logo

logo

poniedziałek, 21 listopada 2011

Bigos dietetycznie

Wskazówki dietetyczne

Bigos tradycyjny jest dość tłusty, sama w sumie go nigdy nie gotowałam, bo jakoś popytu w domu nie było, poza tym ja mięsnego nie zjem, więc nie chciało mi się. Ale od kiedy odkryłam niskokaloryczność kapusty kiszonej bardzo często i z zapałem robię bigos dietetyczny, bez kiełbasek, boczuszków i innych smakołyków, w zamian pierś z kurczaka. Szukałam ile kalorii ma taki tradycyjny bigos domowy, średnio podają wszędzie, że około 120kcal/100g, a mój ma 55kcal/100g, więc na porcji robi to sporą różnicę.




Składniki:
kapusta kiszona (300g)
1 pierś z kurczaka (200g)
2 cebule (100g)
grzyby suszone (10g)
przyprawy (sól, pieprz, papryka słodka, chili)







Przygotowanie:
Kapustę kroimy, wrzucamy do dużego garnka, podlewamy wodą, wsypujemy trochę soli, liście laurowe, pieprz w ziarnach i pod przykryciem gotujemy razem z suszonymi grzybami około 30-40 minut. Cebulę kroimy w kosteczkę i przysmażamy. Pierś z kurczaka kroimy na małe kawałki, przyprawiamy i smażymy, po czym wrzucamy do ugotowanej kapusty razem z cebulą. Dodajemy przecier pomidorowy i przyprawiamy według uznania.




Wartość energetyczna całego bigosu – 400kcal 

Wartość energetyczna 1 porcji (1/2 bigosu – 350g) – 200kcal

Wartość energetyczna 1 porcji tradycyjnego bigosu (350g) – 420kcal



17 komentarzy:

  1. Wszystkie potrawy wyglądają bardzo apetycznie, ale smak dają przyprawy dlatego brakuje mi tego w Pani przepisach. Dla mnie podanie nazw przypraw, byłoby bardzo pomocne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Napisałam porządnego posta w Ciekawostki-Przyprawy i tam każdą opisałam co do czego sypać. Celowo w przepisach nie podaję przypraw, bo ja sama za każdym razem robię inaczej. Przykładowo marchewkę z jabłkiem do obiadu raz robię ze zwykłą wegeta, raz z solą i chili, innym razem dam przyprawę chińską albo uniwersalną przyprawę do ziemniaków, mimo, że to marchewka i jabłko. Polecam wgłębić się w lekturę tego wątku, może to podpowie czym przyprawiać. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wykonano. Wpadłam na pomysł, żeby zamiast zamiast podsmażonej piersi, dodać taką kupną uwędzoną. Kalorycznie podobnie, a wędzonką ładnie pachnie. Bardzo sympatyczne proporcje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry pomysł :) Ja w kiszoną zaopatruję się na wiadra 5kg, niedługo pewnie kolejne kupię, to i taką wersję spróbuję, mąż oceni :)

      Usuń
  4. Zrobione :) dzisiaj będzie na obiad. Tylko, że u mnie wyszła inna kalprycznośc: 350 kcal - na 900g kapusty, 200 kurczaka, 100 marchewki i 100 cebuli.... (1,3 kg)
    Spora rozbiezność ale obie wersje są z pewnością dietetyczne :D

    OdpowiedzUsuń
  5. a do kurczaka można dodać jeszcze podsmażoną parówkę drobiową?a ile wody do kapusty?

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam juz od dawna śledzę Pani bloga i podziwiam za rzetelność w prowadzeniu i różnorodność potraw. Sama juz kiedyś odchudzałam się z Pani blogiem i były efekty. Teraz odchudzam męża i jest zachwycony! Je takie rzeczy jak bigos, sałatka ziemniaczana i chudnie. W tydzień przy kaloryczność 1400-1500 schudł 3 kg nie chodząc głodny i jedząc ze smakiem:) Dziękujemy i pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
  7. jak przyprawić taki bigos? kompletnie nie potrafie uzywac przypraw. ile czego dac?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pomogę, bo ja na oko robię :)

      Usuń
    2. Można gotować na oko ale pamiętać co się mniej więcej daje. Prowadzić bloga o gotowaniu i nie wiedzieć jak się przyprawia? chyba, że przepisy są na zasadzie kopiuj wklej z innych stron

      Usuń
    3. Bez przesady złośliwy anonimie bez przesady. Każdy lubi inaczej doprawione jeden sypnie czegoś szczyptę inny dwie. W jakim przepisie ktoś podaje dokładnie ile np soli czy pierzu.Pohamuj swoje złośliwości.

      Usuń
    4. Dokładnie...Przecież w przepisie są podane przyprawy... Jeść potrawę i nie czuć smaku? nie wiedzieć czy dosolić czy dopieprzyć żeby mi smakowało ? Niektórzy chyba karmią się tylko zawiścią i złośliwością.

      Usuń
  8. A u mnie w lodówce bigos mamusi....najlepszy na świecie:) jakiś super tłusty na pewno nie jest, bo takowego nie lubię,ale dietetyczny na pewno też nie, jest jeden plus-bigos zawekowany i nadal w lodówce,czyli,że się nie dałam skusić,a diabełek mi szeptał ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Już raz robiłam i dziś też zrobię. Jest pyszny polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pierwszy raz dziś ugotowałam ten bigosik....Ja jeszcze od siebie dodałam kurkumy,pieprz cayenne i sok pomidorowy....Wyszedł świetny...Od dziś korzystam z Pani przepisów...:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam,Ile przecieru pomidorowego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wedlug uznania. Doday lyche poprubuj dodaj wiecej jak potrzeba :)

      Usuń