logo

logo

niedziela, 13 listopada 2011

Filety rybne smażone







Ryby to bardzo ważny element codziennej diety, szczególnie dla tych mniej mięsożernych. W tabelach kalorycznych w poście "Liczenie kalorii, mój sposób na dietę" możecie zobaczyć, które z ryb są najchudsze, a z którymi należy ostrożniej lub w ogóle z nich zrezygnować. Jako podstawowe przyrządzenie ryby przedstawiam taki zwyczajny filet chudej ryby (np. morszczuk, mintaj, dorsz), bez panierki, w przyprawie do ryb smażony bez tłuszczu.







Wartość energetyczna 1 fileta chudej ryby (150g) – ok. 120kcal

Wartość energetyczna 1 fileta w panierce smażonego na oleju – ok. 190kcal



3 komentarze:

  1. Parę lat temu kupiłam parowar i dzięki Twoim przepisom postanowiłam trochę poeksperymentować. Zrobiłam już gołąbki, paprykę nadziewaną mięsem zmielonym z indyka i było to przepyszne. Ostatnio zrobiłam nawet filet z ryby. Najlepsza okazała się miruna, jest dużo lepsza od mintaja czy dorsza. Przyprawiłam solą, pieprzem i skropiłam trochę cytryną. Gotowałam na piórkach cebuli. Gorąco polecam. Twój blog jest świetny, a przepisy doskonale skomponowane.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam rybki pod każdą postacią :) Ja ostatnio nie miałem zbyt wiele czasu więc wyjąłem z zamrażarki filety (kostki) mintaja, opłukałem, posoliłem i popieprzyłem aby szybciej się rozmroziły, skropiłem dość mocno cytrynką. W tym czasie przygotowałem sobie mrożone czerwone warzywa firmy Frost. Jak ryba zaczęła odpuszczać to jeszcze skropiłem z obu stron cytryną i umieściłem w pergaminowych papierkach chyba Knora jak dobrze pamiętam, o smaku cytrynowo ziołowym. Rybę na wolnym ogniu smażyłem po 6 - 7 minut ( jak jest całkowicie rozmrożona to można smażyć krócej ) z obu stron. Warzywa na talerz, a na warzywa rybka sztuk dwie. Pychota :) ;)

    OdpowiedzUsuń