logo

logo

środa, 2 listopada 2011

Jajecznica na trzy sposoby

Jajecznica na kilka sposobów, tych najbardziej popularnych i odchudzonych.

Jajecznica z cebulką


Składniki:
2 jajka (120g)
1 mała cebula (50g)
przyprawy (sól, pieprz, przyprawa do potraw z jajek) 

Przygotowanie:
Cebulę kroimy w kostkę i podsmażamy na patelni. Wbijamy jajka i przyprawiamy.









Wartość energetyczna całej jajecznicy (1 porcja) – 205kcal

Wartość energetyczna tradycyjnej jajecznicy na łyżce masła – 275kcal




Jajecznica z pomidorami



Składniki:
2 jajka (120g)
1 cebula (50g)
1 pomidor (150g)
szczypiorek
przyprawy (sól, pieprz, przyprawa do potraw z jajek)

Przygotowanie:

Cebulę kroimy w kostkę i podsmażamy na patelni, pomidora kroimy w kostkę i dorzucamy do cebuli. Wbijamy jajka i przyprawiamy. Całość posypujemy szczypiorkiem.





Wartość energetyczna całej jajecznicy (1 porcja) – 235kcal

Wartość energetyczna tradycyjnej jajecznicy na łyżce masła – 300kcal



Jajecznica z wędliną drobiową


Składniki:
2 jajka (120g)
1 cebula (50g)
wędlina drobiowa (30g)
przyprawy (sól, pieprz, przyprawa do potraw z jajek)

Przygotowanie:
Cebulę kroimy w kostkę, wędlinę w paski i podsmażamy na patelni. Wbijamy jajka i przyprawiamy.







Wartość energetyczna całej jajecznicy (1 porcja) – 230kcal

Wartość energetyczna tradycyjnej jajecznicy na łyżce masła – 335kcal



17 komentarzy:

  1. Jajecznica z cebulką bez tłuszczu - pycha! Odkrywam nowe smaki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widzisz, da się :)

      Usuń
    2. A mi najbardziej smakuje jajecznica z ociupiną oleju, tak o tylko popsikaną. Pycha, nie ma nic gorszego od tłustej jajecznicy, potem człowiek umiera pół dnia:(

      Usuń
  2. witam serdecznie! chciałabym zapytać gdzie pani kupiła tą przyprawe do potraw z jajek,bo nigdzie nie mogę jej dostac.pytałam już w kilku sklepach i nic ,oczy na mnie wystawiają i pytają ze zdziwieniem ,czy taka przyprawa istnieje?bardzo proszę o odpowiedz.pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kamis, Apetita. Ja kupuję w Realu, w Biedronce nie ma. O innych sklepach się nie wypowiadam, bo nie wiem :) W osiedlowych raczej też nie widziałam.

      Usuń
    2. Dziękuję serdecznie za szybką odpowiedz.Pani przepisy są rewelacyjne,wiele już przetestowałam.W czasie odchudzania opieram się tylko na nich.Włożyła w nie Pani wiele pracy,ale myślę że warto było,ponieważ w ten sposób pomaga Pani wielu osobom walczącym z kilogramami.Wypatruję kolejnych pyszności i życzę kolejnych sukcesów kulinarnych.Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Czy jajecznicę jemy samą, czy można ją przegryźć chociażby kawałkiem chleba ciemnego bądź chrupkiego ? Powiem szczerze, że gdybym zjadł samą jajecznice z 2 jajek to nie pcozuje że coś zjadłem, a często robi mi sie mdląco. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że można z chlebkiem, osobiście nie przepadam za jajecznicą, bo nawet z chlebem mnie mdli. Ale dałam tutaj te "przepisy" bardziej dla orientacji kalorycznej niż jako przepis, bo jajecznicę każdy chyba umie zrobić. Spokojnie jajecznica i ciemne pieczywko.

      Usuń
  4. O! wedle mej diety, jutro i pojutrze jem omlet lub jajecznicę, więc wypróbuję jajecznicę bez tłuszczu :)
    pozdrawiam
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam,ja mam jeden problem nie potrafię zjeść sałatki czy jajecznicy bez chleba i tu moje pytanie czy mogę zmniejszyć porcję jajecznicy bądź sałatki a dodać kawałek chleba (oczywiście ciemnego) tak żeby zgadzała się kaloryczność danego posiłku?

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam,ja mam jeden problem nie potrafię zjeść sałatki czy jajecznicy bez chleba i tu moje pytanie czy mogę zmniejszyć porcję jajecznicy bądź sałatki a dodać kawałek chleba (oczywiście ciemnego) tak żeby zgadzała się kaloryczność danego posiłku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak kto lubi, też muszę mieć kawałek pieczywa, dieta ma być przyjemna :) Anka

      Usuń
    2. Tak, można tak zrobić.

      Usuń
  7. Witam!!!
    Czy te przepisy nadają się też dla 9 letniej dziewczynki?Jak usmażyć jajecznicę bez tłuszczu,czy potrzebna jest specjalna patelnia?

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam!!!
    Czy te przepisy nadają się też dla 9 letniej dziewczynki?Jak usmażyć jajecznicę bez tłuszczu,czy potrzebna jest specjalna patelnia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje dzieci mają teraz 6 i 9 lat, od 5 lat gotuję dietetycznie i jedzą razem z nami.

      Usuń
  9. Ja też tak robię jajecznicę, czyli bez tłuszczu, gdy to komuś mówię - dziwnie patrzą...
    A jak widać nie tylko ja tak jadam. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń