logo

logo

środa, 27 marca 2013

Pasztet drobiowy z porem





Składniki:
piersi z kurczaka (500g)
marchew (500g)
1 por (200g)
2 jajka (120g)
przyprawy (sól, pieprz)


 




Przygotowanie:
Surowe piersi z kurczaka kroimy w kostkę, solimy i dusimy w odrobinie wody pod przykryciem, studzimy. Pora kroimy w kostkę i podsmażamy, aż będzie miękki. Marchew obieramy i gotujemy do miękkości i zostawiamy do ostygnięcia. Do miski wrzucamy piersi z kurczaka, marchew i podsmażonego pora. Wszystko miksujemy blenderem, pod koniec miksowania dodajemy surowe jajka. Całość przyprawiamy i przekładamy do keksówki o wymiarach 25x10cm, posypujemy dowolnie przyprawami. Pieczemy w piekarniku w temperaturze 180st. ok. 50 minut. Po przestygnięciu pasztet wkładamy do lodówki i kroimy dopiero po kilku godzinach, jak będzie mocno schłodzony. Z podanych proporcji wychodzi 14 kawałków o grubości 1,5cm.



Wartość energetyczna całego pasztetu drobiowego z porem – 870kcal

Wartość energetyczna 1 porcji (1/14 pasztetu) – 60kcal 


9 komentarzy:

  1. Czy bez użycia blendera, przepuszczając składniki np. przez maszynkę do mięsa wyjdzie taki pasztecik...bo straszną mam ochotę na coś domowego, a te pasztety są genialne! Pozdrawiam!!
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, ja piszę blender, bo maszynki nie mam :D Ze dwa razy przez maszynkę i będzie też dobrze zmielone.

      Usuń
  2. Robiłam go wczoraj-pycha (-: ... Uważam Pani blog za najlepszy!Gratulacje!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. czy ten pasztet można mrozić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, ja mroziłam wszystkie tu przedstawione pasztety, bo na dwie osoby to za dużo. Zawsze mrożę już pokrojony na plasterki, nie wiem jak później by się kroił, więc na wszelki od razu kroję.

      Usuń
  4. Pasztet jest bardzo delikatny. Smakuje całej rodzince, następny będzie z grzybami:) Uwielbiam Twoje przepisy Madziu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. mam pytanko co do smażenia np. pora na czym smazysz? dodajesz cos czy na suchej patelni ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na suchej patelni, w sensie bez oleju i lekko podlewam wodą.

      Usuń
  6. Pasztet wyszedł przepyszny! dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń