logo

logo

środa, 24 września 2014

Przekąski z ciasta francuskiego


Składniki:
ciasto francuskie (275g)
soczewica brązowa sucha (200g)
1 duża cebula (100g)
pieczarki (250g)
pomidory suszone (50g)
serek kanapkowy (50g)
przyprawy (sól, pieprz, słodka papryka)
1 jajko do posmarowania
ziarna do posypania





Przygotowanie:
Soczewicę gotujemy w osolonej wodzie do miękkości, zazwyczaj wystarczy 45-60 minut. Następnie odcedzamy i studzimy. Pieczarki i cebulę kroimy w kostkę, dusimy pod przykryciem do miękkości, pod koniec odparowujemy wodę i wrzucamy na patelnię przestudzoną soczewicę. Dodajemy pokrojone w kostkę suszone pomidory, serek kanapkowy i przyprawiamy. Całość dokładne mieszamy, w razie potrzeby można dodać więcej serka – jego zadaniem jest scalić nadzienie, żeby się za bardzo nie rozsypywało. Farsz wkładamy do lodówki na pół godziny.

Ciasto francuskie kroimy na prostokąty, z tej gramatury ciasta wychodzą 32 małe prostokąty. Układamy je na blaszce, na papierze do pieczenia. Smarujemy rozmąconym jajkiem i posypujemy dowolnymi ziarnami, w moim przypadku czarnym sezamem. Piekarnik nagrzewamy do 220st, wstawiamy blachę z ciastem i pieczemy około 10 minut, aż będą złote na wierzchu. Po wyciągnięciu, jeszcze na ciepło, każdy prostokąt rozdzielamy na dwie części (na spód i wierzch) i zostawiamy do przestygnięcia. Ciasto nadziewamy farszem z soczewicy i podajemy na zimno. Z podanych proporcji wychodzi 32szt.



Wartość energetyczna całego ciasta francuskiego – 1100kcal

Wartość energetyczna całego farszu – 1000kcal

Wartość energetyczna 1 przekąski (przy 32szt) – 65kcal 


 

14 komentarzy:

  1. hmmm a gdzie przepis na ciasto francuskie? bo to kupne to sama chemia - co przeczy tematyce bloga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "sama chemia" to slogan, który ostatnio zbyt często jest używany. Ja mam ciasto francuskie ze sklepu, w składzie nie ma żadnej chemii, żadnego E. Woda, mąka pszenna, tłuszcz roślinny, sól. Wystarczy dobrze w sklepie poszukać, poczytać i kupić dobre - co przy tematyce bloga pasuje.

      Usuń
    2. Brawo!Uwielbiam takie inteligentne riposty!!!Pozdrawiam wszystkich korzystających z tej cudnej strony!Monika

      Usuń
    3. Drodzy moi nie chciałam być chamska, niczego hejtować a tu anonim podniecony z inteligentnej riposty. Wyraziłam tylko prośbę o przepis, i moje zdanie na temat gotowego ciasta. W mojej miejscowości spotkałam tylko takie z samym dziadostwem w składzie. Nie będę jeździć po głupie ciasto do miasta, bo szkoda zachodu - po prostu nie ufam gotowcom. I nie zawsze etykieta zawiera WSZYSTKIE składniki. A po drugie może chciałabym sobie sama zrobić ciasto francuskie. Jakiś w tym problem.

      Usuń
    4. I owszem świetna jest ta strona, sama korzystam z przepisów i bardzo je lubię.

      Usuń
    5. podejrzewam, że to ten sam anonim pisał obydwa komentarze.

      Usuń
    6. No niestety,nie ten sam anonim pisał te dwa różne komentarze,droga Pani Anno.Drugi anonim podpisał się imieniem.Pozdrawiam i życzę smacznego korzystania z przepisów.Monika

      Usuń
  2. Witam !!
    Mam do Pani pytanie. Czy mogłaby mi Pani napisać jak obliczyła Pani ile kalorii powinna spożywać w ciągu dnia ?? Przeglądałam bloga i wiem że udało się Pani schudnąć. Ja też bym chciała i dlatego chcę się poradzić.

    OdpowiedzUsuń
  3. a jaki dokładnie "serek kanapkowy"???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakikolwiek "biały" ok. 150kcal/100g.

      Usuń
  4. Jadłam, naprawdę dobre! dzięki Madziu

    OdpowiedzUsuń