logo

logo

niedziela, 20 listopada 2011

Omlet na słodko






Składniki:
1 jajko (60g)
1 łyżka mleka (15ml)
½ łyżeczki cukru
2 łyżki jogurtu owocowego na nadzienie (50g)







Przygotowanie:
Jajko z cukrem i mlekiem ubijamy lekko trzepaczką, nie miksujemy żeby nie było zbyt pieniste. Masę jajeczną wylewamy na gorącą patelnie i pod przykryciem, na małym ogniu smażymy około 5 minut, po czym delikatnie przekładamy na talerz i smarujemy jogurtem (lub niskosłodzonym dżemem, owocami, serkiem homogenizowanym). 





Wartość energetyczna dietetycznego omleta z nadzieniem jogurtowym (2 łyżki) – 180kcal

Wartość energetyczna omleta smażonego na tłuszczu z polewą czekoladową - 300kcal



15 komentarzy:

  1. Bardzo lubię, tak na słodko. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmmm omlet na słodko. Muszę spróbować. Próbuje teraz robic omlet według przepisu który uzyskałem z t-baru dilmah w warszawie. Jak mi się uda to na pewno podziele się na swoim blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A sam omlet bez nadzienia jogurtowego ile ma kcal?

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam ;D Jan dodałam oprócz serka troche dżemu niskosłodzonego. Mmmmm ♥

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziś zrobiłam, ale z małym trikiem. Do jogurtu owocowego (30kcal/50g) dodałam 100g serka wiejskiego (65kcal). Objętościowo nadzienie urosło a liczba kalorii się praktycznie nie zmieniła :) Dzięki temu mam super proteinową kolacyjkę i do tego na słodko :) J.

    OdpowiedzUsuń
  6. omlet smaży się z jednej strony czy z dwóch?
    próbowałam z dwóch.. niestety omlet jest bardzo delikatny i w rezultacie zjadłam jego "strzępki"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może nie napisałam wyraźnie, ale właśnie dlatego, że jest taki delikatny, to nie smażymy z dwóch stron, wystarczy z jednej. Faktycznie mój pierwszy to też były strzępki :)

      Usuń
  7. dzis zrobilam. mniam!!!! jak nalesniki!

    OdpowiedzUsuń
  8. ze zmiksowanym bananem, łyżką mleka sojowego czekoladowego i łyżeczką kakao <3

    OdpowiedzUsuń
  9. ile kalorii ma sam omlet? :)

    OdpowiedzUsuń
  10. A jesli moge zapytac, jak smazysz? bez zadnego tluszczu? nie przykleja sie...?

    Ewa ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można rozsmarować kropelke oleju i dobrze nagrzać patelnie.Mnie nie przywierał do patelni.

      Usuń
  11. Czy naleśniki są bardziej kaloryczne niż omlety?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zależy jak grube naleśniki. Ja robię cienkie i są mniej kaloryczne, ale tez jednym się nie najem, więc jak zjem dwa cienkie to już więcej niż jeden omlet.

      Usuń