logo

logo

czwartek, 8 stycznia 2015

Pietruszka duszona w pomidorach





Składniki:

pietruszka korzeń (250g)
cebula (100g)
3-4 pomidory (400g)
2 ząbki czosnku
natka pietruszki
przyprawy (sól, pieprz, chili, czosnek, papryka słodka)







Przygotowanie:
Pietruszkę obieramy i kroimy na dowolne, niezbyt grube kawałki. Wrzucamy na patelnię, podlewamy wodą i dusimy pod przykryciem do miękkości. Następnie odlewamy nadmiar wody. Pomidory sparzamy, obieramy ze skórki, kroimy w cząstki i dodajemy do miękkiej pietruszki. Cebulę kroimy w kostkę, czosnek drobno siekamy i wrzucamy na patelnię. Całość dusimy jeszcze około 15 minut pod przykryciem co jakiś czas mieszając. Na koniec przyprawiamy i posypujemy świeżą natką pietruszki.




Wartość energetyczna całej pietruszki w pomidorach – 190kcal

Wartość energetyczna 1 porcji (1/2 potrawy) – 95kcal



9 komentarzy:

  1. Hmmmmmm !!!! Ciekawy pomysł ale jakoś nie mogę sobie wyobrazić tego smaku. Cieszę się że każdego dnia mogę tu znalezć coś nowego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja chyba wypróbuje, ale z selerem. Pietruszki jakoś nie bardzo lubię ;).

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham pietruszkę, więc przepis idealny dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam serdecznie, bardzo się ciesze przeglądając tego bloga, jestem zachwycona!! Od pewnego czasu się odchudzam, przeglądałam rożne blogi i strony z przepisami, nie mogłam trafić na coś, co by odpowiadało mojemu gustowi kulinarnemu, aż do teraz! A naprawdę przejrzałam setki stron, jestem pod wrażeniem, ciekawe przepisy, przejrzyste zdjęcia, segregacja, niby inni autorzy blogów tez się starają i wogole ale pierwszy raz trafiłam na kogoś kto ma gust podobny do mojego. Kawał dobrej roboty! A w szczególności BUFET IMPREZOWY - pełen podziw!! Miałam już dosyć stron gdzie było mnóstwo przepisów na dietetyczne serniczki ( zjem taki raz na jakiś czas ale ile można?!) lub placuszki z serka wiejskiego, szukałam ,,słonych inspiracji" i znalazłam!! Pierwszy raz w życiu komentuje komuś coś na stornie, to nie jest do mnie podobne, zazwyczaj jestem tylko tajemniczym ,,podglądaczem" który się nie ujawnia w internecie, ale tym razem musiałam napisać..., naprawdę aż zazdroszczę tych wszystkich pomysłów! Mam zamiar wypróbować Pani przepisy !! Pozdrawiam i życzę w Nowym Roku wszystkiego dobrego! Dziękuje za to ze udostepnia Pani te wszystkie pomysły, naprawdę mnie zainspirowały ;))

    OdpowiedzUsuń
  5. pietruszka jest fajna, ostatnio robiłam dietetyczne frytki (z piekarnika), z selera, pietruszki, marchewki, dyni i ziemniaka ( Magdy przepisu) i najbardziej przemówił do mnie właśnie smak pietruszki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluję tak wyczerpującej wiedzy dietetycznej, która ujawnia się w Twoim blogu. Przepisy są boskie, uwielbiam warzywka i jest tu co wybierać. Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Tydzień 1!!!
    waga - 60,5 kg
    pas - 75 cm
    biodra - 92 cm
    udo - 46 cm
    Niedzielne ważenie i mierzenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Waga w domu mi nie działa, chyba baterie słabe, bo ważyłam się w pracy i ważę już 59 kilo.
      Super, bo trochę się dziwiłam cały tydzień ćwiczeń i diety a waga stoi.
      Super, cieszę się, że waga spada.

      Usuń