logo

logo

piątek, 28 października 2011

Ryba po grecku




Składniki:
3 marchewki (300g)
2 cebule (200g)
seler (100g)
przecier pomidorowy (30g)
3 filety rybne (300g)
przyprawy (sól, pieprz, papryka słodka)






Przygotowanie:
Marchew i seler trzemy na tarce o dużych oczkach, cebulę kroimy w kostkę. Wszystkie warzywa dusimy na patelni pod przykryciem, aż będą miękkie, co jakiś czas podlewamy wodą, żeby nie przywarły. Przyprawiamy i dodajemy przecier pomidorowy. Wartość energetyczna całego farszu – 200kcal.

Filety kroimy na pół, przyprawiamy i odstawiamy na 30 minut do lodówki, następnie smażymy na patelni. Rozkładamy usmażone filety na półmisku i przykrywamy je warzywami.

Z podanych proporcji wychodzi 6 porcji ryby z warzywami.




Wartość energetyczna całej ryby po grecku - 430kcal

Wartość energetyczna 1 porcji ryby z warzywami – 70kcal

Wartość energetyczna 1 porcji ryby smażonej w panierce z warzywami na oleju – 140kcal




22 komentarze:

  1. Dzisiaj zrobię :)...akurat mam wszystko co mi potrzebne:)

    Jak ja się ciesze,że znalazłam tak znakomitego bloga!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. zrobilam .....SMAKUJE PRZEPYSZNIE!!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. zawsze na wigili... jest jeszcze jedna wersa: duzo cebuli udusic z lyzeczka miodu i rodzynkami doprawic sola i pieprzem i podac z rybka smazona pychotka

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy to musi byc wystudzone? Czy mozna na cieplo podac z ryzem na przyklad?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właściwie to nie, po prostu tak mi się kojarzy ryba po grecku, że jest na zimno. Ale faktycznie ja ten farsz na ciepło wyjadam, więc spokojnie na ciepło możesz rybkę podać na obiad prosto z patelni.

      Usuń
  5. a jesli ryba jest smazona bez panierki i na oliwie z oliwek to kaloryczność jaka by mniej więcej była?:) z góry dziękuję za odpowiedź a co do bloga to genialny! dużo mi pomaga! :D pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i dodam że bez cebuli jest :)

      Usuń
    2. Jeśli mowa o kaloryczności, to zakładam, że w świetle przeprowadzonych kiedyś eksperymentów taka ryba wciągnie w siebie 10ml oleju, w panierce by było więcej, ryby tak mają. Tak więc z fileta rybnego o kaloryczności 100kcal zrobi się 190kcal. Spora różnica.

      Usuń
    3. czyli porcja ryby po grecku bez panierki ale w oliwie z oliwek nie będzie 140 kcal tylko mogę liczyć że 130 kcal czy więcej? bo filety są podzielone (były mrożone) na pól i jest to dorsz :) przepraszam że tak mieszam ale doprowadziłam do tego że wychudziłam się strasznie i muszę przytyć i wyjść z diety i zacząć jeść i w ogóle rozumie Pani ale jak już muszę to chce to zrobić zdrowo :) z góry dziękuję za odpowiedź i przepraszam że tak zawracam z tym głowę :) Pozdrawiam.

      Usuń
    4. No może 120-130 pomijając panierkę.

      Usuń
  6. Cześć, jakiś czas temu znalazłam Twoją stronę i często tu zaglądam. Wypróbowałam już kilka przepisów, rybę też ale zamiast smażyć rybę upiekłam ją w piekarniku w naczyniu żaroodpornym spryskanym tylko lekko oliwą. Warzywa pomieszałam z pikantnym keczupem bo ma jak dla mnie odpowiednie przyprawy. Czy keczup dodaje dużo kalorii? Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam. Joanna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy ile keczupu, ale generalnie nie jest jakiś mega kaloryczny. Sprawdź sobie na ilewazy.pl.

      Usuń
  7. a ja fileciki w parowarze robię - skropione cytrynką i przyprawami, a warzywka na patelni duszę ... pychotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też!!! z Patelni strasznie suche mi wyszły.

      Usuń
  8. seler mogę zastąpić pietruszką?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja daje to i to więc myślę że spokojnie możesz zastąpić jedno drugim.

      Usuń
  9. przyprawić rybę przyprawą do ryb?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można ale nie koniecznie.To wszystko rzecz gustu.

      Usuń
    2. najlepszy do ryb jest pieprz cytrynowy ;)

      Usuń
  10. Jaka rybke Pani dodaje??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazwyczaj dorsz, mintaj lub morszczuk.

      Usuń