logo

logo

niedziela, 30 października 2011

Kapuściaki






Składniki:
kapusta biała (1kg)
2 duże cebule (200g)
kasza manna (50g)
1 jajko (60g)
przyprawy (sól, pieprz, kminek, majeranek)







Przygotowanie:
Kapustę sparzamy we wrzątku (ok. 2 minuty) i mielimy w maszynce, cebulę kroimy w kosteczkę i podsmażamy, dodajemy suchą kaszę mannę. Wszystko łączymy z jajkiem i przyprawiamy. Z porcji wychodzi 12szt. kotlecików.




Wartość energetyczna masy warzywnej – 620kcal

Wartość energetyczna kotleta dietetycznego – 50kcal 

Wartość energetyczna kotleta tradycyjnego w panierce smażonego na oleju – 155kcal



15 komentarzy:

  1. Robiłam je i smaczne,ale dałam więcej kaszy,bo się rozwalały,na pewno nie były takie jak na zdjęciu,ale smakowo pycha.

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie skończyłam ich smażenie, pierwsza porcja- trzy kotleciki wyszły mi kiepskie rozwalały się i też, jak poprzedniczka dosypałam kaszy i następne wyszły już super i są bardzo smaczne :D a koszt ich przygotowania po prostu praktycznie zerowy :D
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może kwestia wprawy z tym smażeniem. Ale ważne, że macie swoje sposoby na podrasowanie moich przepisów :D

      Usuń
  3. Witam,
    jeśli nie mam maszynki do mielenia to uda mi się je jakoś inaczej zrobić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można sobie poradzić blenderem, ale ostrożnie, żeby ciapy z tego nie robić. Można w kielichu do koktajli, albo jak masz mikser jakiś z nożami. A jeśli nie to ja bym po prostu odcedziła tą kapustę i taką miękką można posiekać łatwo nożem, więcej czasu, ale na pewno się uda.

      Usuń
    2. A co to ma być za maszynka ? taka zwykła do mielenia mięsa? i czy gdy piszesz że kapuste sparzamy we wrzątku to poprostu całą główkę mam włożyć do wody?
      Karo

      Usuń
  4. witam wlasnie trafilam na pani bloga ;) bardzo fajne pomysly i dietetyczne . Proszę mi powiedziec czy smazy pani te wszystkie kotleciki z przepisow na jakim tluszczu czy tylko na patelni teflonowej ? bede pani wdzieczna za odpowiedz pozdrawiam goraco justyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pomysły fajne, lecz nie zawsze wychodzą :(

      Usuń
    2. Magda smaży bez tłuszczu. W którymś ze swoich działów pisze na ten temat.

      Usuń
  5. Właśnie wypróbowałam kapuśniaczki, wyszły przepysznie. Pani blog jest wspaniały, polecam wszystkim moim znajomymi i rodzinie. Pozdrawiam gorąco:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Pani Magdo!!!pani blog to po prostu rewelacja,skladam niski poklon w pani strone za tyle wysilku jaki pani wlozyla w opracowanie tej diety.pozdrawiam goraco

    OdpowiedzUsuń
  7. może być kapusta kiszona?

    OdpowiedzUsuń
  8. witam :) bardzo fajne przepisy, gratuluję bloga. Niestety, kotlety mi nie wyszły:( zupełnie rozwalały się na patelni, pomimo, że uprzedzona wcześniejszymi komentarzami dałam więcej kaszy. Poza tym czuję w kotletach głównie cebulę. No i same kotlety jakies takie gorzkawe. Generalnie nie wyszły, szkoda, bo sporo pracy w nie włożyłam :(

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja dodałam jeszcze pieczarkarki i koperek a na koniec zalałam sosikiem pomidorowym i tez super :)

    OdpowiedzUsuń