logo

logo

piątek, 26 września 2014

Tatar z wędzonego łososia

 


Składniki:
łosoś wędzony na zimno (300g)
ogórek zielony (100g)
1 cebula czerwona (100g)
serek kanapkowy (25g)
sok z cytryny
przyprawy (sól, pieprz)



 

Przygotowanie:
Łososia wędzonego mielimy w maszynce do mięsa lub drobno siekamy nożem. Dodajemy do niego połowę posiekanej cebuli i połowę ogórka zielonego pokrojonego w kostkę. Następnie skrapiamy sokiem z cytryny, dodajemy naturalny serek kanapkowy i przyprawiamy. Całość dokładnie mieszamy, ma mieć konsystencję dość kleistą. Zwilżona dłonią formujemy porcje, układamy na talerzu, posypujemy dla dekoracji cebulą, ogórkiem i dekorujemy według uznania. Gotowe porcje skrapiamy jeszcze raz cytryną. Z podanych proporcji wychodzą 3 porcje.



Wartość energetyczna całej masy na tatara – 565kcal

Wartość energetyczna 1 porcji – 188kcal




10 komentarzy:

  1. Uwielbiam tatary, do dzisiaj pamiętam jak moja babcia robiła takiego prawdziwego z świeżego mięsa. Swoją drogą jakiego kupujesz łososia? Przyznam się ceny są tak różne i producenci, czy to się czymś różni prócz marką?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie czymś się różni, bo to widać po cenie. Ja kupuję jaki jest, jestem w jednym markecie to biorę co dają, w innym inny producent. Nie mam aż takiej wiedzy.

      Usuń
  2. Ładnie wygląda, tylko jakoś nie moge się przełamać do ryb.
    Troszke z innej bajki...
    Ja jakos nie moge się dostosować na smażenie bez panierki. No choćbym nie wiem jak przyprawiła to mięso, to mi nie smakuje. Przez 3 tygodnie zmuszałam sie do jedzenia niepanierowanego mięsa smażonego bez tłuszczu, ale w pewnym momencie poczułam odruch wymiotny, i wolałam być głodna niz to jeść. Tak samo nie mogą mi podejść niektóre kotlety np te marchewkowe.. no nie smakują mi takie rzeczy, nie mam pojecia jak to doprawić żeby miało lepszy smak.....
    Próbuje sie ratować panierowaniem w płatkach kukurydzianych i pieczeniem w piekarniku.
    Możesz mi doradzić co moge pokombinować? bo nie chce po ponad miesiącu odstawienia tłuszczu i reszty kalorycznych rzeczy znowu wracać do smażenia na głębokim oleju :(
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno mi coś doradzić skoro ci nie smakuje. Mój mąż zrezygnował z panierki i dopiero docenił prawdziwy smak potraw i w życiu nie chce wracać do panierek, bo mu już z panierką nie smakuje. Po prostu czasem tak jest, że ktoś czegoś nie lubi. Co ja mogę poradzić.

      Usuń
  3. Tatar. Jako dziecko brzydziłem się spróbować, ale niedawno się przełamałem i uwielbiam :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda wspaniale,choć ogórek kiszony chyba bardziej by mi odpowiadał!!
    Na pewno wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  5. Chcę powiedzieć,że ten tatar jest obłędny w smaku!!!Zrobiłam modyfikując ogórek na kiszony,a zamiast serka dodałam musztardę sarepską.Polecam z całego serca!!!Pozdr.,Monika

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda pysznie zwłaszcza biorąc pod uwagę że jestem wielkim fanem wędkowania i ryb samych w sobie.

    OdpowiedzUsuń