednogarnkowe lub wymagające większego wkładu pracy, ale popularne i lubiane, więc szkoda by to było pominąć. Poniżej zasady komponowania zestawów obiadowych, a następnie kilka słów o grupie dań gotowych.










Zestawy obiadowe
ZESTAWY OBIADOWE

Zakładam, że obiad składa się z porcji mięsa/ryby (1), ziemniaków/ryżu/kaszy/makaronu (2)surówki bądź sałatki (3). Możecie się poruszać w poziomach, skosach lub dowolnie. Ogólnie - mamy tu trzy kolumny i komponujemy posiłek tak, żeby było coś z każdej kolumny. Wybrałam najbardziej popularne surówki, mięsa i dodatki typu kasza, ryż itp. Moim zdaniem wszystko jest łatwe i szybkie w przygotowaniu. Starałam się poukładać je tak, żeby od góry były takie, które się szybko przygotowuje, a na dole te bardziej czasochłonne, ale też łatwe. Nie ma tu nic co wymaga kilkugodzinnego ślęczenia w kuchni. Te bardziej wyszukane przepisy znajdziecie w poszczególnych działach: WARIACJE NA TEMAT MIĘSA I RYB, ROZMAITOŚCI NA GORĄCO i SURÓWKI I SAŁATKI OBIADOWE.

Dla wegetarian
Pod tabelką zamieściłam dodatek - kilka przykładów kotletów lub innych potraw bez mięsa. Wyliczyłam ich kaloryczność i ilość tak, żeby odpowiadały tej samej kaloryczności, co mięsa i ryby z kolumny 1. Do wybranej potrawy dobieracie coś z kolumny 2 i coś z kolumny 3 i macie taki sam obiad pod względem energetycznym jak pozostali.

Zasady kaloryczności
Żeby nie liczyć każdego dania z osobna przyjmujemy, że tak dobrałam ilości, żeby danie z konkretnej kolumny zawsze miało zbliżoną kaloryczność. Przy danej potrawie wpisuję ilość lub wielkość porcji zakładając, że posługujecie się podlinkowanym przepisem i robicie z proporcji takich jak tam podałam.

Przyjmuję zatem, że:
Kolumna 1 - mięsa/ryby - maks.150kcal
Kolumna 2 - ziemniaki/kasze/ryże/makarony - maks. 125kcal
Kolumna 3 - surówki i sałatki - maks. 75kcal

Wartość całego zestawu obiadowego przy tych założeniach nie przekroczy 350kcal.

PIERŚ Z KURCZAKA RYŻ BIAŁY KAPUSTA KISZONA
1/2 porcji (125g) 1/3 woreczka 1 porcja (1/2 z przepisu)
Pierś z kurczaka Ryż biały
Kapusta kiszona
PIERŚ Z KURCZAKA W ZIOŁACH RYŻ BRĄZOWY MARCHEWKA Z JABŁKIEM
1/2 porcji (125g) 1/3 woreczka 1 porcja (1/2 z przepisu)
Piersi kurczaka w ziołach
Ryż brązowy Marchewka z jabłkiem

SZASZŁYKI DROBIOWE RYŻ PARABOILED Z KURKUMĄ BIAŁA RZODKIEW Z MARCHEWKĄ
2 szaszłyki (125g) 1/3 woreczka 1 porcja (całość z przepisu)
Szaszłyki drobiowe Ryż paraboiled z kurkumą Biała rzodkiew z marchewką
GULASZ Z MARCHEWKĄ I PIECZARKAMI KASZA GRYCZANA BIAŁA RZODKIEW Z JABŁKIEM
1 porcja (1/3 z przepisu) 1/3 woreczka 1 porcja (1/2 z przepisu)
Gulasz z marchewką i pieczarkami Kasza gryczana Biała rzodkiew z jabłkiem
KOTLETY MARCHEWKOWE KASZA KUSKUS BIAŁA RZODKIEW Z CUKINIĄ
3szt. z przepisu 35g suchej kaszy 1 porcja (całość z przepisu)
Kotlety marchewkowe Kasza kuskus Biała rzodkiew z cukinią
PULPETY I SOSY KASZA JĘCZMIENNA SURÓWKA Z SELERA I JABŁKA Z SUSZONYMI ŚLIWKAMI
1 porcja (4szt.+sos z przepisu) 1/3 woreczka 1 porcja (1/3 z przepisu)
Pulpety i sosy Kasza jęczmienna Surówka z selera z suszonymi śliwkami
KOTLETY CUKINIOWE ZIEMNIAKI GOTOWANE SURÓWKA Z SELERA I MARCHEWKI
3szt. z przepisu 2-3 średnie ziemniaki (200g) 1 porcja (1/3 z przepisu)
Kotlety cukiniowe Ziemniaki gotowane Surówka z selera i marchewki
KOTLETY
Z BIAŁYM SEREM
ZIEMNIAKI PIECZONE MIZERIA Z KOPERKIEM
3szt. z przepisu 2-3 średnie ziemniaki (200g) 1 porcja (całość z przepisu)
Kotlety z białym serem Pieczone ziemniaczki Mizeria z koperkiem
KOTLETY POMIDOROWE FRYTKI MIZERIA Z MŁODEJ CUKINII
3szt. z przepisu z 2-3 średnich ziemniaków (200g) 1 porcja (całość z przepisu)
Kotlety pomidorowe Dietetyczne frytki Mizeria z młodej cukinii
KOTLETY Z KAPUSTĄ PUREE ZIEMNIACZANE SURÓWKA Z CUKINI W SOSIE PIETRUSZKOWYM
3szt. z przepisu 1 porcja (całość z przepisu) 1 porcja (całość z przepisu)
Kotlety z kapustą Purre ziemniaczane Surówka z cukinii w sosie pietruszkowym

KURCZAK W SOCZEWICY ZIEMNIAKI W MARYNACIE ZIOŁOWO-IMBIROWEJ SAŁATA Z
POMIDORAMI
1 porcja (1/3 z przepisu) 1 porcja (1/3 z przepisu) 1 porcja (1/2 z przepisu)
Kurczak w soczewicy Ziemniaczki w marynacie ziołowo-imbirowej Sałata z pomidorami

GULASZ Z KAPUSTĄ I FASOLKĄ ZIEMNIACZKI W MARYNACIE MUSZTARDOWEJ POMIDORY Z CEBULKĄ
1 porcja (1/3 z przepisu) 1 porcja (1/3 z przepisu) 1 porcja (1/2 z przepisu)
Gulasz z kapustą i fasolką Ziemniaczki w marynacie musztardowej Pomidory z cebulką

CHRUPIĄCE CZOSNKOWE PALUSZKI DROBIOWE SAŁATKA ZIEMNIACZANO
-FASOLOWA
BRUKSELKA Z POMIDORAMI
8szt. z przepisu 1 porcja (1/4 z przepisu) 1 porcja (1/2 z przepisu)
Chrupiące czosnkowe paluszki drobiowe Sałatka ziemniaczano-fasolowa Brukselka z pomidorami

KANCIASTE CZOSNKOWE PULPECIKI KLUCHY ŚLĄSKIE Z SOSEM SZPINAKOWYM POMIDORY Z POREM
4szt. z przepisu 5szt. z przepisu 1 porcja (1/2 z przepisu)
Kanciaste czosnkowe pulpeciki Kluchy śląskie z sosem szpinakowym Pomidory z porem

PIERSI FASZEROWANE BIAŁYM SEREM KOPYTKA W WERSJI DIETETYCZNEJ POR Z JAJKIEM
3szt. z przepisu 7szt. z przepisu 1 porcja (1/2 z przepisu)
Piersi faszerowane białym serem Kopytka Por z jajkiem
ROLADKI Z SUSZONĄ ŚLIWKĄ W WINIE MAKARON Z WARZYWAMI SURÓWKA Z PORA Z RODZYNKAMI
1szt. mała z przepisu 1 porcja (1/4 z przepisu) 1 porcja (1/3 z przepisu)
Roladki z suszoną śliwką w winie Makaron z brokułami Surówka z pora z rodzynkami
PIECZARKOWE SAKIEWKI Z KURCZAKA PENNE Z POREM SURÓWKA Z PEKIŃSKIEJ Z SOSEM SOJOWYM
1szt. z przepisu 1 porcja (1/4 z przepisu) 1 porcja (1/3 z przepisu)
Pieczarkowe sakiewki Penne z porem Surówka z pekińskiej z sosem sojowym
ROLADKI WIEPRZOWE MAKARON Z MARCHEWKĄ KAPUSTA PEKIŃSKA Z POMIDORAMI
1szt. z przepisu 1 porcja (1/4 z przepisu) 1 porcja (1/2 z przepisu)
Roladki wieprowe Makaron z warzywami Kapusta pekińska z pomidorami
FILETY RYBNE SMAŻONE RISOTTO SZPINAKOWE BIAŁA KAPUSTA Z PAPRYKĄ
1szt. (150g) 1 porcja (1/4 z przepisu) 1 porcja (1/3 z przepisu)
Filety rybne smażone Risotto szpinakowe Biała kapusta z papryką
KOTLETY RYBNE Z MARCHEWKĄ KASZA PĘCZAK Z PIECZARKAMI BIAŁA KAPUSTA Z POMIDOREM
3szt. z przepisu 1 porcja (1/4 z przepisu) 1 porcja (1/3 z przepisu)
Kotlety rybne z marchewką Kasza pęczak z pieczarkami Biała kapusta z pomidorem
PIECZONA RYBKA NA KWAŚNYCH WARZYWACH KASZA PERŁOWA Z FASOLKAMI
SURÓWKA COLESLAW W WERSJI LIGHT
2szt. z przepisu 1 porcja (1/4 z przepisu) 1 porcja (1/3 z przepisu)
Pieczona rybka na kwaśnych warzywach Kasza perłowa z fasolkami w trzech kolorach Sałatka Coleslaw w wersji Light

MEDALIONY Z TUŃCZYKA RYŻ JAŚMINOWY Z CIECIORKĄ SURÓWKA Z CZERWONEJ KAPUSTY
6szt. z przepisu 1 porcja (1/4 z przepisu) 1 porcja (1/3 z przepisu)
Medaliony z tuńczyka Ryż jaśminowy z cieciorką Surówka z czerwonej kapusty

FILET RYBNY W POMIDORACH CZOSNKOWYCH
RYŻ Z KUKURYDZĄ BRUKSELKA Z CEBULKĄ
1 porcja (1/4 z przepisu) 1 porcja (1/4 ryżu) 1 porcja (1/2 z przepisu)
Filet rybny w pomidorach czosnkowych Ryż z kukurydzą Brukselka z cebulką
RYBA W PORACH W SOSIE CYTRYNOWO-IMBIROWYM
KASZA GRYCZANA Z GROSZKIEM SAŁATKA Z CHRUPIĄCYCH PIECZAREK
1 porcja (1/4 z przepisu) 1 porcja (1/4 z przepisu) 1 porcja (1/2 z przepisu)
Filet rybny w sosie cytrynowo-imbirowym Kasza gryczana z groszkiem Sałatka z chrupiących pieczarek
RYBA Z PIECZARKAMI W OCCIE WINNYM RYŻ BRĄZOWY Z FASOLĄ SELER GOTOWANY Z JABŁKIEM
1 porcja (1/4 z przepisu) 1 porcja (1/4 z przepisu) 1 porcja (1/3 z przepisu)
Ryba z pieczarkami w occie winnym Ryż brązowy z fasolką Seler gotowany z jabłkiem



WERSJA DLA WEGETARIAN
Więcej propozycji w dziale KOTLETY I PLACKI JARSKIE.


KOTLETY JAJECZNE KOTLETY KAPUŚCIANE Z KASZĄ JAGLANĄ KOTLETY PIECZARKOWE Z KASZĄ JAGLANĄ
2szt. z przepisu 3szt. z przepisu 3szt. z przepisu
Kotlety jajeczne Kotlety kapuściane z kaszą jaglaną Kotlety pieczarkowe z kaszą jaglaną
KOTLETY Z KASZY GRYCZANEJ KOTLETY SELEROWE KOTLETY SOJOWE
3szt. z przepisu 3szt. z przepisu 2szt. z przepisu
Kotlety z kaszy gryczanej Kotlety selerowe Kotlety sojowe
KAPUŚCIAKI KOTLETY MARCHEWKOWE KOTLETY ZIEMNIACZANE
3szt. z przepisu 3szt. z przepisu 3szt. z przepisu
Kapuściaki Kotlety marchewkowe Kotlety ziemniaczane


DANIA GOTOWE

Przyjmuję, że w przypadku dań typu "jednogarnkowe" czy też z piekarnika obiad ma maksymalnie 350kcal. Przy każdym przepisie podaję ile sztuk, czy też jaka ilość mieści się w ramach wyznaczonych kalorii, pod warunkiem przygotowania dania z proporcji w przepisie. Wybrałam te potrawy, które wydają mi się tradycyjne, typowe dla polskiego domu, ale odchudzone, w wersji dietetycznej. Więcej przepisów w dziale ROZMAITOŚCI NA GORĄCO.

PIEROGI RUSKIE PIEROGI Z KAPUSTĄ I GRZYBAMI KROKIETY Z KAPUSTĄ
10szt. z przepisu 14szt. z przepisu 3szt. z przepisu
Pierogi ruskie Pierogi z kapustą i grzybami Naleśniki i krokiety na ostro
GOŁĄBKI TRADYCYJNE GOŁĄBKI MOCNO KAPUŚCIANE Z KASZĄ JAGLANĄ GOŁĄBKI Z KASZĄ PĘCZAK
3szt. z przepisu (+sos) 3szt. z przepisu (+ sos) 3szt. z przepisu (+sos)
Gołąbki Gołąbki mocno kapuściane z kaszą jaglaną Gołąbki z kaszą pęczak
BIGOS DIETETYCZNIE BIGOS Z KAPUSTY MIESZANEJ Z WOŁOWINĄ ŁAZANKI Z KAPUSTĄ I GRZYBAMI
1 porcja (1/2 z przepisu) 1 porcja (1/3 z przepisu) 1 porcja (1/2 z przepisu)
Bigos dietetycznie Bigos z kapusty mieszanej z wołowiną Łazanki z kapustą i grzybami
ZAPIEKANKA MIĘSNA ZE SZPINAKIEM LASAGNE Z PIERSI KURCZAKA LASAGNE Z TUŃCZYKIEM
1 porcja (1/4 z przepisu) 1 porcja (1/4 z przepisu) 1 porcja (1/3 z przepisu)
Zapiekanka mięsna ze szpinakiem Lasagne z piersi kurczaka z beszamelem Lasagne z tuńczykiem

116 komentarzy:

  1. Kocham tę stronę , naprawdę. Jest Pani nieoceniona!

    OdpowiedzUsuń
  2. i.. niezastąpiona! Dziękuję za super zestawienie!

    OdpowiedzUsuń
  3. postaralas sie! moj ulubiony blog! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Po prostu brak mi słow na to co Ty "wyprawiasz" Super blog,codziennie czytam,podpatruje,staram sie coraz więcej gotowac po Twojemu i pomału "przestawiać" rodzinkę na zdrowszy tryb życia. Czytając Twoje posty po prostu wstyd opychać się jakimś świństwem typu chipsy,batony,słodkie sztuczne bułeczki...już"prawie " tego nie uświadczysz w moim domu...prawie...niestety... Dziękuję Ci bardzo i tak trzymaj dalej,nie przestawaj dzielić sie z nami swoimi wspanialymi pomyslami.Wielkie Dzięki!!!! Ania

    OdpowiedzUsuń
  5. mała jesteś WIELKA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Krzysztof :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Magdo Twoja wyobraźnia i pomysł są fantastyczne. Gotuję podobnie (odchudzam potrawy, gdyż mam tendencje do tycia), jednak Twój blog podsuwa mi wiele pomysłów na które sama bym nie wpadła;) To czego mi tutaj brakuje to jedynie ładna oprawa graficzna. Szkoda, że tak fantastyczne dania są mało korzystnie przedstawione;( Myślę, że popracowanie nad tą częścią przyciągnie do Ciebie jeszcze więcej fanów;):)i tego Ci życzę! Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mi nie przeszkadza tu nic, jest bosko, fotografia sztuki kulinarnej niech będzie sobie gdzie indziej, tutaj ważne meritum sprawy czyli odchudzone pyszne dania :) Dziękuję Madziu, jesteś WIELKA!!! Teraz to już mi będzie z dietą lżej :D

      Usuń
    2. Anonimowy chyba nigdzie indziej nie widział zdjęć potraf. Tu są na całkiem przyzwoitym poziomie :) Zresztą nie o zdjęcia tu chodzi :)

      Usuń
    3. Magda nie jest fotografem, tylko inzynierem logistykiem. Z reszta nie moge sie zgodzic - uwazam, ze zdjecia sa bardzo ladne. TWSM

      Usuń
    4. Madzia, ja Cie prosze obys nie wpadla na pomysl poprawiania zdjec, bo wiesz poki co gotujesz - pstrykasz fotke i ja gotuje i patrze na talerz i mamy podobnie, no moze u mnie mniej dekoracji :) a jak dasz odpicowana fotke, to jak ja doscigne ideal i z drugiej strony po co? ja tu chyba od poczatku z toba jestem, wtedy jeszcze nie wiedzialam jak wygladasz hehe i wlasnie ta prostota mnie tu trzyma i mysle, ze nie tylko mnie. oczywiscie poza tym co najwazniejsze zdrowymi i niskokalorycznymi przepisami. pozdrawiam ciebie mocno, ja zagladajaca codziennie ale nie piszaca :)

      Usuń
    5. Kochana, nawet magistrem inżynierem logistykiem i na co dzień zajmuję się silnikami elektrycznymi, przekładniami, motoreduktorami, układami napędowymi, częściami do układów wydechowych itp. Taka ciekawostka :) A popołudniu gotuję :) I robię zdjęcia, takie na pstryk, choć opanowałam kilka funkcji innych niż "auto", więc uważam to za mega sukces życiowy przeciętnej Matki Polki :)

      Usuń
  7. Jak dla mnie oprawa graficzna jest oki ;) a potrawy niesamowite ;) ten ostatni post aż dech w piersiach zapiera hihi z poprawionymi przyprawami, daje mi dokładnie to o czym marzylam ;) a dodatkowo pomysł z lepieniem pierogow itp z dzieciakami trafiony w sam środek tarczy hihi jak masz inne sprawdzone pomysły na zajęcie szkrabow to prosze o podpowiedzi ;))) napisze krótko ;) wielkie dzięki ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Koooooocham Cię ... :))) Ja, antytalent kulinarny, która każdego dnia myśli co by tu zdrowego podać dziecku na obiad i nie tylko ... Wreszcie mam, znalazłam źródło pomysłów na żywienie swojej rodziny. I to nie byle jakich pomysłów. Podziwiam Twoją fantazję w kuchni, dostaję oczopląsu od kolorów na zdjęciach, robię się głodna ... ;)
    Cieszę się że zaczęłaś pisać bloga i że ja na niego trafiłam. Będę trafiać regularnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuje bardzo jesteś genialna a twoja doba napewno trwa 48 godzin bo inaczej sie nie da. Albo wogóle nie śpisz jedno z dwóch ale jeszcze raz dzięki. A oprawa też jest ok ten kto napisal na jej nie korzyść niech sam ugotuje i zrobi zdjęcie przy dzieciach życze mu powodzenia a niech tobie da spokój bo wszystko jest extra.

    OdpowiedzUsuń
  10. Rewelacja!!! Ileż razy ja się zastanawiam, coby tu zjeść sobie na obiad i często mimo, że pomysłowa ze mnie dziewczyna mam pustkę we łbie ;) Od dzisiaj to się zmieniło. Twój blog to skarb!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. OOOO nieeee, i ja dopiero dzisiaj znalazłam ta stronę? Jak to możliwe? Ja pieprze, ale czad!

    OdpowiedzUsuń
  12. to ja poproszę jeszcze w ten sam sposób sniadania i kolacje potraktować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i pytanie: zrobię czy nie zrobię... zrobię czy nie zrobię... :D Doba jeszcze dzisiaj dłuuuuga ;) Myślę intensywnie, ale w międzyczasie może napiszecie jak sobie to wyobrażacie, bo ja mam pomysł, ale nie wiem czy zadowolę wszystkich śniadanio i kolacjo maniaków, którzy od dłuższego czasu mnie "męczą" o taki wpis. Bardzo proszę o sugestie, byle szybko, bo mam wenę do pracy... no i przewiduję, że kiedyś padnę z wycieńczenia :P

      Usuń
    2. Ten układ, który zastosowalas z obiadami jest oki, więc może i tak śniadania potraktuj ;) na początek coś łatwego, pozniej trudniejsze i bardziej pracochłonne. A co z owsiankami? Płatki kukurydziane to nie koniecznie to co lubię. I oczywiscie poproszę o zdjęcia. A może pora przezucic się na filmiki? Nie wyobrażam sobie jak zrobic te rolady zawiniete w folię ;) rolade z makrela i papryka już smakowalismy ;)))

      Usuń
    3. Ja tez chce filmik jak zrobic rolade!!! TWSM

      Usuń
    4. Dobra, poświęcę się na weekend i zrobię przykładową skomplikowaną w opisie roladkę i obfotografuję ją po każdym ruchu. Filmów nie będę nagrywać, choć mąż mówi, że jakbym robiła to w stroju Ewy, to by mi oglądalność wzrosła po takim filmiku :)

      Usuń
    5. Hihi dobre, ale tak serio, to wcale nie musisz być widoczna na filmie. Kamerę zawsze możesz ustawić tak, zeby był widoczny sam efekt Twojej pracy-pod kątem lub z góry. A do tego jakąś muzyka w podkladzie i jest oki ;) ją tam Cie nie podpuszczam, ale...

      Usuń
  13. Jest Pani wielka.! Blog jest świetny, zaglądam codziennie w poszukiwaniu inspiracji i podkradam przepisy. Ile Pani musi w niego włożyć pracy, coś niesamowitego. Oby tak dalej.!
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam:) Od wczoraj nie robię nic innego tylko przeglądam Twój blog- naprawdę jestem pod wielkim wrażeniem ile pracy musiałas włożyć w to. Dlatego bardzo ci dziekuję. Od dziś się odchudzam. Bedę więc częstym gościem. Wypróbowałąm już dwa przepisy. jeszcze raz dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jest Pani ANIOŁEM! Ogromnie dziękuję za tego posta. Wypróbowałam już kilka Pani przepisów i każdy okazał się genialny. Na pewno ugotuję jeszcze niejedną potrawę. Mogę troszkę nieskromnie powiedzieć, iż dzięki Pani zaczęłam odkrywać w sobie mały talent kulinarny :D Wprawdzie nie odchudzam się, a wręcz przeciwnie (walczę z wielkim wychudzeniem), więc ilość podanych porcji mnie nie dotyczy. Jednak sam fakt gotowania takich potraw sprawia mi ogromną radość :)

    OdpowiedzUsuń
  16. jak w restauracji, owierasz menu i masz:)))jestem pod wrazeniem

    OdpowiedzUsuń
  17. Niesamowicie wielka porcja przepisów. Jestem pod wielkim wrażeniem :) Bardzo fajnie!

    OdpowiedzUsuń
  18. Ogólnie odpisuję wszystkim - bardzo dziękuję za docenienie mojej pracy :) Jeszcze przyjdzie czas, że i ja o coś poproszę i to całkiem niedługo :) Póki co nie zamierzam się poddawać. Wielką frajdę sprawia mi robienie Wam takich niespodzianek, udanych postów, które są strzałem w 10! Motywujcie mnie do pracy pomysłami i będziemy sobie tutaj miło spędzać czas w dietetycznej czasoprzestrzeni :)

    OdpowiedzUsuń
  19. powiem tylko DZIEKUJEMY!!!!

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam po dłuzszej nieobecności. Czas najwyższy zamieścić chyba jakiś filmik z gotowania, zamiast samych zdjęć. I nie mówię tu o patrzeniu przez 1h na piekarnik tylko jakies szybkie dania lub skróty. Czas podjąć wyzwanie.
    Brakuje mi jeszcze trochę informacji czym zastąpić piwo :). To mówiłeł ja. Krzyś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krzysiu... film :P A Ty nadal na diecie piwnej?

      Przypomnę kto nie wie, Krzyś to mój ulubiony komentator. Kiedyś myślał o diecie piwnej w ramach 1200kcal, gdzie pisałam o posiłkach co 2-3 godziny. Tylko Krzyś miał problem, cyt. "Jakby tak się wziąć w garść to na 6,5 piwach można by cały dzień przeżyć. Tylko te odstępy czasowe... Krzyś"

      Usuń
  21. wiem, ile to kosztowalo wkladu pracy- napisac taki post, dlatego jestem pod wrazeniem :))

    OdpowiedzUsuń
  22. super, kawał roboty :)
    tola

    OdpowiedzUsuń
  23. a mięso mielone z kurczaka sama mielisz? Zastanwaim się nad zakupem maszynki do mielenia mięsa i nie tylko. Mam blender, ale to nie to samo. moze cos mi polecisz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mielę sama piersi z kurczaka. Maszynki do mięsa nie mam, mam taki wielofunkcyjny robot MPM Kasia i tam są takie noże do siekania, wrzucam mięso i się sieka :)

      Usuń
    2. Nie żartuj!!! Masz Kasię? Czy nasze kuchnie w ogóle czymś się różnią?! Siedem lat temu w prezencie ślubnym dostaliśmy dwie identyczne Kasie, jedna poszła dalej też na prezent, a jedna została, chociaż sobie myślałam, że grat wielki, nieporęczny i kiepskiej firmy. A okazało się, że parametrami stoi nie gorzej niż parę wiodących marek...

      Usuń
    3. No mam Kasię, wcale mnie to nie dziwi, że TY TEŻ :)

      Moja mama w 2001 kupiła MPM Julia. I wymieniła dopiero w zeszłym roku, była bezawaryjna przez 11 lat, w końcu silnik zajechała, ale co się dziwić, po tylu latach. Ja mam Kasię krócej od Ciebie, bo od 2008, ale też nic się nie dzieje i spełnia wszystkie moje zachcianki. Czasem nie warto przepłacać tylko za firmę.

      A z MPM mam jeszcze toster z wymiennymi wkładami, na tosty i na gofry, mam od 2003 roku i nadal działa bez zarzutu.

      Usuń
  24. O,kurczę,szkoda że dopiero teraz tu trafiłam.Blog jest przesmakowity.Zdjęcia naturalne,przepisy fantastyczne.
    Wielkie DZIĘKI za tego posta.Odwaliłaś kawał dobrej roboty.
    Już zawsze będę z Tobą.A bloga "rozniosę"wśród wszystkich znajomych.
    Pozdrawiam Gella.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I w dobrym momencie, bo po tych słowach uznania nie zawaham się poprosić o głos w konkursie na Blog Roku :)

      Usuń
  25. madziu czy ty podczas swojej diety łaczyłaś porcje zupy z drugim daniem?j ja najadam się jedną porcją zupy ( z twojego przepisu) ale ma ona bardzo mało kalorii i nie wiem czy "dopychać się" drugim daniem czy te kalorie rozłozyć na inne posiłki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj nie, zupa osobno, drugie po 2 godzinach co najmniej.

      Usuń
  26. Jestem tu po raz pierwszy i na pewno nie ostatni. Będę tu częstym gościem. Cieszę się, że tu trafiłam. Strona rewelacyjna. Madziu jesteś wielka. Nigdy do tej pory nie pisałam za żadnym blogu, a tu nie mogę się powstrzymać, żeby nie napisać parę słów uznania. Wielkie dzięki.
    Gorąco pozdrawiam
    Krystyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie witam i dziękuję za miłe słowa :)

      Usuń
  27. Witam dziś zrobiłam pierwszy obiad z tej strony a mianowicie kotlety z kapustą to takie trochę odchudzone gołąbki cygańskie ale pyszne były jutro kolejny a no i zakwas zrobiłam zobaczymy jutro jak urośnie już się niemogę doczekać co smakowitego jutro zrobię z twoich przepisów pozdrawiam Ewelina

    OdpowiedzUsuń
  28. Pani Magdo Kocham Panią!!!
    Trafiałam tu przypadkiem , ale już zostanę.Świetne przepisy ,super strona!!W okresie menopauzy bardzo przytyłam i staram się zrzucić parę kg / no może więcej niż parę /. Szukałam na blogach czegoś dla siebie i wreszcie trafiłam tu.Na pewno skorzystam z Pani rad .Przepisy są łatwe - dla zapracowanej kobiety nie są zbyt pracochłonne i co najważniejsze nie są zbyt drogie.Preferuje Pani nasze sezonowe warzywa / kapusta , ogórki/. Dzisiaj zgodnie z Pani zaleceniami zrobiłam porządek w lodówce i odpowiednie zakupy.Jutro pierwszy zestaw obiadowy z Pani strony. Jeszcze tylko muszę przekonać swojego "chłopa" do zmiany nawyków /nie wyobraża sobie smażenia bez tłuszczu i schabowego bez panierki/ i myślę że się uda i waga poleci w dół.
    Pozdrawiam serdecznie, Hanna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie powodzenia i czekam na efekty :)

      Usuń
  29. Pani Magdo, czytała Pani to już pewnie milion razy, ale szczerze Panią podziwiam, naprawdę!
    Właśnie wczytuję się w przepisy i czerpię inspiracje. Prawdę mówiąc nie potrzebuję wiele schudnąć, ale chciałabym zdrowo jeść i dobrze się czuć. Przymierzam się do zakupu patelni ceramicznej i tutaj rodzi się moje pytanie : czy podsmażanie na takiej patelni warzyw typu pieczarki, papryka, cebula odbywa się zupełnie bez oleju/oliwy? To naprawdę działa, nie przywiera, nie przypala się?
    Z góry dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam!
    Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardziej od ceramicznej sprawdza mi się teflonowa, chociaż po czasie doszłam do wprawy i ceramiczne też sobie chwalę i używam. Jak nie przypalić i jak smażyć opisywałam w poście dietetyczne rady kulinarne, jest po prawej stronie w spisie treści.

      Usuń
  30. Jesteś wielka.wspaniale przepisy.jestem z tobą.musze zarazić moja rodzine twoimi przepisami.do dzieła!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli rozumiem, że z pierwszej części można dowolnie łączyć każdą część z I, II i III kolumny i nie wyjdzie więcej niż 350 kcal? :D
      Świetny blog i świetne przepisy. właśnie czegoś takiego szukałam. Zaczynam dietę po raz setny i miałam dość codziennego zestawu: kurczak i warzywa gotowane + ziemniak/makaron. Błe. Dzięki, będę korzystać!

      Usuń
    2. Tak mniej więcej. Można przyjąć takie +/-, bo nie zawsze uda się zrobić tak, że każda porcja sałatki będzie miała równiutko tyle samo. Dobierałam tu mięsa tak, żeby były do siebie zbliżone i całą resztę na tej samej zasadzie.

      Usuń
  31. Właśnie jestem po wizycie u dietetyka. Miałam nadzieję, że ten blog ułatwi mi planowanie posiłków, bo mam mętlik w głowie. Ale widzę, że nie będzie tak łatwo. Mam zalecenie żeby w jednym posiłku był jeden rodzaj białka a tu mięso i surówki z jogurtem. Ale najgorsze to różnorodność białek, każdy posiłek w ciągu dnia to inne źródło białka. Chyba nigdy nie odchudzę syna :-( Pozdrawiam. Dorota.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam się aż tak na rodzajach białek. Tu przyjmujemy zasadę, że jemy zdrowo i co chcemy, ale w rozsądnych ilościach i ludzie na tym chudną. Nie twierdzę, że to najlepszy sposób, ale po prostu w zaganianym życiu nie zawsze jest czas na myślenie co z czym łączyć. Bo właśnie jak zaczyna taki przeciętny człowiek jak my, który znawcą tematu nie jest myśleć nad tymi białkami, węglowodanami, to ma mętlik w głowie i stoi w miejscu nie wiedząc co jeść.

      Usuń
  32. hej!
    czy dodajesz tu nowe przepisy, te ktore są dodawane na stronie ogólnej :) każdego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieee, to za dużo roboty. Może za kilka miesięcy jak się wszystko zbierze, to dodam więcej na raz. Tak pykać po kilka to czasochłonne i wnerwiające.

      Usuń
  33. witam :) mam pytanie o skrzydełka pieczone w piekarniku położone na kratce a pod blaszka na którą ścieka tłuszcz, czy to dietetyczne??? i jeśli można poprosić o wyliczenie kalorii na 100 g, dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem jak to policzyć i zła wiadomość - u mnie się nie je tego, co ma kość w sobie, więc skrzydełka odpadają.

      Usuń
  34. genialny blog Pani Magdo ,gratuluje i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  35. W końcu trafiłam na miejsce dla siebie. Jestem wegetarianką starającą się zrzucić parę kilo i te wszystkie wegetariańskie kotleciki są jak marzenie! Tak trzymać, genialny blog!

    OdpowiedzUsuń
  36. no nic! trzeba spróbować się ogarnąć ... pozdrawiam autorkę bloga .jestem pełna uznania za całokształt .Anna

    OdpowiedzUsuń
  37. Cudowny blog. Od jakiegoś czasu staram się gotować zdrowiej dla mojej rodzinki, przeważnie improwizuję . Teraz jestem szczęśliwa że trafiłam na ten blog
    Dziękuję Magda i POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
  38. Droga Magdo! Jestem już od miesiąca wielką fanką tej strony od tego czasu schudłam 4 kg, a mój chłopak 7kg co przy mojej chorobie tarczycy jest niesamowite! Nie mogę wyjść z podziwu jak smacznie i dużo można zjeść przy niewielkiej kaloryczności posiłków! Z tego co policzyłam wcześniej jadłam ponad 3000 kcal dziennie bez warzyw, min. owoców i pełno tłuszczu i cukrów, a dodam, że wożę się wszędzie samochodem!!! Teraz jem 1000-1200 i w ogóle nie jestem głodna! Wszystko na stronie jest pod ręką, dlatego nie mam już odwiecznego problemu "co zrobić na obiad?" (zazwyczaj kończyło się zestawie powiększonym w McDonald'sie , a w najlepszym przypadku na schabowym:) Przyznam się tylko do jednego- tęsknie za słodyczami niesamowicie!!! Jest na to jakiś sposób ?:>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedynie mogę poradzić dietetyczne wersje słodyczy z bloga. Ja głównie to jem, inne rzadko ruszam i przynajmniej nie tyję, a zaspokojona jestem.

      Usuń
  39. Matko jedyna jestem zachwycona twoim blogiem, czytam i planuję co, kiedy, jak, wielkie dzięki za twój trud, lecę zrobić sakiewki z kurczaka z pieczarkami. Z pewnością sie jeszcze odezwę. Pozdrawiam Siwa

    OdpowiedzUsuń
  40. wlasnie wszedlem na strone REWELACJA !!!

    OdpowiedzUsuń
  41. Super strona! Bardzo duże ułatwienie w odchudzaniu, bardzo urozmaicone dania i do tego jaki wybór!!! Mam takie pytanie- kolumna druga dodatki do drugiego dania-ile to 1/3 torebki? I czy po ugotowaniu dzielimy? Tak mi wychodzi na chłopski rozum, że po, ale choinka z matmą jestem na bakier...Będę wdzięczna za wyłuszczenie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie po ugotowaniu woreczka dzielę na oko na 3 części, nie ważę, dzielę wizualnie na tzw. oko :) a jak chcesz na sucho odmierzyć to 35g suchego.

      Usuń
    2. kaszy, ryżu lub makaronu?

      Usuń
    3. Tak, bo kaloryczność zbliżona w okolicach 350kcal/100g suchego.

      Usuń
  42. wczoraj odkryłam tego blooga, dzisiaj wprowadziłam przepisy w życie:-) jak dla mnie jest idealny:-) wszystko ładnie i prosto opisane, dziękuje :-) od dzisiaj codziennie coś będę gotowała z Pani stronki. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  43. Trafiłam na Pani stronę szukając informacji, jak uniknąć efektu jojo i... żałuję, że dopiero teraz. Moja dieta byłaby o wiele, wiele wspanialszym doświadczeniem, gdybym wcześniej tu trafiła.Dziękuję za każdy z tych postów i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  44. W swoich propozycjach na zdrowy obiad często polecasz kurczaka, jednak powinnaś podkreślić iż jeśli kurczak, to tylko "domowy". Kurczaki sklepowe, tzw. brojlery są hodowane tak, by szybko i skutecznie zwiększać masę, a więc hodowcy pakują w nie koncentraty, hormony, antybiotyki i różne środki chemiczne przedłużające ważność mięsa. Nie tylko kurczak, ale i każdy inny drób kupiony w sklepie nie ekologicznym nie jest zdrowym a na pewno nie dietetycznym mięsem.

    OdpowiedzUsuń
  45. Byłam już na wieli stronach ale na żadnej nie było tak wszystko pokazane objaśnione itp. Produkty są ogólnodostępne wcale nie takie drogie i łatwe do przyrządzenia
    Uwielbiam ten blog

    OdpowiedzUsuń
  46. Wspaniały blog ! Całe życie jestem na diecie, ale tak kolorowo, pysznie i zdrowo nigdy się nie odżywiałam. Nie wiem jak to się stało że odkryłam Cię dopiero teraz! Powinnaś napisać książkę i się wypromować. Trzymam kciuki !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamiast książki wolę pomagać opracowaniami kuzynom. Mi tam książka nie potrzebna :)

      Usuń
  47. Mam małe pytanko bo nigdy nie wiem ile czego powinno się jeśc w tygodniu chodzi mi o ziemniaki kasze ryże i makarony bo ogólnie zawsze na obiad były ziemniaki czasami makaron a prawie wcale kasza i ryż
    Stąd też moje pytanie czy np powinnam jeśc codziennie lub co dwa co innego np kasza 2 dni pod rad bo szkoda wyrzucac jeśli to tylko dla mnie i potem znowu coś innego??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A otwórz sobie plan diety dla kobiet. Tam starałam się tak to ułożyć, żeby było różnorodnie.

      Usuń
  48. Tutaj jest napisane żeby dac 200 g ziemniaków i że kalorycznośc maks 125 kcal ale tutaj na blogu przy innych przepisach że 160 g ziemniaków to 120 kcal więc które się zgadza?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś trzymałam się innych tabel kalorycznych, ale większość jednak używa strony ilewazy.pl. więc był czas, że poprawiałam wpisy. Widocznie przeoczyłam jakiś z 900 wstawionych, stąd błąd.

      Usuń
  49. WItam, dopiero dziś znalazła ten blog. Fantastyczne!!! a w odpowiedzi ile kalorii w ziemniakach to 125 kcal w 200 g i tego będziemy się trzymać!!!!!
    Pozdrawiam Cię Madziu Blogerko

    OdpowiedzUsuń
  50. Witamm...
    Wreszcie znalazlam stronke ktora dlugo szukalam ... naprawde odwalila Pani kawal dobrej roboty ... przepisy z tego ci czytalm nie sa trudne ... a pomga zrzucic zbede kilogramy bez glodowania ... Padam do nozzek ..... :) Iwona .

    OdpowiedzUsuń
  51. Weszłam na tą stronę i się pozytywnie zdziwiłam
    przepisy są rewelacyjne zaraz wypróbuję jeden z nich..

    OdpowiedzUsuń
  52. Wspaniały post, czytelny, ułatwi życie na pewno nie jednej osobie :)))

    OdpowiedzUsuń
  53. fajny blog :) bardzo mi się podoba :) ale proszę mi odp na pytanie czy te wszystkie dania, które tutaj są to są daniami niskokalorycznymi? bo jakoś nie chce mi się wierzyć aby ryż biały i kasza kuskus do tego należało. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi hi... Wszystkie ryże, kasze, makarony mają mniej więcej 322-365 kcal w 100 gramach, ale nikt tu nie zaleca jedzenia całego woreczka ryżu czy kaszy lecz 1/3 a to już daje niewiele ponad 100 kcal :-)
      Tu są całe zestawy obiadowe z wyliczeniem ilości i kalorii: http://smak-zdrowia.blogspot.com/2013/01/dietetyczne-zestawy-obiadowe_22.html
      Zapewniam, że można sobie tym pojeść bo kilka obiadów z tego bloga już robiłam :-)

      Usuń
  54. a czy według tych obiadów (i innych dań) można schudnąć? bo nie ukrywam, że na tym mi (jak i pewnie większości) najbardziej zależy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że można! Po tu wszyscy zaglądamymy i testujemy na sobie to co Magda stworzyła :-) Tyle tylko, że trzeba się przestawić w ogóle na jedzenie niskokaloryczne... Chodzi mi to, że jeśli na śniadanie będziesz jeść...dajmy na to... kiełbasę z majonezem plus 2 bułki z masłem, na kolację zapiekanki z serem żółtym i tylko obiad zjesz dietetyczny to niewiele z tego nie wyjdzie. Poczytaj, porównaj to co jesz z tym co proponuje założycielka bloga i zobaczysz jak bardzo można odchudzić potrawy rezygnując z majonezu, śmietany, bułki tartej i ze smażenia na tłuszczu.

      Usuń
    2. Lidan zgadzam się z tobą w 100%.

      Usuń
  55. Ja nie liczę kalorii ale korzystam z przepisów zamieszczonych tutaj, po prostu staram się jeść zdrowiej i trochę ćwicząc schudłam ok. 4kg w ciągu miesiąca ;)

    OdpowiedzUsuń
  56. Megaa!! w koncu bede mogla nieco urozmaicac moje monotonne obiady :P Dzieki :D

    OdpowiedzUsuń
  57. Znalazłam ten blog przypadkiem szukając przepisów na smaczne dietetyczne potrawy i...nie ma takiej siły, która mogłaby mnie stąd wyciągnąć!
    Chylę czoła dziękując za pracę jaką Pani włożyła w stworzenie tej fantastycznej "PORADNI" :)
    Tego właśnie szukałam! I zamierzam tu zostać na zawsze :)
    Dobra robota!
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  58. Takiej strony szukałam! Wszędzie jakieś fikuśne dania z nie wiadomo jakich składników, a tutaj? Domowo, wszystko czytelne, zrozumiałe i proste w przyrządzeniu. Życie mi pani ratuje tą stroną, a szczególnie tym postem, gdzie wszystko jest ładnie zebrane. Mogę przejść na dietę! :)
    Dziękuję i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  59. Droga Madziu! Po raz drugi podchodze do odchudzania z Toba. Za pierwszym razem udalo mi sie zgubic 9 kg co uwazam za wielki sukces jako ze moj cel to jest ok 15-18 kg. Niestety to bylo zaraz przed moimi urodzinami:( wiec wizyta w restauracji + imprezy = odechcialo mi sie liczenia kalorii i wrocilam do moich dawnych bledow zywieniowych). Uwielbiam Twojego bloga - polecilam Cie juz wielu potrzebujacym:) mam tylko ogromna prosbe: jako ze jestem bardzo zapracowana osoba (pracuje po 12godzin dziennie) prosze Cie o rade jak najlepiej sie zorganizowac z tym liczeniem zeby nie zajmowalo to tyle czasu?Obawiam sie ze znow jak sie zapedze z praca to po drodze gdzies zgubie moje mocne postanowienia. Dziekuje za rady "slodyczowe" bo rowniez jestem slodyczoholiczka a jest mi podwojnie trudno poniewaz pracuje w biurze gdzie co chwile ktos cos przynosi -a prawda jest ze jak nie jem slodyczy to mi sie ich nie chce:)Pozdrawiam serdecznie. Karolina D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spisywanie na kartkach i liczenie ręczne się u mnie nie sprawdziło. Najlepiej excell i sumowanie dnia, udostępniłam kalkulator kalorii do pobrania. Poszukaj w poście "od czego zacząć".

      Usuń
  60. Super kolekcja potraw. Dziękuję ślicznie :)

    OdpowiedzUsuń
  61. REWELACYJNA STRONA :)

    OdpowiedzUsuń
  62. Blog rewelacja!!!! zaczynam się stosować do Twoich przepisów!!! już próbowałam kilka przepisów i są rewelacyjne smakowo !!! Bomba

    OdpowiedzUsuń
  63. Nie posiadam Pakietu Word i tabela kalorii mi się nie otwiera :( Poproszę Libre Calc.

    OdpowiedzUsuń
  64. Właśnie po raz pierwszy zrobiłam zdrowy i smaczny obiadek z tej strony, REWELACJA. Dziękuję Aleczka

    OdpowiedzUsuń
  65. Codziennie jeden zestaw , super :****

    OdpowiedzUsuń
  66. Cudowny Blog! Cudowne przepisy! Dzięki wielkie :))

    OdpowiedzUsuń
  67. Takiej strony szukałam! Dziękuję Ci bardzo za udostępnienie tylu ciekawych i niskokalorycznych przepisów :)

    OdpowiedzUsuń
  68. Świetny blog !!! Jestem zachwycona jego prostotą i funkcjonalnością!!!! REWELACJA!! :) Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  69. Sporo ciekawych propozycji. Dobrze,że coś takiego tu jest!

    OdpowiedzUsuń
  70. Wow, po przeczytaniu uznałam, że ja to nic a nic nie umiem gotować. Tyle inspiracji, tyle pomysłów! Chyba by rok musiał minąć, żebym wszystko z tego zrobiła ;) Mój ulubiony obiad to filet z kurczaka w każdej formie - grillowany z warzywami, duszony ze szpinakiem i wiele innych. Wiem też, że jest on wskazany dla aktywnych osób: http://www.jestemfit.pl/artykuly/dieta/pier%C5%9B-z-kurczaka-w-diecie-aktywnych

    OdpowiedzUsuń
  71. Witam.
    Jestem kolejną Pani fanką :)
    Muszę przyznać że zrobiła Pani kawał dobrej roboty. Ja ze swojej strony chcę Pani bardzo podziękować że mogę skorzystać z Pani pracy. Jeśli ma Pani takie magiczne zdolności, nie śmiało zapytam :)
    Czy może nie wyczarowałaby Pani deserów dietetycznych?
    Pozdrawiam i gratuluję pracy.

    OdpowiedzUsuń