logo

logo

poniedziałek, 15 października 2012

Marchewka w sosie beszamelowym

Dla odmiany marchewka w beszamelu. Jest inna niż robiłam ją kiedyś – dziś zauważyłam swój błąd z przeszłości. Mam wrażenie, że kiedyś to był beszamel z marchewką, a nie marchewka z beszamelem. Więc teraz wersja dietetyczna dla tych, którzy kochają sos beszamelowy i nie chcą z niego rezygnować.




Składniki:
marchewka (1kg)
przyprawy (sól)

Składniki na sos beszamelowy:
masło (5g)
mąka pełnoziarnista (25g)
mleko (100ml)
przyprawy (sól)

 



Przygotowanie:
Marchewkę obieramy, kroimy w kostkę i gotujemy w osolonej wodzie. Po ugotowaniu wodę odlewamy. Przygotowujemy sos beszamelowy. Masło rozpuszczamy na patelni, dodajemy mąkę pełnoziarnistą, mieszamy tak, żeby się połączyła z masłem, dodajemy przyprawy (ja głównie sól) i do tego wlewamy zimne mleko. Mieszamy dokładnie aż do zagotowania i zgęstnienia. Sos dodajemy do marchewki i dokładnie mieszamy. Jako dodatek do obiadu, to jak dla mnie 6 porcji. 




Wartość energetyczna całej marchewki w sosie beszamelowym – 440kcal

Wartość energetyczna 1 porcji (1/6 marchewki) – 75kcal 


5 komentarzy:

  1. sos beszamelowy to klasyka sama w sobie ale z marchewką?! dziękuję za pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, czasem mi się wydaje, że to co gotuje to takie zwykłe, więc nie daję na bloga. Ale jak się okazało już wielokrotnie warto nawet coś takiego podsunąć, choćby po to, żeby Wam przypomnieć o potrawach łatwych do zrobienia :)

      Usuń
  2. Wspaniała propozycja na zimę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za przepis. Podobnie robię duszoną marchewkę. Pokrojoną marchewkę i cebulkę gotuję w małej ilości wody tak żeby w między czasie się wygotowała. Do marchewki dodaję masło, słodką śmietankę i mąkę (pszenną)- niestety wszystko robię na oko. Dodaję sól, pieprz i jak mam również koperek. Można dodać do marchewki zielony groszek ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. mi niestety z tej proporcji sos wyszedl za gesty jak klej z maki dolewalam mleka zeby dal sie zjesc a marchewki dalam tylko 1/2kg nie wiem jak ci z kilograma wychodzi taka fajna w sosie zadkim jak na zdjeciu

    OdpowiedzUsuń