logo

logo

środa, 31 października 2012

Urodzinowa niespodzianka

 
Mój mały Kubuś na piąte urodziny dostał ode mnie taką właśnie niespodziankę. Zaniósł to do przedszkola dla kolegów zamiast cukierków i lizaków. Wiem, nie ma się to nijak do tematyki bloga, ale muszę się pochwalić swoim dziełem! To był szał wśród dzieci, pań i rodziców, którzy widząc mnie z kolorowym czymś na korytarzu zatrzymywali się, żeby się przyjrzeć. Także mamuśki do dzieła! Dajcie się ponieść fantazji!

Upieczcie na wykałaczkach i patyczkach szaszłykowych kruche ciasteczka i zróbcie ozdoby z lukru, czekolady i posypek. A później ponabijajcie w kalafiora i szał jest!

Ja chyba mam kulinarne ADHD.


Przepis na ciasteczka waniliowe

Składniki:
1 jajko (60g)
mleko (50ml)
masło (30g)
cukier (50g)
mąka (250g)
2 łyżeczki proszku do pieczenia
olejek waniliowy (kilka kropli)

Przygotowanie:
Masło siekamy z mąką, dodajemy resztę składników i zagniatamy jednolitą gładką kulę. Ciasto wałkujemy na 0,5cm i wykrawamy ciasteczka. Pieczemy w temperaturze 180st. ok. 15 minut. Z podanych proporcji wychodzi 35 ciasteczek.

Lukier robię z białka, dodaję sporą ilość cukru pudru i miksuję. Cukru nie mam pojęcia ile, ma być gęste i bialutkie. Dodaję też sok z cytryny, wtedy ciastka tak nie mulą, są kwaskowe.






28 komentarzy:

  1. Super słodkości, na bank masz ADHD kulinarne :) Renata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. albo ADHD albo jak to powiedział mój kolega jak zobaczył zdjęcia: Magda przestań ćpać, albo bierz po pół. :)

      Usuń
  2. Zaraz, zaraz... Czy ja dobrze widzę, że te ciasteczka są wbite w kalafiora? xD
    O, dobrze widzę, nawet w tekście zaznaczyłaś!
    Genialne w swej prostocie :)
    No i Synek na pewno był wyjątkowym Malcem, większości Mam pewnie łatwiej dać dziecku paczkę cukierków...
    Podziwiam pomysłowość!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tak mnie wzięło. Gorzej, że podniosłam sobie poprzeczkę i nie wypada mi już nigdy przynieść cukierków :D

      Usuń
  3. U nas by nie przeszło, panie z przedszkola nie mogą dać dzieciom nic, co nie jest fabrycznie zapakowane. Chyba że z przedszkolnej kuchni. Nawet ciast domowych na uroczystości nie przyjmują. Ale w domu chyba też niespodzianki można robić? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie wymogi sanepidu.A i gdyby się nazajutrz jakaś mamusia poskarżyła, że dziecko bolał brzuszek, to panie miałyby kłopoty. Tola

      Usuń
    2. A u nas żadnych sprzeciwów, do wypieków jestem pierwsza zawsze. Jak panie wywieszają kartkę, że chętne mamy mają się zgłosić, to mi mówią: ale Pani to ogłoszenie nie dotyczy, niech się już teraz inni wykazują.

      Usuń
  4. hm...masz :) ale chyba wszyscy co tu zaglądają zazdroszczą i tez chcą mieć te ADHD :)Tola

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo pomysłowe :) Uzyskałaś intensywne kolory - jakich barwników używałaś? Bo niedługo czas wielkiego pierniczenia więc sprawdzony przepis na kolorowy lukier będzie niezastąpiony! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupiłam chyba rok temu na allegro 11 kolorów (w sumie 20zł kosztowały wszystkie). Są pakowane w woreczki, dla tak intensywnych kolorów daję tyle tego proszku co wyciągnę wykałaczką, czyli baaardzo malutko, a kolor od razu mocny. I mam wrażenie, że ich nie ubywa nawet. Bardzo mi się sprawdziły, dzieciom robię nawet budyń w kolorach, taki przekładany na 2-3 kolory. Polecam, fajna zabawa.

      Usuń
  6. Bardzo piekne, ale czemu Twoj blog sfioletowial???? Przyzwyczailam sie do poprzedniej kolorystyki! TWSM.

    OdpowiedzUsuń
  7. a zmiana bloga- przez chwile myślałam,że coś pomyliłam :P , ale podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No też myślę, że lepiej, jaśniej :)

      Usuń
  8. Piekne i pomyslowe! A moglabym poprosic o przepis na kruche ciasteczka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam taki sprawdzony przepis na ciasteczka maślane, ale nie mam poważone, więc jak Cię interesuje, to mogę wstawić taki, że szklanka tego, szklanka tamtego. Bo w najbliższym czasie nie będę tych ciasteczek piekła, to nie poważę. Taki przepis na oko, mąki ile ciasto weźmie :D

      Usuń
    2. No to proszę, nie wytrzymałam i upiekłam, więc jednak poważone wstawiam :)

      Usuń
    3. Dziekuje bardzo! Jestes niesamowita :-)))

      Usuń
  9. Przepiękne i przesłodkie wyszły Ci te ciasteczka:) Ta cudna gama kolorów :) Coś wspaniałego:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Odpowiedzi
    1. Dziękuję :D Mam jeszcze jeden ukryty talent, ale to na blogu za kilka dni, jak skończę :)

      Usuń