logo

logo

środa, 7 stycznia 2015

Kotlety mielone w płatkach kukurydzianych




Składniki:
mięso mielone z szynki (500g)

2 duże cebule (200g)
1 kajzerka (50g)
mleko (100ml)
1 jajko (60g)
płatki kukurydziane (30g)
przyprawy (sól, pieprz)





Przygotowanie:
Cebule obieramy i kroimy w kostkę, wrzucamy na patelnię, lekko solimy, podlewamy odrobiną wody i dusimy pod przykryciem do miękkości. Zostawiamy do przestygnięcia.

Do miski wlewamy mleko, wrzucamy kawałki kajzerki i przyciskamy tak, żeby wchłonęła całe mleko i zmiękła. Dorzucamy do niej miękką cebulę i całość dokładnie miksujemy blenderem. Następnie dodajemy mielone mięso z szynki i surowe jajko. Wszystko przyprawiamy i mieszamy do uzyskania jednolitej masy.

Płatki kukurydziane wrzucamy do woreczka śniadaniowego i rozdrabniamy (np. przy użyciu wałka lub zgniatając ręką). Kotlety formujemy zwilżoną w zimnej wodzie dłonią i lekko obtaczamy w płatkach kukurydzianych. Kotlety smażymy na bardzo małym ogniu, początkowo bez przykrycia z obu stron, następnie można przykryć i dusić około 15 minut co jakiś czas przewracając. Staramy się nie podlewać zbyt dużo wodą, żeby płatki za bardzo nie zmiękły. Z podanych proporcji wychodzi 15szt.




Wartość energetyczna całej masy na kotlety – 1050kcall

Wartość energetyczna 1 kotleta – 70kcal




19 komentarzy:

  1. swietna propozycja :) ja robie piersi z kurczaka w platkach i wychodza porzepyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepis super i wgl a kalorii to tak mielony ma wiecej.
    100 g szynki ma na pewno wiecej niz 200 kalorii.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. 100 g szynki to jakies 130-180 kalorii w zaleznosci od zawartosci tluszczu

    OdpowiedzUsuń
  4. No nie wydaje mi się
    http://www.tabele-kalorii.pl/kalorie,Wieprzowina-szynka-surowa.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja korzystam ze strony ilewazy.pl lub z opakowań. Kupiłam mięso mielone z chudej szynki.

      Na ilewazy.pl są takie wartości:
      http://www.ilewazy.pl/porcja-mielonego-miesa-z-szynki

      Moje mielone nie wyglądało na tłuste (nawet mniej białego tłuszczu niż na tym zdjęciu na ilewazy), tym bardziej, że w sklepie leżało obok mielonego wieprzowo-wołowego, które było zdecydowanie bardziej białe. Trzymam się jednych tabel i tego, co piszą producenci. Mielone z chudej szynki kupiłam w Biedronce.

      Usuń
  5. Nie dosc ze wam kobieta pod nos gotowe przepisy daje,siedzi,liczy,swoj czas poswieca to jeszcze wam nie pasuje!a same sobie siądzcie i liczcie!!!!!Beata

    OdpowiedzUsuń
  6. Haha, chyba jednak tabele Magdy nie klamia - na dowod, ze wyliczenia sa ok proponuje rzucic okiem na zdjecie autorki bloga. To jesli ktos ma watpliwosci. [TWSM]

    OdpowiedzUsuń
  7. Zawsze znajdą się jacyś nie zadowoleni co to nawet jak im się na tacy poda to nosem będą kręcić ;)
    Tak jak już wyżej napisała "na gazie" ja w płatkach kukurydzianych to robię też kotlety z piersi z kurczaka, o mielonych nawet nigdy nie pomyślałem. Ja czasem dodaję do płatków starty ser na dużych oczkach, wtedy płatki ani myślą żeby poodpadać. Spróbuję i pokombinować z mielonymi, dam znać co wyszło ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny przepis, chociaż ja wolę kotlety bez cebuli (z uwagi na długo utrzymujący się zapach smażonej cebuli). Też robię pierś kurzą z płatkami kukurydzianymi Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Kotlety pyszne �� wyszły, cały blog jest świetny, codziennie czerpię z niego inspiracje w kwestii jedzenia, wielkie dziękuję za tak cudowne przepisy wraz z kcal. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Kotlety pyszne wyszły, cały blog jest świetny, codziennie czerpię z niego inspiracje w kwestii jedzenia, wielkie dziękuję za tak cudowne przepisy wraz z kcal. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem w szoku! Do tej pory widziałam przepisy tylko na potrawy z użyciem kurczaka i chyba raz coś z królika, a tu wieprzowina?! ;-) Wygląda ślicznie ten kotlecik. Muszę spróbować takie usmażyć w najbliższym czasie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Pani Magdo mogłabym poprosić o maila mam parę pytań do pani :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam nietolerancję pokarmową na mleko krowie.Czym to można zamienić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno można użyć wody zamiast mleka. Dawniej gdy jeszcze czasem jadałam tzw sznycle czy kotlety mielone bułkę do nich moczyłam w mleku lub wodzie albo jednym i drugim równocześnie.

      Usuń
    2. Popieram, woda lub mleko sojowe.

      Usuń
  14. Witam, dzisiaj zrobilam kotleciki z puree ziemniaczanym i z buraczkami. Przepyszny obiad, mielone chyba lepsze niż tradycyjne. Mięso kupilam w Biedronce, ma tylko 7% tluszczu. Dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń