logo

logo

wtorek, 3 lipca 2012

Gulasz fasolowo-pieczarkowy





Składniki:
pół puszki pomidorów (200g)
1 puszka białej fasoli (240g)
pieczarki (250g)
1 duża cebula (100g)
1 zielona (czerwona) papryka (100g)
2 łyżeczki ostrej musztardy (20g)
przyprawy (sól, pieprz)





Przygotowanie:
Pieczarki kroimy na plasterki, cebulę w kostkę, paprykę w paseczki. Wszystko wrzucamy na patelnię i dusimy pod przykryciem, aż do odparowania nadmiaru wody. Następnie dorzucamy puszkę pomidorów, puszkę fasolki, musztardę i przyprawiamy.

 


Gulasz taki tylko warzywny bardzo fajnie smakuje jako farsz do omleta. Przepis na omlet jest tutaj. Ale ja ostatnio zrobiłam jeszcze bardziej delikatny i dietetyczny, jedynie 1 jajko, 2 łyżki mleka i przyprawy. Zmiksowałam i usmażyłam cieniutkiego jak naleśnik omleta. Zawsze to bez mąki – ale jest delikatny i trzeba ostrożnie go przenosić na talerz i dopiero potem nałożyć farsz i zawinąć. Polecam tą wersję.








Wartość energetyczna całego gulaszu – 370kcal

Wartość energetyczna 1 porcji (1/2 gulaszu) – 185kcal

Wartość energetyczna omleta – 100kcal

Wartość energetyczna omleta z nadzieniem (1/3 gulaszu) – 225kcal 



6 komentarzy:

  1. smaczne i fajnie podane:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis nie mój, dostałam go od Bartka, który napisał mi go w mailu. Ostatnio wena mnie opuściła, więc takie maile wskazane - inspiracja :) Pozdrawiam

      Usuń
  2. Również pozdrawiam i dziękuję za opublikowanie przepisu! :) Widzę że doszła papryka i cebula - dobry pomysł, bo bez tego brakowało mu kwaskowatości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do cebuli się przyznaję, ale papryka była w przepisie :) no aż sprawdziłam i napisane, że kolorowe dowolne :D A gulasz pycha, z omletem rewelacja :)

      Usuń
  3. Tak jak pisałem w mailu: nieprzytomny chodzę ostatnio i byłem pewien że podałem wersję bez papryki (robiłem obie, najpierw bez, a potem z). No nic, zdarza się ^^

    A, i nie zapominać o maggi! Trzeba koniecznie pieczarki pokropić :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Polecam taki gulasz. Bardzo mi smakował, do tego kasza kuskus (bo tylko taka była w domu:) ) i ogórek konserwowy.

    OdpowiedzUsuń