logo

logo

środa, 2 listopada 2011

Zupa pomidorowa z kluseczkami




Składniki (na garnek 2,5l):
3 duże marchewki (300g)
seler (300g)
makaron (50g)
przecier pomidorowy (100g)
1 domowa kostka warzywna
przyprawy (sól, pieprz, majeranek, bazylia)

Przepis na domową kostkę warzywną tutaj.




Przygotowanie:
Marchewki i seler kroimy w kosteczkę lub trzemy na tarce, gotujemy w wodzie z domową kostką warzywną. Dodajemy makaron i przecier pomidorowy, przyprawiamy.


Wartość energetyczna całej zupy pomidorowej – 440kcal

Wartość energetyczna 1 porcji (1/5 zupy) – 90kcal

Wartość energetyczna 1 porcji zupy pomidorowej na mięsie (bez śmietany) – 175kcal

Wartość energetyczna 1 porcji zupy zabielanej śmietaną 18% (1 łyżka) – 225kcal




16 komentarzy:

  1. Zrobiłam tę zupkę, ale nasuwa mi się jedno pytanie do Pani - ile wody Pani używa? Ja wykorzystałam trochę ponad litr, wiem, że na kaloryczność całości to nie wpłynie, ale na liczbę porcji już tak... Z góry dziękuję za odpowiedź i Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na tej stornie ze zdjęciami zup, na górze są wskazówki dietetyczne i tam wszystko wyjaśniłam raz porządnie, dlatego tutaj już tej informacji nie ma. Proszę tam zajrzeć :)

      Usuń
    2. Nie zauważyłam wcześniej tego odnośnika, ale już zmądrzałam :) Dziękuję!

      Usuń
    3. tak ale tam jest napisane 2,5 litrowy garnek, czy to oznacza 2,5 litra wody?

      Usuń
    4. To oznacza, że wrzucasz wszystkie warzywa z przepisu i zalewasz wodą do prawie pełna.

      Usuń
  2. witam, nie smakuje mi ta zupka ani mojej rodzinie, stanowczo za duzo selera !!!! a robilam wszystko zgodnie z przepisem ...nie przypomina tradycyjnej pomidorowki .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pamiętam już jak smakuje tradycyjna, u mnie pomidorowa w domu na 50 sposobów, bo jestem maniaczką. Moje dzieci jakiś czas temu nie cierpiały marchewki w zupie, to nie dawałam po prostu. Za to seler kochają od zawsze. Kwestia smaku.

      Usuń
  3. To trzeba było zrobić po swojemu tylko bez smietany

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie zrobiłam, tylko zblendowałam marchewkę i seler i wyszła pyszna kremowa, dodałam też świeżą bazylię, wyszła pyszna

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiłam już kilka dań, z Twoich przepisów jednakże pomidorowa moja okazała się klapą;/ Chyba przecier po prostu był nic nie warty użyłam bowiem łowicza, zupa niestety okazała się bez smaku mimo, że wlałam więcej przecieru niż było w przepisie. Przyprawy też się na wiele nie zdały, gdyż zupa stałą się ostrzejsza ale wraz bez wyrazu i smaku pomidorówki :P Mogłabyś mi powiedzieć z jakiej firmy Ty używasz przecieru ( bo rozumiem, że są to przeciery z kartonika, a nie koncentraty ze słoiczków ) ? Byłabym Ci bardzo wdzięczna, ponieważ planuję zrobić pierś z kurczaka w sosie pomidorowym i nie chce tego ,,spartolić'' :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak lubisz bardziej pomidorowe to albo więcej przecieru, albo koncentrat. Ja ostatnio przeszłam na koncentrat nawet, bo ja jestem pomidorowym maniakiem.

      Usuń
  6. Jaki makaron Pani użyła?

    OdpowiedzUsuń
  7. Pani Magdo mam pytanie , co ile jeść posiłki ?? przypuszczając ze pierwszy zjadam o 10 rano

    OdpowiedzUsuń
  8. To zwykle zupy bardzo latwe nie ma sie czym chwalic zrobi to kazdy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To rób i nie pisz bezsensownych nic nie wnoszących tekstów.

      Usuń