logo

logo

piątek, 28 października 2011

Twarożek z pomidorami




Składniki: 
1 kostka białego sera chudego (200g)
1 pomidor (150g)
2 małe cebule (100g)
1 łyżka jogurtu naturalnego (25g)
koperek
przyprawy (sól, pieprz, bazylia)







Przygotowanie:
Biały ser rozdrabniamy widelcem, łączymy z jogurtem naturalnym. Pomidory kroimy w dużą kostkę, cebulę kroimy w kosteczkę, koperek siekamy. Wszystko mieszamy z przyprawami.




Wartość energetyczna sałatki – 295kcal 

Wartość energetyczna 1 porcji (1/2 sałatki) – 150kcal


5 komentarzy:

  1. Czy twarożek i jogurt można zastąpić serkiem wiejskim? Pytam pod kątem przygotowywania tej sałatki w pracy? Niestety nie mam możliwości przechowywania potem otwartych produktów w pracy. ;/

    Pozdrawiam, też Magda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, bez problemu. Pod względem smaku ja nawet wolę wiejski, co do kalorii - podobnie, więc śmiało.

      Usuń
  2. Dziś na śniadanie zaserwowałam domownikom (na 3 osoby) 2 b.duże pomidory z jednym serkiem wiejskim,solą himalajską,pieprzem i bazylią świeżą. Jedna kromeczka ciemnego pieczywka i porcja sałatki i nawet mąż najadł się do syta.Pycha! Pomidory ze śmietaną są przereklamowane.Pozdrawiam serdecznie!
    Ewa (msewka)

    OdpowiedzUsuń
  3. ponoć szkodliwe jest częste jedzenie pomidora z białym serem. Zawarte w pomidorach kwasy: cytrynowy, jabłkowy, chlorogenowy i kumarynowy, łączą się z wapniem z twarogu, tworząc nierozpuszczalne kryształki, odkładające się w stawach, powodując ich ból i starzenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie słyszałam o tym, póki co nic mi nie jest, a dość często tak jem. No chyba, że na starość mnie coś dopadnie.

      Usuń