logo

logo

piątek, 25 stycznia 2013

Gulasz z piersią kurczaka i warzywami





Składniki:
1 pierś z kurczaka (250g)
2 marchewki (200g)
seler (200g)
woda (400ml+100ml)
mąka pełnoziarnista (25g)
przyprawy (sól, pieprz, przyprawa do kurczaka, papryka słodka)





Przygotowanie:
Pierś z kurczaka kroimy w kostkę, przyprawiamy i odstawiamy na pół godziny do lodówki. Następnie obsmażamy mięso z każdej strony.
Marchew obieramy i kroimy w cienkie plasterki, seler kroimy w drobną kostkę. W garnku gotujemy wodę (400ml) z solą i wrzucamy do niej warzywa. Gotujemy pod przykryciem, aż będą miękkie. Następnie wrzucamy obsmażone mięso i gotujemy gulasz pod przykryciem jeszcze ok. 15 minut. Na końcu zagęszczamy sos – w zimnej wodzie (100ml) rozprowadzamy czubatą łyżkę mąki i wlewamy to do sosu. Mieszamy dokładnie i chwilkę gotujemy, aż sos zgęstnieje.




Wartość energetyczna całego gulaszu – 430kcal

Wartość energetyczna 1 porcji (1/3 gulaszu) – 145kcal





9 komentarzy:

  1. Smaczne danie, idealne na zimę ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam to dzisiaj, jednak mięsko nie smażyłama ugotowałam w wodzie. Wyszło bardzo dobre.
    A właśnie czy takie małe kawałki mięska smażone (bez tłuszczu) są lepsze niż gotowane?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A nie wiem, ale kiedyś mi ktoś powiedział, że mięsko lepiej obsmażyć, wtedy w gotowaniu nie traci wartości odżywczych, bo wszystko zostaje w środku. Czy lepsze, to Ci nie powiem, bo ja w ogóle tego nie jem :) To mój mąż je i decyduje, które moje mięsne wynalazki nadają się na bloga.

      Usuń
  3. a z czym taki gulasz można podać, żeby było dietetycznie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z ryżem, kaszą, ziemniakami... Do tego góra surówki i obiad jest :)

      Usuń
  4. A czy próbowała Pani maizeny? Daje się jej ze sto razy ( przesadzam naturalnie) mniej niż mąki dla podobnego efektu. Więc kalorii wychodzi mniej:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oczywiście znowu udowadniasz Madziu, ze w prostocie smak :) Pyszne...

    OdpowiedzUsuń
  6. własnie zrobiłam, ekstra

    OdpowiedzUsuń