logo

logo

poniedziałek, 28 stycznia 2013

Płatki z mlekiem i owsianki

W tym temacie nie jestem specjalistką. Co prawda jem codziennie płatki z mlekiem, ale mam taki swój ulubiony skład i nie zmieniam go nigdy, bo już się przyzwyczaiłam. Nie chcę się wgłębiać w zbyt wiele szczegółów, bo wybór płatków, dodatków w postaci suszonych owoców i całej reszty płatków owsianych jest tak duży, że nie sposób tu opisać wszystko. Dlatego skupiłam się na tych przykładach, które wydają mi się najpopularniejsze.
Płatki kukurydziane z mlekiem 

 
Składniki:
mleko 2% (200ml)
płatki kukurydziane (40g)

Wartość energetyczna 1 porcji – 250kcal


 








Mieszanka płatków i otrębów z mlekiem 



Składniki:
mleko 2% (200ml)
płatki kukurydziane (10g)
płatki owsiane (10g)
otręby owsiane (20g)
 
Wartość energetyczna 1 porcji – 250kcal








Owsianka na mleku



Składniki:
mleko (200ml)
płatki owsiane (40g)

Wartość energetyczna 1 porcji – 250kcal










Owsianka na wodzie



Składniki:
woda (200ml)
płatki owsiane (40g)
rodzynki (20g)

Wartość energetyczna 1 porcji – 210kcal

24 komentarze:

  1. Jestem wielka zwolenniczka owsianki na sniadanie, rano "wchodzi" mi ona zdecydowanie lepiej niz jakakolwiek kanapka... TWSM

    OdpowiedzUsuń
  2. a Pani sniadanie w poscie jak wyglada dzien mialo 200 kcal, skad te rozbieznosci?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zależy od mleka, od płatków, w sumie zmieniłam teraz mleko na 2% a nie 0,5%, używam otręby owsiane a nie mniej kaloryczne pszenne i płatki już nie super light tylko po prostu płatki. Tamto pisałam dawno, faktycznie rozbieżność, a zdjęcie to samo użyłam.

      Usuń
  3. Uwielbiam płatki z mlekiem oraz owsianki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam płatki,to moje sniadanie od roku:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak się cieszę, że trafiłam na Twój blog. Wreszcie podniosę swoją ubogą wiedzę na temat zdrowego żywienia;) Masz naprawdę ciekawe i zrozumiałe wpisy. Chyba zakotwiczę się tu na dłużej...

    OdpowiedzUsuń
  6. Super blog:) Myśli Pani, że stosując Pani przepisy (ale jedząc tylko 3-4 posiłki dziennie) uda mi się zrzucić 5 kg? Największym moim problemem są słodycze i dojadanie po dziecku. To niby tylko 5 kg, ale nie wiem jak się za to zabrać. Może Pani coś doradzi? Pozdrawiam. Alicja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dojadanie po dzieciach to błąd. Kiedyś podliczyłam wszystko, te pół ciasteczka, ten gryz czegoś tam... wyszło sporo, nie pamiętam dokładnie, ale coś koło 500kcal w ciągu dnia. Od tej pory trudno - wyrzucam. Trudno powiedzieć czy się uda, próbuj.

      Usuń
    2. wlasnie.... ja tez jak dojadam po dzieciach to widac to na wadze...
      zal wyrzucac ale lepiej byc chudym niz "dojedzonym"

      Usuń
  7. Korzystam z Twojej diety od 1,5 tyg- ja 3 kilo mniej , mój M . 4.:) Wielki Szacunek dla Ciebie Magda za to co robisz :) nie tylko za pomoc nam łakomczuchom, ale i Twojej Rodzinie :)
    pozdrawiam przedświątecznie Szarlotka :P)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to super, że są wyniki, tak trzymać!

      Usuń
  8. Czy to dobry zestaw na śniadanie:
    30 g płatków owsianych (3 łyżki),
    10 g muesli (1 łyżka) (148kcal/40g),
    banan 40g,
    łyżka suszonej żurawiny,
    200ml mleka 2%?
    Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię śniadanko półpłynne :-) Przerabiałam już płatki kukurydziane na mleku, owsiankę na mleku, owsiankę na wodzie z dodatkiem jogurtu (3 łyżki płatków zalewałam wieczorem wrzątkiem a rano dodawałam ze 2-3 łyżki jogurtu naturalnego), a nawet kaszkę mannę na mleku i wodzie z różnymi dodatkami. Jest dużo możliwości. Zupki mleczne lubię za ich smak i szybkość wykonania :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzięki pani po raz pierwszy w życiu zjadłam owsiankę .I tu moje wielkie zdziwienie!!! To jest pyszne , i omijało mnie przez 33 lata :) A panię to po prostu kocham :) O bloga jestem uzależniona , ale wiem jedno-to zdrowe uzależnienie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ja jadam płatki owsiane z jabłkiem zamiast rodzynek :) polecam

    OdpowiedzUsuń
  12. Czesc Madziu
    ja bardzo lubie kasze manna
    jak wyglada to kalorycznie jak dam 200 ml mleka 2 procent i 20 g kaszy mannej???
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mleko 2x45kcal, kasza manna 0,2x350kcal. W sumie 160kcal.

      Usuń
  13. Witam serdecznie !!
    O blogu dowiedziałam się dopiero wczoraj i jestem zachwycona!!! Wielki szacunek za co robisz!! Od dzisiaj jestem Twoją największą fanką:-) , a pomysł z owsianką na śniadanie , po porostu fantastyczne. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam :-) Z nudów przeglądam neta za lekkimi przepisami bo na wakacjach wyjeżdżamy z mężem i córcią odpoczywać na plaży i pasuje co nie co zgubić pamiątkowego po córce :-) naiwni skorzystam z niektórych przepisów są fantastyczne. Dziękuję i pozdrawiam gorąco :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam, ostatnio codziennie czytam tego bloga. Gratuluje!
    Jedyne co bym udoskonaliła to podane porcje w gramach. Nie mam wagi i łatwiej byłoby mi i nie tylko pewnie mi jakbyś podała np. łyżka płatków lub pół szklanki. Chodzi mi o to że wg. gramów to ciężko:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego polecam zaprzyjaźnioną stronę ilewazy.pl

      Usuń
  16. Pani Magdo.... jest Pani po prostu aniołem. Wielkie dzięki za bloga i pomysł na dietę.
    Właśnie doszłam do muru.... muszę zacząć działać, bo u mnie to już otyłość.
    Fakt, długo trzymałam się po diecie płaskiego brzucha ( -18 kg), ale w pewnym momencie przestała działać.
    Doszły do tego problemy z tarczycą i ..............fruuuuuuuuuuuu.... kilogramy są z powrotem....
    Mam nadzieje, że uda mi się tym razem. Jeszcze raz dziękuje za Pani pracę.
    Mam takie malutkie pytanko a propos śniadań. Bardzo lubię owsianki, ale lubię również jogurt z domową granolą.
    Myśli Pani, że mogę włączyć do śniadań taki posiłek ?
    W/g moich wyliczeń taki posiłek miałby około 174 kcal ( 42 kcal w 10 gr granoli własnej roboty - osobiście zliczane :))
    Pomyślałam, że można by dołożyć w sezonie trochę owoców świeżych, zimą suszonych. Ciekawa jestem Pani zdania.
    pozdrawiam serdeczneie

    OdpowiedzUsuń