logo

logo

niedziela, 13 listopada 2011

Cukinie faszerowane zapiekane


Cukinie z piersią z kurczaka




Składniki:
2 małe cukinie (500g)
1 pierś z kurczaka (250g)
1 mała cebula (50g
przyprawy (sól, pieprz)











Przygotowanie:
Cukinie przekrawamy na pół, wydrążamy. Miąższ z cukinii trzemy na tarce o grubych oczkach i solimy, a gdy puści soki odsączamy. Piersi z kurczaka mielimy w maszynce (można użyć gotowego drobiowego mięsa mielonego). Cebulę kroimy w kosteczkę. Odciśniętą cukinię, cebulę i mięso wyrabiamy na gładką masę i przyprawiamy, a następnie nakładamy do wydrążonych cukinii. Pieczemy w piekarniku w temperaturze 180st. ok. 30-40 minut.




Wartość energetyczna całości (cukinie i farsz) – 320kcal

Wartość energetyczna 1 połówki faszerowanej cukinii – 80kcal



Cukinie z białym serem


Składniki:
2 małe cukinie (500g)
1 kostka białego sera (200g)
1 mała cebula (50g)
przyprawy (sól, pieprz)










Przygotowanie:
Cukinie przekrawamy na pół, wydrążamy. Miąższ z cukinii trzemy na tarce o grubych oczkach i solimy, a gdy puści soki odsączamy. Cebulę kroimy w kosteczkę. Odciśniętą cukinię, cebulę i biały ser wyrabiamy na gładką masę i przyprawiamy, a następnie nakładamy do wydrążonych cukinii. Pieczemy w piekarniku w temperaturze 180st. ok. 30-40 minut.




Wartość energetyczna całości (cukinie i farsz) – 270kcal

Wartość energetyczna 1 połówki faszerowanej cukinii – 70kcal



14 komentarzy:

  1. Te z białym serem jeszcze przede mną, a mięsne są znakomite. Strasznie dużo ich na talerzu i niewiarygodnie mało kalorii.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ty to nawet wiosną cukinie dorwałaś, jesteś niesamowita!

    OdpowiedzUsuń
  3. Te z serem - są przepyszne!Nigdy nie spodziewałabym się, że chudy biały ser może być tak dobry po zapiekaniu :O pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, ser też mnie zdziwił. A biały wiejski zamiast żółtego w pizzy! To dopiero było odkrycie! i tak moja pizza stała się pizzą light :)

      Usuń
    2. a dla mnie te z serem to jakaś smakowa porażka. Paskudne. Za to z tuńczykiem lub z mielonym extra :D

      Usuń
  4. wlasnie zrobilam te z serem. dobre, ale strasznie takie wodniste mi wyszly :( w piekarniku to az z nich kapala woda. tak ma byc? czy ja cos zle zrobilam? tak czy siak dobre, no i najadlam sie jedną małą a to nawet 200 kcal nie jest. wiec napewno jeszcze zrobie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma sezonu, może kwestia cukinii. Te teraz może nie są takie jak nasze polskie latem. Teraz mi przypomniałaś jakie to dobre było!

      Usuń
    2. prawda. i co najlepsze mozna ja nafaszerowac czym sie tylko chce :) dzis ja bede robic troche ala pizza :) rozna warzywa, pieczarki, mozarella itp :)

      Usuń
  5. Dzisiaj je roiłam na obiadek... Naprawdę dobre, lekkie jedzenie.Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy jak zrobię farsz to będzie on mógł sobie poleżeć na surowo do drugiego dnia? Dwie cukinie to dla mnie za dużo na raz, a nie bardzo wiem czy takie potrawy po upieczeniu da się odgrzać. Jeśli tak to w jaki sposób i czy nie ma straty na smaku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My odgrzewaliśmy na patelni, ale można też do piekarnika wrzucić. Nie czułam różnicy.

      Usuń
  7. Zrobilam z miesem, bardzo smaczne. Ciekawa jestem tego roztopionego bialego sera :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Przed chwilka zjedlismy te z miesem.Powiem jedno-sa przepyszne!!!
    >Kayla<

    OdpowiedzUsuń
  9. wlasnie piekę te z kurczakiem :) mam nadzieje ze sie upieka, nadzienie wyszło geste i akurat na wszystkie połowki, zobaczymy jak sie upieką

    OdpowiedzUsuń