logo

logo

czwartek, 9 lipca 2015

Chłodnik z kalarepki

 
 
 
Składniki:
1 cebula czerwona (50g)
kalarepa (250g)
sok pomidorowy (250ml)
1 ząbek czosnku
świeże listki bazylii
przyprawy (sól, pieprz, chili, suszone zioła)



 
 
 
Przygotowanie:
Kalarepę obieramy i trzemy na tarce. Cebulę kroimy w kostkę, a czosnek przepuszczamy przez praskę. Wszystko zalewamy sokiem pomidorowym, dodajemy świeże listki bazylii i przyprawy. Z podanych proporcji wychodzą dwie szklanki chłodnika.



Wartość energetyczna całości – 120kcal
 
Wartość energetyczna 1 szklanki – 60kcal
 
 
 

17 komentarzy:

  1. Muszę podrzucić ten przepis rodzicom - oni ostatnio szaleją z chłodnikami :]

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo apetycznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pysznie ,na upalne dni jak wrócą będzie jak znalazł .

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja robię kalarepkowy "na biało", ale nie wątpię, że i ten jest pyszny :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. oo wow! takie nasze polskie "gazpacho" ;-) pozdrawiam Kamila

    OdpowiedzUsuń
  6. No cóż ja niestety chłodnikiów nie lubię (nad czym ubolewam) ale powiem ci że mimo to wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja się dopiero przekonuję do wszelkiego rodzajów chłodników ;) Kalarepkę bardzo lubię, szczególnie na surowo. Z chęcią wypróbuję ten przepis na chłodnik, tylko kalarepkę zblenduje, żeby ładniej się połączyła z sokiem pomidorowym a i pokuszę o dodanie papryczki chilli, żeby miało parę :P Baaaardzo dziękuję za ten przepisik, pozdrawiam gorąco!

    OdpowiedzUsuń
  8. Pani Magdo, gdzieś wyczytałam (niestety nie pamiętam gdzie), że podczas diety wykonywała Pani jakieś ćwiczenia. Mogłaby Pani powiedzieć, jakie?:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 30 minut steper i 30 minut callanetics.

      Usuń
    2. Dziękuję ślicznie za odpowiedź! Nie słyszałam o tym callanetics. Mogłabym jeszcze Panią prosić o jakiś link do tego treningu? Dziękuję;)

      Usuń
    3. Youtube i hasło callanetics. Google też podpowie.

      Usuń
  9. A ja mam pytanie:-) Pani Magdo niedaloby się wymyślic jakiegoś dietetycznego przepisu na sorbet cytrynowy?? Niesamowicie mam ochotę na sorbet cytrynowy ostatnio , ale nie chcę kupować sklepowego:-) dodam tylko, że korzystam z pani przepisów :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tym cytrynowym to próbowałam, ale żeby to było smaczne, to trzeba dość sporo cukru i wtedy niekorzystnie przedstawiają się wyliczenia.

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedz, a np przepis na sorbet arbuzowy??:-D mam sporo arbuza i już nie mam pomysłu co z nim zrobić, ostatnio zrobiłam sorbet melonowy z pani przepisu wyszedł idealny :-p i tak sie zastanawiam czy jakby melona zamienic na arbuza to jakie proporcje wtedy dac? Wydaje mi się, że arbuz jest bardziej wodnisty od melona i mam mały kłopocik, z góry dziękuję za odpowiedź :-) jest pani moją mistrzynią zdrowej kuchni :-)

      Usuń
    3. Nigdy nie miałam problemu z tym, co zrobić z arbuzem, bo nie ma takiej ilości, która by dla mojej rodziny stanowiła nadmiar :D

      Usuń
  10. Nie jadłam takiego chłodniku :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo pomysłowa i zdrowa potrawa

    OdpowiedzUsuń