logo

logo

poniedziałek, 7 października 2013

Kotlety z kalafiora





Składniki:
kalafior (500g)
1 cebula (100g)
1 jajko (60g)
siemię lniane (20g)
bułka tarta (40g+20g)
przyprawy (sól, pieprz, gałka muszkatołowa)





Przygotowanie:
Kalafiora gotujemy w osolonej wodzie do miękkości, odsączamy i studzimy. Następnie drobno siekamy nożem (nie miksujemy). Cebulę kroimy w kostkę i dusimy z przyprawami pod przykryciem kilka minut. Do miski wrzucamy pokrojonego kalafiora, podsmażoną cebulę, siemię lniane, surowe jajko i bułkę tartą (40g). Całość przyprawiamy i dokładnie mieszamy, po czym odstawiamy na około 30 minut . Zwilżoną dłonią formujemy małe kotlety, obsypujemy je lekko bułką tartą i układamy na rozgrzanej patelni. Smażymy na małym ogniu, z dwóch stron, aż będą rumiane. Z podanych proporcji wychodzi 9szt.




Wartość energetyczna całej masy kalafiorowej na kotlety – 550kcal

Wartość energetyczna 1 kotleta z kalafiora – 60kcal 



24 komentarze:

  1. nigdy takich nie jadłam, bo nie przepadam za kalafiorem muszę mieć naprawdę na niego ochotę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Samo zdrowie.... ! Ja również jeszcze nie jadłam takim kotlecików... z pewnością pycha, tym bardziej, że kocham kalafior w bułce tartej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam warzywne kotlety - zdrowe, smaczne i dające ogromne pole do popisu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie robiłam kotletów z kalafiora. Ale przepis na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To siemię lniane ma być zmielone?

    OdpowiedzUsuń
  6. A w ogóle trzeba to siemię lniane dodawać?

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie trzeba, to tylko dla zdrowia i efektów wizualnych.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam :)
    Ja czasem też robię na tej samej zasadzie kotlety z kapusty gotowanej i czasem z jaj ( ale to inna bajka). Myślę, że generalnie kotlety dają duże pole do popisu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. kalafior jest nieziemski, te kotlety też, robiłam je niedawno,
    a kalafiora uwielbiam w każdej postaci, niedługo planuję go grillować ;)
    tola

    OdpowiedzUsuń
  10. Wczoraj je robiłam i wyszły świetne .:)
    Tami

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniały blog, miałabym pytanie tak przy okazji. Czy zna Pani może jakiś zastępnik bułki tartej taki sprawdzony? Do panierowania można wiele użyć ale w tym przypadku chodzi mi o zagęszczenie masy kalafiorowej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do zagęszczania to ja przeważnie suchą mannę dodaję.

      Usuń
  12. Dzisiaj zrobiłam kotleciki wyszły przeeepyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  13. A mi się kotleciki rozwalały, dlaczego?:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kalafior jest mokry, trzeba go po pierwsze dobrze odsączyć, po drugie jak się rozlatuje dodać zagęszczacz, czyli bułkę tartą, suchą mannę.

      Usuń
  14. Rewelacja!!dopiero zaczynam ale kotlety bardzo przypadły mi do smaku!z pewnością będę często odwiedzała tego bloga!SUPER!!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Odpowiedzi
    1. Można, ale nie piekłam, to nie wiem ile czasu. Temperatura myślę 160-180st.

      Usuń