logo

logo

czwartek, 6 czerwca 2013

Kotlety jajeczne z groszkiem





Składniki:
4 jajka (240g)
groszek zielony (100g)
1 mała bułka pełnoziarnista (50g)
mleko (50ml)
kasza manna (15g)
1 łyżka bułki tartej (15g)
przyprawy (sól, pieprz, przyprawa do potraw z jajek)

 



Przygotowanie:
Bułkę pełnoziarnistą rwiemy na kawałki i moczymy w mleku. Jak wsiąknie całe mleko, to dodajemy do niej jedno surowe jajko, przyprawy i miksujemy blenderem. Pozostałe 3 jajka gotujemy na twardo, następnie obieramy i kroimy na cząstki. Dorzucamy je do zmiksowanej bułki z mlekiem i dokładnie mieszamy. Na końcu dodajemy dobrze odsączony zielony groszek (świeży lub konserwowy), łyżkę kaszy manny i delikatnie mieszamy. Odstawiamy masę jajeczną na około pół godziny, żeby kasza dobrze wchłonęła nadmiar wody. Zwilżoną dłonią formujemy kotlety, obsypujemy delikatnie bułką tartą i smażymy na patelni, na bardzo małym ogniu. Z podanych proporcji wychodzi 8szt. 




Wartość energetyczna całej masy na kotlety jajeczne – 710kcal

Wartość energetyczna 1 kotleta jajecznego – 85kcal 


9 komentarzy:

  1. Dzięki za inspiracje, własnie takich potrzebowałam :) ps. a Ty, Kobieto,spać nie możesz?! Tola

    OdpowiedzUsuń
  2. a czy zamiast bułki pełnoziarnistej można dać kromkę chleba razowego lub pełnoziarnistego czy coś? i czy zamiast przyprawy do jajek coś innego niestety nie wiem co zamiast tej przyprawy mogłabym dać. Niestety już nie znajdę w niedzielę w moim mieście bułki ani przyprawy nigdzie a mam tylko chleb heh :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak tak, chociaż chyba się spóźniłam z odpowiedzią :) Przyprawa do jajek to opcja, można doprawić innymi, są takie gotowe w marketach, firmy Apetita, Kamis.

      Usuń
  3. Witam:) zrobiłam, bo już dawno o takich myślałam:) zamiast bułki pełnoziarnistej dałam grahamkę, zamiast kaszy manny - bułkę tartą, nie osypywałam bułką po wierzchu, nadmiar wody wyciągnęłam kromką chleba, no i wyszły... ciągle mam problemy ze smażeniem bez tłuszczu:( dwa pierwsze kotleciki za duże - rozwaliły się, potem pomyślałam, żeby zrobić mniejsze i jakoś się "kupy" trzymały. Bez przyprawy do jajek, bo nie mogą w sklepach takiej znaleźć, ogólnie całkiem niezłe:) Mam pytanie... na jakiej patelni lepiej się smaży np. takie kotleciki, ja smażyłam na ceramicznej, ale może lepiej by było na teflonie? no i chyba małe powinny być?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie - ta bułka tarta do obsypania. Zauważyłam, że obsypanie kotleta powoduje, że on się lepiej scala, że nie przykleja się do patelni i można nim nawet przesuwać, bo szybko się ścina, a ta bułka chyba go odpowiednio separuje od patelni. Dlatego proponuję przy niektórych przepisach podsypać, bo już to sprawdziłam. A lepiej mi się smaży na teflonowej, na ceramicznej czasem przywierają. Ale też jest na to sposób, nakapać 2 krople oliwy i rozsmarować po patelni pędzelkiem. To kalorii prawie nie ma, a wysoka temperatura oleju powoduje, że szybciej się kotlety ścinają i nie rozwalają.

      Usuń
  4. dzisiaj zrobiłam na obiad, nie miałam bułki tartej, więc obsypałam otrębami i wyszły przepyszne ... podałam je z kaszą gryczaną ... wspaniała alternatywa dla zwykłych kotletów jajecznych

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No a ja nie miałam otrębów, jak nigdy, to padło na bułkę :)

      Usuń
  5. Czym można zastąpić kaszę manną?

    OdpowiedzUsuń