logo

logo

sobota, 29 października 2011

Brukselka z pomidorami





Składniki:
brukselka (200g)
1 pomidor (150g)
1 mała cebula (50g)
1 łyżka jogurtu naturalnego (25g)
przyprawy (sól, pieprz)







Przygotowanie:
Brukselkę gotujemy, kroimy w ćwiartki, pomidora kroimy w ósemki, cebulę kroimy w kostkę. Wszystko mieszamy z jogurtem naturalnym i przyprawiamy. Opcjonalnie zamiast jogurtu możemy dodać łyżeczkę octu balsamicznego lub jabłkowego.





Wartość energetyczna wersji dietetycznej z jogurtem naturalnym - 125kcal

Wartość energetyczna 1 porcji (1/2 sałatki) - 65kcal

Wartość energetyczna wersji dietetycznej z octem - 110kcal

Wartość energetyczna sałatki ze śmietaną 18% (2 łyżki) - 200kcal

Wartość energetyczna sałatki z majonezem (1 łyżka) - 275kcal


 

4 komentarze:

  1. Jestem wstrząśnięta tym blogiem! Ale pozytywnie oczywiście:)tyle tu dietetycznych smakołyków, że nie wiadomo od czego zacząć:D boże gdzie Ty Madziu byłaś na początku mej diety?;) ile ja juz katuszy przechodziłam..dukan, kopenhaska. Teraz zaczełam od zdrowego żywienia ale mało przepisów..aa tu prosze taka niespodzianka:D od dziś pichce tylko u Ciebie:) pozdrawiam aniak

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj może spodoba ci się taka brukselka tylko że ja nie mam.pojęcia ile to ma kalorii jak zechcesz to sprawdzić to proszę a powiem że jest dobra a nazywa się
    Energetyczna Brukselaka
    25dag brukselki kilka sztuk
    1szklana soku z pomarańczy
    2lyzki masła
    Szczepionek z dymki
    1 łyżka otwartej skórki pomarańczy

    Brukselkę myjemy i kroimy na polowki. Układamy na rozgrzanej patelni przekrojona stroną w dół i zalewamy sokiem. Nie mieszany gdy sok odparuje a brukselka się poddusi dodajemy masło i posiekany szczypiorek i skórkę i smazymy ok 2 min
    Brukselka powinna być przyrumieniona od spodu dopiero wtedy mieszany i już można jeść



    OdpowiedzUsuń
  3. Jak gotujesz brukselkę, że wychodzi taka zieleniutka? Moja to ma taki mętny kolor, że się odechciewa jeść :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Może na parze :-) Chyba jutro robię bo mam wszystko co potrzeba.

    OdpowiedzUsuń