logo

logo

poniedziałek, 29 kwietnia 2013

Bananowa drożdżówka


Składniki:
mleko (200ml)
cukier (50g)
drożdże (20g)
mąka pszenna (400g)
2 duże banany (200g)
1 jajko (60g)

Składniki na polewę (opcjonalnie):
6 kostek czekolady (25g)
1 łyżka mleka (10ml)
płatki migdałowe (10g)




Przygotowanie:
Przygotowujemy rozczyn. Mleko podgrzewamy, żeby było lekko ciepłe, dodajemy drożdże, cukier i łyżkę mąki. Wszystko mieszamy i zostawiamy pod ściereczką do wyrośnięcia. Do miski wbijamy jajko, dodajemy rozczyn, starte banany (waga 200g, to po obraniu, bez skórki) i całość miksujemy. Na koniec dodajemy mąkę, cały czas miksując. Ciasto ma mieć dość gęstą konsystencję, ma stawiać opór pod koniec miksowania, ale nie być zwartą kulą. Całość przekładamy do formy (u mnie forma na dużą babkę) i zostawiamy na około godzinę do wyrośnięcia. Pieczemy w temperaturze 160st. około 45 minut. Po przestygnięciu można polać ciasto czekoladą, którą roztapiamy na parze z łyżką mleka i posypać płatkami migdałowymi lub wiórkami kokosowymi. Taka ilość nie jest grzechem, a dodaje naszemu ciastu i wyglądu i smaku. Z podanych proporcji wychodzi 20 porcji, kawałki o grubości około 1,5-2cm. 

Wartość energetyczna całej bananowej drożdżówki bez polewy – 1970kcal

Wartość energetyczna 1 porcji (1/20 drożdżówki bez polewy) – 100kcal

Wartość energetyczna całej bananowej drożdżówki z polewą czekoladową – 2170kcal

Wartość energetyczna 1 porcji (1/20 drożdżówki z polewą) – 110kcal




22 komentarze:

  1. wygląda apetycznie...wypróbuję na bank.Madzia napisz czy nie jest sucha,bo moje dzieci wolą wilgotniejsze.Jola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jest lekko wilgotne od bananów, dzisiaj odmroziłam kawałek i po odmrożeniu też dobre.

      Usuń
  2. Przepraszam za ciekawość... ale na prawdę o 5:29 to dodałaś ? Czyżbyś spać nie mogła ;) ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe, wstaję codziennie 4:20, więc w ramach poranne kawy publikuje posty, a zaraz potem budzę dzieci i jadę do pracy :)

      Usuń
  3. Ciekawy blog. Jeśli chciałabyś na nim zarobić zapraszam do programu partnerskiego Vivetia. Być może się opłaci, polecam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszna godna polecenia!

    OdpowiedzUsuń
  5. a jak się zachowuje na drugi dzień? nie jest bardzo sucha?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, ani na drugi dzień, ani odmrażana. I powiem, że wczoraj odmroziłam, przykryłam folią, ale dzieci się dorwały i na noc folią nie zakryły. Dzisiaj właśnie sobie zjadłam i nawet jak przeleżała odkryta, to wcale sucha nie jest :) Normalna drożdżówka by była obeschnięta.

      Usuń
  6. piekłam dziś. wyszła idealnie, pięknie wyrosła i w smaku bardzo fajna. robiłam bez polewy. naprawdę godna polecenia. moje pytanie jakimi owocami można zastąpić banany? pozdrawiam ewa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak coś przetestuję, to dam znać. Kawałki owoców to każde można wrzucić, ale to nie będzie taki efekt jak tu. Tu by trzeba było wkręcić do ciasta jakiś mus z owoców lub starte owoce, żeby były niewidoczne, ale dawały smak.

      Usuń
  7. Łał, nie wpadłabym na dodanie bananów do ciasta drożdżowego. Koniecznie muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy moglabys zrobic napisać posta o formach do pieczenia których uzywasz. Ciasta zawsze wychodzą Ci z taka ładna faktura. Nie sądzę, zeby był to wynik pieczenia w metalowych formach ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robiłam wpis o gadżetach kuchennych i tam wspomniałam o formach silikonowych. Już prawie wszystko wymieniłam na silikony i do blaszanych nie wrócę. Do silikonowych nic nie przywiera, nie trzeba smarować.

      Usuń
    2. Post i gadżetach po prawej stronie w spisie treści.

      Usuń
  9. Madziu czy pomyślisz albo może planujesz zebrać te wszystkie swoje przepisy w jakiegos e-booka, tak żeby można myło od razu wydrukować. Ja uwielbiam Twoje receptury i do tej pory kopiuję sobie wszystko do worda i potem drukuję - ale przy Twoim tempie wymiękam..jestem dopiero w połowie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niech ktoś podpowie jak to zrobić, to zrobię. Normalnie nie mam pojęcia jak się zabrać i do kogo uderzyć o wydanie jakiejś książki :(

      Usuń
  10. mam pytanko, czy ten banan jest starty na tarce? jeśli tak to na jakiej? czy do polewy użyłaś czekolady gorzkiej czy mlecznej ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Banan starty na tarce o grubych oczkach. Polewę zrobiłam mleczną, bo gorzkiej u mnie nikt nie lubi, więc jak mam mieć z tego przyjemność, to na słodko przynajmniej.

      Usuń
  11. malutko kalorii w jednej porcji ;)
    To dobrze <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Zdrowych,wesołych i pogodnych świąt dla Magdy i wszystkich czytelników bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  13. a wyszło by mi to, gdybym użyła mąki pszennej pełnoziarnistej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ale musisz zrobić inne proporcje, mniej mąki.

      Usuń