logo

logo

poniedziałek, 31 października 2011

Roladki wieprzowe






Składniki:
schabu (500g=10 porcji)
cebula (200g)
pieczarki (200g)
3-4 ogórki konserwowe (200g)
przyprawy (sól, pieprz)







Przygotowanie:
Schabowe rozbijamy tłuczkiem, przyprawiamy i odstawiamy na 30 minut do lodówki. Cebulę kroimy w kostkę, pieczarki trzemy na tarce o dużych oczkach i dusimy z przyprawami na patelni pod przykryciem. Odparowujemy wodę i dodajemy starte ogórki konserwowe. Na każdy plaster schabu nakładamy łyżkę nadzienia i zawijamy, wbijamy małe wykałaczki tak, żeby roladki się nie rozwinęły podczas smażenia. Patelnię rozgrzewamy i kładziemy roladki jedna obok drugiej, po minucie przekładamy na drugą stronę i obsmażamy tak, żeby pozamykać pory w mięsie z każdej strony. Następnie podlewamy małą ilością wody i dusimy pod przykryciem, aż będą dopieczone i lekko rumiane. Z podanych proporcji wychodzi 10szt.





Wartość energetyczna wszystkich składników – 1000kcal

Wartość energetyczna 1 roladki – 100kcal

Wartość energetyczna roladki smażonej w panierce na oleju – 140kcal



13 komentarzy:

  1. wypróbowane, bardzo dobre:) Można bez wykałaczek - kładąc na patelni tą stroną, gdzie mięso się łączy. Wtedy wszystko się ładnie od razu zasklepia (u mnie musiało tak być, bo wykałaczki się skończyły, więc kombinowałam).
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. witam ,robiłam podobne tylko do wody w ktorj sie dusilam dalam warzywa i pozniej zmiksowalam .Wyszedl pyszny dietetyczny sosik. A ty co robisz z tym sosem ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A właściwie ty wylewam, mąż nie potrzebuje, ja nie jem.

      Usuń
  3. Magda a zamiast smażyć może upiec w orku do pieczenia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie tak, ale ja nie mam żadnych doświadczeń z workami, więc nie ręczę.

      Usuń
  4. Robiłam wczoraj na obiad - były bardzo dobre. Korniszona zamieniłam na kiszonego (bo już zapasy mi się skończyły), a pieczarki pokroiłam w talarki. Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  5. ja bym to zapiekła w piekarniku..... robiłam różniste warianty schabowych roladek pieczonych w piekarniku. Polecam! Te z pewnością też są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. jutro będę robić je na obiad mam nadzieje ze będą smakowały

    OdpowiedzUsuń
  7. mogę uzyć fileta z kurczaka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja mama do filetów z kurczaka robi czasem nadzienie z pora, pieczarek, ogórków kiszonych i papryki - jest pyszne, także Twoje roladki z pewnością będą bardzo smaczne, ale co to będą wtedy za roladki wieprzowe? :)

      Usuń
  8. waszystko dobrze tylko nie wiem jak z 500g schabu mozna utluc dziesiec roladek ,to chyba pergamin.

    OdpowiedzUsuń
  9. dlaczego zniknal moj komentarz wczorajszy, dlatego ze byl nie pozytywny

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja zrobiłem i się udały pycha tylko z 500g nie da rady zrobić 10szt

    OdpowiedzUsuń