logo

logo

poniedziałek, 20 sierpnia 2012

Placki ziemniaczano-cukiniowe





Składniki:
ziemniaki (500g)
1 cukinia (500g)
1 jajko (60g)
przyprawy (sól, pieprz, przyprawa do ziemniaków)







Przygotowanie:
Surowe ziemniaki i cukinię trzemy na tarce o grubych oczkach, solimy i odstawiamy na co najmniej pół godziny. Następnie odciskamy nadmiar wody, dodajemy surowe jajko i przyprawiamy. Placki smażymy bez tłuszczu na małych ogniu. Z podanych proporcji wychodzi 25szt.



Wartość energetyczna całego ciasta na placki – 555kcal

Wartość energetyczna 1 placka – 20kcal 



14 komentarzy:

  1. Te pół na pół pewnie sa lepsze, bo z samej cukini sa tak delikatne i nie wiem czy wogóle bez tłuszczu dałboby sie je usmażyć. Jak miłao zacząć dzień z kawka i Twoim blogiem. Juz tyle przepisów wyprobował i jestem zachwycona.Renata

    OdpowiedzUsuń
  2. Pisze sie na ten przepis mam nadzieje ze bedzie tak samkowity jak wyglada:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są niesamowicie delikatne i soczyste :)

      Usuń
  3. wyglądają ślicznie, a mój dzień upływa dzisiaj pod znakiem cukinii :)
    zrobiłam już chlebek z cukinią, a kotlety chciałabym upiec w piekarniku czy to dobry pomysł?
    a jeśli tak, to wiesz Madziu ile mniej więcej powinny się w nim piec i w jakiej temperaturze?
    tola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj nie wiem, ja nie jestem piekarnikowa, z kotletami w piekarniku nie mam za wiele doświadczenia, to tak z głowy nie chcę strzelać z czasem.

      Usuń
  4. mam takie foremki z silikonu muffinkowe i pomyślałam, że może będzie mi łatwiej je upiec w piekarniku, ale usmażyłam placuszki na patelni, bez tłuszczu, przewracają się bez żadnych problemów tylko musiałam je trochę na tej patelni potrzymać, bardzo fajne ! :)
    tola

    OdpowiedzUsuń
  5. Upiekłam je w piekarniku na papierze do pieczenia, który posmarowałam cienko w piekarniku. Jedyny minus, mimo oliwy jeszcze ciepłe placki nie bardzo chcą odchodzić od blach, trzeba poczekać aż wystygną. Myślę, że dobrym pomysłem będą foremki silikonowe:) Piekłam moje placki 30 min w 200 stopniach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miało być OLIWĄ HIHI

      Usuń
  6. z czym takie placuszki można jeść ? Ja dziś robię , ale tak na sucho to chyba nie bardzo :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z surówkami, z keczupem, z sosami...

      Usuń
  7. Ile mniej więcej je smażyć? Pani wyglądają na bardzo grube i zastanawiam się czy nie będą surowe w środku.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kocham pani przepisy! Są łatwe, tanie i szybkie a przy okazji mega dobre! Dziękuję 😃

    OdpowiedzUsuń
  9. Kocham pani przepisy! Są łatwe, tanie i szybkie a przy okazji mega dobre! Dziękuję 😃

    OdpowiedzUsuń
  10. Kocham pani przepisy! Są łatwe, tanie i szybkie a przy okazji mega dobre! Dziękuję 😃

    OdpowiedzUsuń