logo

logo

środa, 5 czerwca 2013

Sernik cytrynowy z galaretką miętową

 



Składniki:
twarożek President 0% (350g)
1 galaretka cytrynowa
1 galaretka zielona (np. agrestowa)
esencja z mięty (100ml)
herbatniki pełnoziarniste (75g)
1 łyżka wiórków kokosowych (20g)

 



Przygotowanie:
Dowolna herbatę miętową lub czystą miętę zalewamy 100ml wrzątku, następnie odsączamy i studzimy. Do miski wlewamy 300ml gorącej wody, esencję miętową (można użyć ekstraktu miętowego) i wsypujemy dowolną zieloną galaretkę. Całość mieszamy, aż do rozpuszczenia proszku z galaretki, wylewamy do pojemnika (np. po lodach) wyłożonego folią spożywczą i chłodzimy. Kiedy galaretka nam zastygnie wyciągamy ją i kroimy w kostkę.

Do kubka wlewamy 100ml wrzątku, wsypujemy galaretkę cytrynową i dokładnie mieszamy, aż do rozpuszczenia proszku z galaretki, po czym studzimy. Przekładamy do miski twarożek i miksujemy blenderem, żeby go napowietrzyć – będzie wtedy puszysty i bardziej kremowy. Cały czas miksując wlewamy powoli galaretkę cytrynową i miksujemy, aż do uzyskania jednolitej cytrynowej masy serowej.

Blaszkę o wymiarach 30x15 wykładamy folią spożywczą, na dno układamy herbatniki. Następnie przekładamy do blaszki połowę masy serowej, układamy na niej pokrojoną zielona galaretkę, przykrywamy to drugą połową masy serowej i układamy pozostała galaretkę lekko wciskając. Całość można posypać wiórkami kokosowymi. Sernik chłodzimy kilka godzin w lodówce. Z podanych proporcji wychodzi 12 porcji. 




Wartość energetyczna całego sernika cytrynowego z galaretką miętową – 1200kcal

Wartość energetyczna 1 porcji (1/12 sernika) – 100kcal 


20 komentarzy:

  1. wygląda pysznie! skąd wziąć pełnoziarniste herbatniki? i ile w koncu tej esencji mietowej? w opisie jest 100 ml, a w spisie 50ml:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo proszę o jedną podpowiedź. W jakich sklepach znajdę twarożek President 0%? Bo szukam, szukam i nie mogę znaleźć :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakiej firmy kupujesz herbatniki pełnoziarniste?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie! Gdzie można takie kupić? Nie widziałam.

      Usuń
    2. W Biedronce spotkałam się z herbatnikami maślanymi pełnoziarnistymi :) "Bonitki" się nazywają.

      Usuń
    3. Tak, w Biedronce są. Są też herbatniki z firmy Cukry Nyskie, widziałam w marketach.

      Usuń
  4. a ja bylam ostatnio w PL i chciałam se tych serkow na kupic a tu klaps już nie było braklo:((i znowu nie mam a tu gdzie mieszkam nie ma takich dobrych serkow:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak w uk to polecam quark.

      Usuń
  5. mniam wow zapewne pysznie smakuje, uwielbiam takie lekkie placki :)
    pozdrawiam i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Madzia a może być taki serek do sernika? :) Mam 500 g w lodówce i zastanawiałam się co z nim zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli pytasz w sensie technicznym - na pewno wyjdzie, tylko do 500g jak dodasz 1 galaretkę, to się nie zastygnie. Dodaj do rozpuszczonej galaretki jeszcze z 5g żelatyny i wtedy się cały serniczek ładnie zastygnie ładnie. W sensie kalorycznym - to zależy jaki masz serek w domu, ile ma kalorii.

      Usuń
  7. Kurcze a moze byc blaszka 24x24?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę szersza, trochę krótsza, więc chyba powierzchnia zbliżona, najwyżej będzie bardziej płaskie ciacho. Rób rób.

      Usuń
  8. Zrobiłam w blaszce 20x24,wyszedł troszkę niski ale za to przepyszny :).
    Dzięki za ten przepis i za tego bloga bo to skarbnica wiedzy :).
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogólnie ten tutaj sernik na zdjęciu jest na jeszcze mniejszej blaszce, dlatego taki wysoki. Ale miał tendencje do przewracania na boki, więc na drugi raz zrobiłam w szerszej, był niższy i nie sprawiał problemów technicznych :)

      Usuń
  9. serniczek pycha!Troche po zmnienialam bo dodałam galaretke pomaranczowa innej nie miałam:))I następnym razem zrobie bez herbatnikow:)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Pycha deser :) Wzięłam za szeroką formę i wyszedł niziutki ale to nie przeszkadzało w konsumpcji. Nie miałam mięty i zamiast niej dodałam zieloną herbatę i też było ok :)
    JW

    OdpowiedzUsuń
  11. zrobiłam i wyszedł jak zwykle pyszny:) mówię jak zwykle, bo do tej pory każdy Twój przepis mi wyszedł:)
    trochę się pobawiłam z zieloną galaretka, wlałam ją do silikonowych pojemników na lód i fantazyjnie poukładałam na białej warstwie, tak że mój mąż myślał że to są kulki winogron:) no nie powiem z takimi kulkami wyglądał ten serniczek bardzo elegancko:) dziękuje Ci Madziu za kolejny sprawdzony przepis do mojego kajetu:)

    OdpowiedzUsuń