logo

logo

wtorek, 3 lutego 2015

Sałata z fetą





Składniki:
główka sałaty
ser typu feta light (100g)
2 pomidory (300g)
ogórek zielony (150g)
jogurt naturalny (50g)
przyprawy (pieprz, suszone zioła)





Przygotowanie:
Warzywa i ser typu feta kroimy w kostkę i dodajemy do sałaty. Dodajemy jogurt naturalny, przyprawy i wszystko dokładnie mieszamy.






Wartość energetyczna całej sałatki – 280kcal

Wartość energetyczna 1 porcji (1/2 sałatki) – 140kcal



22 komentarze:

  1. wartoscia kaloryczna mnie skusiłs chyba bedzie dzis na obiad:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Często robię coś podobnego tylko dodaję jeszcze np paprykę,czasem oliwki i zamiast jogurtu dodaje oleju kujawskiego np z czosnkiem albo z pomidorami.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakiej sałaty Pani używa?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwykła sałata, nie lodowa. Ale lodowa tez może być.

      Usuń
  4. Wygląda na sałatę lodową :)
    P.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda przepysznie i bardzo zdrowo, i te kolory! Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Osobiście nie mieszam ogórka z pomidorem, wszędzie piszą że nie wolno więc tego nie robię, mimo iż lubię : )
    Ale wygląda iście apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi



    1. dawniej ludzie mieszali i zyją.Tu piszą tak tam inaczej.Zależy kto pisze.

      Usuń
    2. Tu chodzi o to, że ogórek ma zdolności niwelujące przyswajanie witaminy C z pomidora. Dawniej o tym nie wiedzieli

      Usuń
    3. to tylko witamina C, która rozpuszcza się w wodzie w organizmie, czyli można ją szybko wypłukać... a w tłuszczach rozpuszczają się tylko takie witaminy jak A, D,E oraz K

      Usuń
  7. smaczna salatka i smaczna kuchnia sledzę i korzystam

    OdpowiedzUsuń
  8. Pani Magdo będąc na diecie najbardziej tęsknię pizzą. Jest jakiś sposób na stworzenie dietetycznej pizzy lub zapiekanki? Z majonezem się udało więc może i pizza się uda..:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ale przecież tu są przepisy na pizze

      Usuń
  9. a no rzeczywiście są :):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) polecam pizzerinki

      Usuń
  10. zrobiłam pycha:) wreszcie mój głód pizzowy został zaspokojony:):)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniały blog! Dziękuję za ogrom włożonej pracy i za pomoc tak wielu osobom. Ja sama zbieram się i zbieram, by rozpocząć nowy etap w życiu z tymi przepisami, ale jakoś ciągle brak wsparcia ze strony otoczenia i jest jak jest :( Ale piszę bo mam pytanie: jak to jest z łączeniem surowego pomidora z ogórkiem? Często się słyszy, że albo jedno albo drugie, bo w połączeniu "szkodzą". To jak to właściwie już jest? Dziękuję :) Justyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomidor i ogórek to moje ulubione warzywa kanapkowe i właściwie całe życie jem takie kanapki na śniadanie i kolację. Nie wgłębiam się w temat szczerze mówiąc i nie będę z tego rezygnować.

      Usuń
    2. Co chwilę wszystko się zmienia i za każdym razem coś nowego wymyślają.Ja jak Magda uwielbiam takie połączenia,całe życie je jadłam i będę jadła nie zastanawiając się nad tym.Nasi dziadkowie jadali i nic im się nie działo.To tak jak z jajkami.Jeszcze chwile temu za dużo nie można było jeść bo szkodziły,bo cholesterol.Teraz możesz jeść do woli.Więc jedz jak lubisz a nie patrz na to co mówią.

      Usuń
    3. Tak. To prawda. Ogórek, a właściwie sok z ogórka "zabija" witaminę C w pomidorach. Wystarczy kilka kropel ogórkowego soku do litra pomidorowego by całkowicie zredukować tę witaminę. Ale w połączenie ogórka z pomidorem jest iście bosko przepyszne, więc nie należy się tym jakoś szczególnie martwić. Witaminy C jest bowiem tak dużo w tym co jemy, że możemy sobie pozwalać czasem na taką pyszną sałatkę...

      Usuń