logo

logo

środa, 7 grudnia 2011

Frittata

 


Składniki:
2 jajka (120g)
½  cebuli (25g)
½ pomidora (75g)
pieczarki (50g)
¼ papryki czerwonej (25g)
1 ogórek konserwowy (30g)
wędlina drobiowa (50g)
koperek
przyprawy (sól, pieprz, przyprawa do potraw z jajek, papryka słodka, chili)




Przygotowanie:
Cebulę kroimy i solimy, żeby zmiękła. Wszystkie warzywa kroimy w kosteczkę, paseczki lub plasterki, wędlinę kroimy w kosteczkę. Wszystkie składniki wrzucamy do miski i przyprawiamy. Dodajemy 2 rozbełtane jajka (ale nie ubite mikserem, a tylko roztrzepane lekko). Całość mieszamy i gotową masę wylewamy na gorącą patelnię posmarowaną kroplą oliwy. Smażymy na małym ogniu, jak od spodu się przyrumieni, to przewracamy na drugą stronę i jeszcze chwilę smażymy. Jest to wersja bez mąki, bułki tartej, zatem frittata jest dość krucha i delikatna. Ja na przewracanie mam taki sposób, że jak się przyrumieni to zsuwam ją na talerz, potem przykładam do talerza do góry dnem patelnię, obracam ją i mam już frittatę przewróconą. Składniki dowolne, to tylko przykład jakie dałam. Dla mnie to dobre danie, bo można wykorzystać resztki z lodówki, nawrzucać, wymieszać z jajkami i lodówka wyczyszczona i szybki obiad na stole.




Wartość energetyczna frittaty z wędliną – 275kcal

Wartość energetyczna frittaty wegetariańskiej – 230kcal





16 komentarzy:

  1. Zrobiłam dzisiaj frittate wyszła troszkę inaczej (wizualnie) niż u Ciebie ale nam smakowała.

    OdpowiedzUsuń
  2. dobre zjadłam 2 kawałki bo więcej nie zostało:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem żarłokiem i zawsze zastanawiam się, "czy najem się tą porcją czy od razu ją powiększyć". Po przeczytaniu przepisu stwierdziłam, że 2 jajka i kilka warzywek to za mało na lunch ale postanowiłam zaryzykować. Właśnie siedzę przy talerzu, na którym leży połowa pysznej frittaty a ja zastanawiam się jak ją wcisnąć... :)
    Southbeach

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam dziś fritate ale zamiast wędliny dodałam podsamażone kawałki piersi z kurczaka - wszystkim u mnie smakowało!

    OdpowiedzUsuń
  5. Kolacja była bardzo pyszna,frittata wyszła i smakowała znakomicie.Zrobiłam córce i jest zachwycona że beż mąki :) Dziękuję Magdo :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Podobne śniadanko dzisiaj jadłam tylko z jednego jajka, bez wędliny i ze szczypiorkiem zamiast koperku. Zjadłam pół bułki do tego i byłam syta przez pół dnia! Pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jest dość ''ciężka'' więc bardziej nadaje się na śniadanie/obiad niż kolacje według mnie. Pozna tym wyszła pyszna, mimo tego, że rozwaliła mi się jeszcze na patelni ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie też się rozwaliła ale potraktowałam to jako jajecznicę i nie przejęłam się tym. W końcu jedzenie jest do jedzenia a nie do patrzenia :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzisiaj na obiad zrobiłam frittatę ale chyba dałam za dużo pomidora, albo patelnia była za mała, a cała frittata za gruba. Zrobił mi się misz-masz, ale smakowo było ok.

    OdpowiedzUsuń
  10. najlepsza będzie patelnia o jakich wymiarach?

    OdpowiedzUsuń
  11. jedna frittata wystarcza dla 2 osób czy dla 1? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wszystko zależy co do tego. Czasem jem całą z surówkami, a czasem na pół z mężem z kaszą i surówkami.

      Usuń
  12. Zrobiłam,ogórka nie dałam, bo jakoś na ciepło mi nie podchodzi,ale sam pomysł super i na pewno jeszcze zrobię :) uzależniłam się od Twojego bloga i muszę powiedzieć,że to bardzo fajne uzależnienie, dzięki i pozdrawiam- Ania.

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam pytanie. Czy wszystko smażysz kompletnie bez żadnego oleju? Na sucho na patelni teflonowej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy. Wszystko opisałam w poście Dietetyczne rady kulinarne. Tam wyjaśniam kiedy kropię patelnię, kiedy nie. W przypadku omletów akurat dodaję kroplę oliwy i smaruję pędzelkiem patelnię, bo jajka są dośc kapryśnie i nie przywierają mi jedynie na super nówce patelni. Później bywa różnie.

      Usuń