logo

logo

sobota, 29 października 2011

Mizeria z koperkiem





Składniki:
4 ogórki gruntowe (200g)
1 mała cebula (50g)
2 łyżki jogurtu naturalnego (50g)
pęczek koperku
przyprawy (sól, pieprz)







Przygotowanie:
Ogórki obieramy ze skórki, kroimy w plasterki, cebulę kroimy w kostkę, koperek siekamy. Wszystkie składniki mieszamy z jogurtem naturalnym i przyprawiamy.




Wartość energetyczna wersji dietetycznej – 70kcal

Wartość energetyczna mizerii ze śmietaną 18% (2 łyżki) – 130kcal


5 komentarzy:

  1. Klasyk ale jakoś do tej pory robiłam bez koperku, więc jakaś nowość dla mnie ;)
    JW

    OdpowiedzUsuń
  2. Ogorki zawsze kroje pierwsze, zasypuje sola, zeby zmiekly, odsaczam i dopiero dodaje pozostale skladniki.

    OdpowiedzUsuń
  3. W sumie ja także nigdy nie robię mizerii ze śmietaną,ale zawsze dodawałam kefir lub maślankę.Z jogurtem jak najbardziej też jest pysznie i równie zdrowo.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ło matko! :) nie odlewaj wody z ogórków! To jest najpyszniejsze i same sole mineralne:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zastanawiałam się czy zamiana śmietany 12% na jogurt naturalny i brak dodatku cukru będzie mi smakować. Ale to było WOW niesamowicie pyszne. Trochę Twój przepis zmodyfikowałam, bo nie dodałam cebuli i koperku, ale smakowała dokładnie tak samo jak kaloryczna mizeria, którą zajadałam się wcześniej. Nawet brak cukru nie zmienił jej smaku. Od dzisiaj taką mizerię będę serwowała u siebie na stole. Dziękuję za genialny przepis.

    OdpowiedzUsuń