logo

logo

środa, 27 marca 2013

Pasztet z brązowej soczewicy





Składniki:
soczewica brązowa suche ziarna (200g)
pieczarki (250g)
2 duże cebule (200g)
otręby owsiane (50g)
2 jajka (120g)
przyprawy (sól, pieprz)


 



Przygotowanie:
Soczewicę moczymy kilka godzin, następnie gotujemy do miękkości. Przesypujemy na sitko i odsączamy. Pieczarki trzemy na tarce, cebule kroimy w kostkę i wszystko dusimy na patelni pod przykryciem, nadmiar wody odparowujemy lub odlewamy. Wszystkie składniki studzimy, po czym miksujemy blenderem tak długo, aż będziemy mieć konsystencję kremy lub musu. Dodajemy jajka i jeszcze chwilę miksujemy, aż do połączenia wszystkich składników. Na koniec dodajemy suche otręby owsiane i przyprawiamy. Masę na pasztet przekładamy do keksówki o wymiarach 25x10cm i posypujemy dowolnie przyprawami. Pieczemy w piekarniku w temperaturze 180st. ok. 50 minut. Po przestygnięciu pasztet wkładamy do lodówki i kroimy dopiero po kilku godzinach, jak będzie mocno schłodzony. Z podanych proporcji wychodzi 14 kawałków o grubości 1,5cm.



Wartość energetyczna całego pasztetu z soczewicy – 1165kcal

Wartość energetyczna 1 porcji (1/14 pasztetu) – 80kcal



9 komentarzy:

  1. Dobry pasztecik ;) Wyszedł ok.
    JW

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda ciekawie, a ponieważ soczewica brązowa jest pożywna jak zboże, pewnie też sprawdziłby się jako pieczywo na zdrową, wegetariańską kanapkę

    OdpowiedzUsuń
  3. Pasztet jest przepyszny, polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy może być inny kolor soczewicy niż brązowy? Może głupie pytanie, ale się nie znam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może być inna, ale nie gwarantuję, że z czerwonej wyjdzie, bo ona ma trochę inną konsystencję. Brązowa, zielona, chyba czarną widziałam też - te są bardzo podobne.

      Usuń
  5. mój pasztecik właśnie się piecze, z czarnej soczewicy
    poleciałam po całości i zrobiłam jeszcze z niej zupę krem i placuszki z ziemniakami z ogórkiem konserwowym, zostało mi jeszcze 100 gram i kombinuję gdzie ją mogę jeszcze wcisnąć, jest pyszna.
    tola

    OdpowiedzUsuń
  6. Przed chwilą upiekłam, pyszne !!! :D Wciąż od ponad 1,5 roku jestem Twoją wierną fanką:D!

    OdpowiedzUsuń
  7. Z czerwonej soczewicy piekę pasztety z powodzeniem ale nieco inny skład: 1 szklanka soczewicy, 3 średnie marchewki, 1 cebula, 2 ząbki czosnku, łyżeczka mielonego kminku, Łyżka koncentratu pomidorowego, sól, pieprz, kawałek imbiru, curry, słodka papryka, sos sojowy, 3 jajka. Uwielbiam ten pasztet! Soczewica krótko się gotuje, marchewkę i cebule trzeba poddusić. Później tylko wszystko wymieszać i piec ok. 30-40 minut.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten pasztet jest dla mnie pyszny będzie na zawsze w moiej diecie,mam zamiar spróbować innych ale muszę upiec jeszcze raz ten sam bardzo ,bardzo mi smakował,zmieniłam swój nawyk żywieniowy korzystam z tych przepisów i od sierpnia schudłam 9 kg dziękuje za takie dzielenie się przepisami,za trud tej pracy,za poświęcenie czsu by inni korzystali .Jesteś Magdo wspaniałym czlowiekiem i niech Ci się w życiu dzieje jak najlepiej.

    OdpowiedzUsuń