logo

logo

środa, 27 marca 2013

Pasztet z cieciorki





Składniki:
cieciorka suche ziarna (200g)
marchew (500g)
2 duże cebule (200g)
2 jajka (120g)
przyprawy (sól, pieprz, curry, gałka muszkatołowa)


 




Przygotowanie:
Cieciorkę moczymy przez kilka godzin, następnie gotujemy około 30 minut. Marchew obieramy i gotujemy. Cebule kroimy w kostkę i podsmażamy na patelni do miękkości. Wszystkie składniki studzimy, po czym miksujemy blenderem tak długo, aż będziemy mieć konsystencję kremu lub musu. Na koniec dodajemy surowe jajka, przyprawy i jeszcze chwilę miksujemy, aż do połączenia wszystkich składników. Masę na pasztet przekładamy do keksówki o wymiarach 25x10cm i posypujemy dowolnie przyprawami. Pieczemy w piekarniku w temperaturze 180st. ok. 50 minut. Po przestygnięciu pasztet wkładamy do lodówki i kroimy dopiero po kilku godzinach, jak będzie mocno schłodzony. Z podanych proporcji wychodzi 14 kawałków o grubości 1,5cm.



Wartość energetyczna całego pasztetu z cieciorki – 1110kcal

Wartość energetyczna 1 porcji (1/14 pasztetu) – 80kcal 


6 komentarzy:

  1. jutro będę testować:) uwielbiam wszystko co ma w sobie cieciorkę, więc mam nadzieje ze pasztet też mi posmakuje:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak ja! I moje dzieci, jakby mogły, to by codziennie chrupały orzeszki z cieciorki :)

      Usuń
  2. A czy moze to być cieciorka z puszki? Zamiast 200g suchej, dwie puszki po 240g (masa po odsączeniu)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może być, czasem na lenia też puszkę kupuję.

      Usuń
  3. Pasztet wyszedl mi lekko slodkawy, moze to kwestia marchewki albo za slabo przyprawilam. Uzylam cieciorki z puszki, Jakkolwkiek slodki czy nie pasztet jest smaczny, Moze nastepnym razem uzyje dwoch puszek a mniej marchewki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pasztecik super! u mnie pomarańczowy wyszedł pewnie kwestia marchewki. słodkawy z lekkim posmakiem orzechowym, mam nadzieje ze dzieciom zasmakuje tez. pozdr Iza

    OdpowiedzUsuń