logo

logo

środa, 30 stycznia 2013

Deser brzoskwiniowy z kaszą manną





Składniki:
mleko (300ml)
kasza manna (50g)
1 łyżka cukru (20g)
brzoskwinie z puszki (400g)
woda (50ml)









Przygotowanie:
Mus brzoskwiniowy: brzoskwinie z puszki miksujemy z wodą blenderem na mus. Jeśli chcecie mieć bardziej lejący mus można dodać więcej wody, jeśli stały, to w ogóle woda jest zbędna.
W garnku na małym ogniu gotujemy mleko z cukrem i kaszą manną, aż kasza będzie gęstnieć.
Przygotowujemy 4 szklaneczki i nakładamy przemiennie ugotowaną mannę i mus brzoskwiniowy. Z podanych proporcji wychodzą 4 desery.




Wartość energetyczna wszystkich składników – 645kcal

Wartość energetyczna 1 porcji – 160kcal




17 komentarzy:

  1. Mniam, uwielbiam kaszke manne - ale z brzoskwiniami jeszcze nie probowalam! TWSM

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooo, dzięki Ci za ten przepis. Niby łatwy, a ja nie wpadłam NIGDY na to :) Mam puszke w zapasach, na pewno dzisiaj zrobię :) M.

    OdpowiedzUsuń
  3. na jakim mleku Pani ugotowała mannę ? I jakie mleko wybiera Pani na codzień np.do owsianek ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja używam w domu mleka 2%. Do wszystkiego takie samo.

      Usuń
  4. Pyszny, zdrowy deser. I na dodatek pięknie się prezentuje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przyłączam się :) efekt jak z dobrej kawiarni :) i wcale nie widać, że dietetyczne :) już dołączam do swojej książki kucharskiej :)

      Usuń
    2. I teraz jak tu nie dawać łatwych przepisów jak je tak doceniacie :) A i tak ktoś potrafi krytykować, że już nie mam weny i się powielam :) Tylko mnie utwierdzacie w tym, że zwykłe desery też potrafią zaskoczyć :)

      Usuń
  5. Zrobiłam. Pyszne było, ale następnym razem nie użyję cukru do kaszy, bo jest on zbędny. Brzoskwinie są słodziutkie a i tak mieszają się z kaszą. Dziękuję Madziu za smaczny przepisik.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No można bez cukru, choć ja dla przełamania smaku tą łyżeczkę lubię.

      Usuń
  6. Witam, zrobiłam dzis ten deser, ale u mnie tak ładnie nie wyszło, ponieważ mus brzoskwiniowy przykrył wszystko. Smak deseru jest super, to połączenie brzoskwiń i kaszy manny zarabiste. Co żle zrobilam? Renata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kwestia wprawy. Ja robię 1-2 razy w tygodniu łaciaty budyń. Kiedyś też mi nie wychodził, a teraz już mam swoje sposoby.

      Usuń
  7. dzis zrobilam wyszlo pyszne!!Synek zjadl az mu sie uszy trzesly:)Jak dla mnie za slodkie troche i tez nie dodam juz cukru do kaszy bo brzoskwinie same w sobie sa slodkie:)dziekuje za przepis natalia

    OdpowiedzUsuń
  8. BOSKI! Kolejny deser z kategorii <- Lubię To! Nie raz mając brzoskwinie z puszki zastanawiałam się jak je podać - najczęściej albo robiłam z nimi ciasto (wcale nie dietetyczne) albo podawałam ot tak same sobie w syropie... a tutaj takie odkrycie! No i kaszka manna, którą bardzo lubię. Szybkie, proste, pyszne i w dodatku można to jeść na diecie, czego chcieć więcej??? Madziu kocham Cie za takie pomysły jak ten !!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dobry, jeden z moich ulubionych deserów na blogu :) Odczarował mi kaszę mannę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mus brzoskwiniowy jest lekki, natomiast kaszka manna jest cięższa i topi się w musie :( Mi ładnie wyszła pierwsza warstwa biała, druga brzoskwiniowa, a następna biała już się topiła. Jaki jest sposób, żeby wyglądał deser jak na zdjęciu? Czy wszystkim tak idealnie wychodzi, czy tylko mi kiepsko? Deser w smaku super. Ja natomiast zamiast cukru dodałam cukier waniliowy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie robiłam dawno, ale jak robiłam to kilka razy pod rząd i nigdy mi się nic nie topiło, może za gęsta manna i wtedy faktycznie za ciężka.

      Usuń