logo

logo

czwartek, 10 kwietnia 2014

Sałata lodowa z papryką



Składniki:
1 główka sałaty lodowej
papryka żółta/czerwona (200g)
1 mała cebula czerwona (50g)
natka pietruszki
1 łyżka oleju (10ml)
1 łyżka octu balsamicznego (10ml)
sok z cytryny
1 ząbek czosnku
przyprawy (sól, pieprz, czosnek)




Przygotowanie:
Przygotowujemy sos, do szklanki wlewamy olej, ocet, sok z cytryny (do smaku), dodajemy posiekaną natkę pietruszki, przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku i przyprawiamy. Całość dokładnie mieszamy i odstawiamy do lodówki na 15 minut.

W tym czasie do miski rwiemy sałatę lodową, dodajemy pokrojona w cienkie paseczki kolorową paprykę i pokrojoną w piórka lub w kostkę czerwoną cebulę. Sałatę polewamy przygotowanym wcześniej sosem i dokładnie mieszamy. Sos najlepiej dodać tuż przed podaniem, wtedy sałata zachowa ładny i świeży wygląd.



Wartość energetyczna całej sałatki – 220kcal

Wartość energetyczna 1 porcji (1/3 sałatki) – 75kcal 


 

12 komentarzy:

  1. Robię bardzo podobną surówkę :) Pyszna jest.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam te surówkę, dodaję jeszcze zielony koperek.

    OdpowiedzUsuń
  3. A propos sałaty lodowej, ja robię ją z jajkiem jako formę sałatki, którą robi się z 5 minut ( nie licząc czasu gotowania jajka :) ). Sałatę lodową, paprykę, ogórka, rzodkiewkę, pomidora kroję na kawałki, jeśli mam dodaję trochę kiełków. Posypuję przyprawą do sałatek koperkowo-ziołową ( jeśli sałatkę będę jeść od razu rozrabiam przyprawę w odrobinie wody i oleju, jeśli zabieram do pracy wsypuję samą przyprawę ponieważ warzywa i tak puszczą wodę) i na koniec dodaje posolone i popieprzone jajko :) Zachęcam do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cieszę się, że umieściłaś nowe przepisy.
    Kiełki hoduję od momentu przeczytania Twojej metody hodowli, rzeczywiście są przepyszne a nie takie jak te ze sklepu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzisiaj przeglądając jakies przepisy przez Google grafika weszlam na twojego bloga. W sumie to nie chciałam tu wchodzić. Myslalam, ze to jakiś beznadziejny blog, jakies oczywiste, bardzo kaloryczne przepisy. Zaczęłam czytać i sie wyciągnęłam. Przejrzałam chyba całego twojego bloga. Siedzę tu od kilku godzin. I musze Ci powiedzieć, ze twój blog jest REWELACYJNY! Dziękuje Ci za przepisy, za twój wkład w liczenie kalorii (sama jestem na diecie już długo i wiem jakie to uciążliwe wszystko ważyć i sprawdzać ile ma kalorii). Na pewno skorzystam z Twoich przepisów. Dziękuję Ci z całego serca, za cały wkład, za wszystko :) ---> znalazłam sie tu czytając o planie diety ---> jeśli to przeczytasz to mam pytanie :)
    Na diecie jestem już dość długo (zaczęłam 6miesiac) i hmm... mam już upragniona wagę i sylwetkę (prawie) i jak wiesz oczywiście to ile teraz mam jesc kalorii (sadze z nie jesteś dietetykiem wiec z góry przepraszam) bo w sumieo sie najadam ale jem tak 1000-1500kcal dziennie i to chyba troche za mało. Mam 16 lat i ze dwa miesiące nie mam już okresu :/ dziekije

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie trzeba być dietetykiem czy lekarzem żeby stwierdzić iż przesadziłaś z dietą.Jak okres nie wróci to koniecznie zgłoś się do lekarza.Kalorie kaloriami ale zależy czy ta dieta była pełnowartościowa.

      Usuń
  6. Też nie jestem dietetykiem, ale nasuwają się 2 wnioski:
    1) 16 lat to nie jest wiek, w którym można żyć na 1000-1500 kcal
    2) okres mógł zniknąć "o tak o" - pamiętam, że jak ja zaczynałam miesiączkować, powiedzmy przez pierwsze 2-3 lata, też mi się zdarzało, że okres znikał na dłuższy czas, a żadnej diety nie stosowałam. Zdarza się, zanim się ureguluje ostatecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też myślę, że okres mógł zniknąć "o tak o". Sama miałam w młodości przerwy półroczne i wtedy wcale nie myślałam, że to przez moje objadanie się słodyczami czy inne tam diety i nie diety. Po prostu było różnie w okresie dojrzewania. Mam czasem maile, że "od 2 tygodni nie jem mięsa, straciłam okres i boję się, że nie będę mogła mieć dzieci....". Naprawdę, nie zawsze to jest związane z dietą, trzeba być czujnym, ale się nie zamartwiać na zapas.

      Usuń
  7. Fajny pomysł na zdrową przekąskę w pracy, własnie takie sałatki lubię - niskokaloryczne i zdrowe

    OdpowiedzUsuń
  8. Ogólnie uwielbiam sałatki a ta wydaje mi się super. na pewno spróbuje twojego pomysłu.

    OdpowiedzUsuń