logo

logo

poniedziałek, 28 stycznia 2013

Kanapki w kilku wersjach

Różnicę w kanapkach przed dietą i po diecie mniej więcej pokazałam w artykule Od śniadania do kolacji… Zakładam, że jak ktoś jest na diecie, to już przywykł do mojej zasady, że chlebek jemy ciemny i wszelkie pieczywo ciemne, ewentualnie pieczywo chrupkie.

Poniżej przedstawiam wszystkie rodzaje pieczywa, które kiedykolwiek używałam i przybliżone wartości kaloryczne. Dobrałam takie ilości wszystkiego, żeby w przybliżeniu kalorycznie wyszło na to samo.


- 2 kromki ciemnego pieczywa (140kcal)

- 1 bułka pełnoziarnista (160kcal)

- 6 kromek pieczywa chrupkiego razowego (150kcal)

- 4 wafle ryżowe (150kcal)











Mam doświadczenia z każdym tym pieczywem i powiem jedno. Pieczywo chrupkie jadłam, owszem, bo bardzo je lubię. Ale nie powiem, żebym czuła się po takich kanapkach, że faktycznie to był posiłek i się najadłam. Taka bardziej przekąska, a nie śniadanie. W ostatnich miesiącach wróciłam do chleba, albo nawet do bułek pełnoziarnistych. Ale w fazie diety można wybierać i dobierać takie ilości, żeby kalorycznie odchudzić talerz, każdemu zostawiam wybór.

Przedstawiam 4 rodzaje kanapek, wraz z wyliczeniami

Na talerzu macie obraz tego jakich składników użyłam do zrobienia przykładowych kanapek: 

- wybrane pieczywo (bułka, chleb pełnoziarnisty, pieczywo chrupkie lub wafle ryżowe) ,

- łyżkę serka kanapkowego (30g),

- 2 plasterki wędliny drobiowej (30g),

- pół małego pomidora (50g),

- pół małej cebuli (25g).



W sumie wszystkie dodatki to ok. 110kcal




Kanapki z pieczywa chrupkiego


4 kanapki z dodatkami jak powyżej (z dodatkiem sałaty)

Wartość energetyczna wszystkich kanapek – 220kcal

Wartość energetyczna 1 kanapki – 55kcal












Kanapki z wafli ryżowych 

3 kanapki z dodatkami jak powyżej (z dodatkiem sałaty)

Wartość energetyczna wszystkich kanapek – 230kcal

Wartość energetyczna 1 kanapki – 75kcal













Kanapki z chleba pełnoziarnistego

2 kanapki z dodatkami jak powyżej (z dodatkiem sałaty)

Wartość energetyczna wszystkich kanapek – 250kcal

Wartość energetyczna 1 kanapki – 125kcal






Kanapki z bułki pełnoziarnistej

1 bułka z dodatkami jak powyżej (z dodatkiem sałaty) 

Bułka przedstawiona na kilka sposobów przygotowania, każda wersja tak samo kaloryczna.

Wartość energetyczna całej bułki – 270kcal











Pamiętajcie, że są różne rodzaje chleba, pieczywa chrupkiego czy rozmiary bułek. To są tylko przykłady, które mają zobrazować co jest najmniej a co najbardziej kaloryczne. Ale to działa w dwie strony, bo trzeba też myśleć o tym co najbardziej będzie sycące. W przypadku śniadania nie warto jeść byle czego, rano to trzeba nabrać sił na cały dzień!