logo

logo

niedziela, 13 listopada 2011

Pasty kanapkowe


Wskazówki dietetyczne


Alternatywa dla wcześniej używanego masełka, żeby nikt mi nie mówił, że ileż można jeść serek kanapkowy i plasterek wędliny na to. Pasty kanapkowe są bardzo zróżnicowane smakowo i jest to super urozmaicenie nudnych codziennych kanapek. Robi się je szybko, wystarczy nawrzucać, zmiksować i gotowe. Ja proponuję pasty na bazie białego sera i jajek, takie mi najbardziej smakują. Ale kto wie, może kiedyś wymyślę coś innego, to wtedy też dodam przepisy. Podstawa do pasty – serek wiejski (jest bardziej „mokry”) lub kostka białego chudego twarożku jak ktoś woli, ważne aby było niskokalorycznie i smacznie. Do tego dodatki, chude wędliny, ryby, warzywa i przyprawy, dużo przypraw, żeby miało to zdecydowanie określony smak,  a nie jakaś tam biała nikaja masa. Kombinacje dowolne, moje to tylko przykłady. Podaję wartość kaloryczną dla całej pasty, trudno określić na ile kanapek starczy, bo każdy smaruje na inną grubość, także sami sobie policzcie na oko ile kalorii na jedną kanapkę.


Pasta jajeczna

Składniki:
serek wiejski (200g)
2 jajka (120g)
przyprawy (sól, pieprz, przyprawa do potraw z jajek)

Przygotowanie:
Serek wiejski miksujemy, jajka gotujemy i trzemy na tarce o drobnych oczkach lub po prostu wszystko miksujemy na gadką masę i przyprawiamy.









Wartość energetyczna całej pasty jajecznej – 385kcal 

Wartość energetyczna na 100g - 120kcal/100g



Pasta rybna

Składniki:
serek wiejski (200g)
2 jajka (120g)
ryba wędzona (100g)
3-4 ogórki kiszone lub konserwowe (100g)
1 mała cebula (50g)
przyprawy (sól, pieprz)

Przygotowanie:
Serek wiejski i ugotowane jajka miksujemy na gładką masę. Ogórki kroimy w drobną kostkę lub trzemy na tarce o grubych oczkach, cebulę kroimy w drobną kosteczkę. Rybę obieramy z ości i dzielimy na małe cząstki. Wszystkie składniki mieszamy i przyprawiamy.




Wartość energetyczna całej pasty rybnej – 510kcal

Wartość energetyczna na 100g - 90kcal/100g



Pasta z wędliną


Składniki:
serek wiejski (200g)
2 jajka (120g)
wędlina drobiowa (100g)
szczypiorek
przyprawy (sól, pieprz)

Przygotowanie:
Serek wiejski, ugotowane jajka i wędlinę miksujemy na gładką masę, dodajemy posiekany szczypiorek i przyprawiamy. Opcjonalnie można wędlinę pokroić na drobną kosteczkę i dodać do zmiksowanego serka i jajek.




  

Wartość energetyczna całej pasty z wędliną – 480kcal

Wartość energetyczna na 100g - 115kcal/100g



Pasta z paluszków krabowych


Składniki:
serek wiejski (200g)
2 jajka (120g)
½ paczki surimi (125g)
przyprawy (sól, pieprz, papryka słodka)

Przygotowanie:
Serek wiejski, ugotowane jajka i paluszki krabowe miksujemy na gładką masę i przyprawiamy.








Wartość energetyczna całej pasty z paluszków krabowych – 525kcal

Wartość energetyczna na 100g - 120kcal/100g



Pasta paprykowa


Składniki:
serek wiejski (200g)
2 jajka (120g)
papryka konserwowa (100g)
przyprawy (sól, pieprz, papryka słodka, chili)

Przygotowanie:
Serek wiejski, ugotowane jajka i paprykę konserwową miksujemy na gładką masę i przyprawiamy.








Wartość energetyczna całej pasty paprykowej – 410kcal

Wartość energetyczna na 100g - 100kcal/100g



Pasta awokado


Składniki:
serek wiejski (200g)
1 awokado (150g)
1 mała cebula (50g)
sok z ½ cytryny
½ papryczki chili
przyprawy (sól, pieprz, chili)

Przygotowanie:
Serek wiejski, wydrążone awokado i cebulę miksujemy na gładką masę. Dodajemy sok z cytryny, posiekaną papryczkę chili i przyprawiamy.






Wartość energetyczna całej pasty awokado – 455kcal

Wartość energetyczna na 100g - 115kcal/100g






12 komentarzy:

  1. Jakie dajesz przyprawy ? Moim skromnym zdaniem fajnie by było gdybyś pisała w przepisach jakich używasz. Należę do grona osób, które nie bardzo wiedzą co i czym przyprawiać.

    Nie chcę Cię urazić - to tylko taka moja sugestia, moje "widzi misie" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja głównie opieram się na soli/wegecie i pieprzu i tym doprawiam do smaku. A reszta to już moje "widzi misie". Jak chcę pastę jajeczną ziołową, to sypię trochę suszonych ziółek, jakie mi wpadną pod rękę. Jak chcę pastę jajeczną pikantną, to chili. Wszystko zależy od dnia. Poczytaj sobie u mnie w ciekawostkach o przyprawach, tam napisałam co do czego pasuje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dobra pasta jajeczna. Dodałam jeszcze pół cebulki i koperek Pycha

    OdpowiedzUsuń
  4. a ja mam problem, u mnie nie jadają żadnego białego sera, ani jogurtów, ani śmietany itd, (tylko na szczęście majonez!)... i z czego zrobić pasty pomijając rybną i jajeczną?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dzisiaj nawet czytałam o paście z fasoli i rzodkiewek zmiksowanych. Pomysłów trzeba szukać lub samemu kombinować. Żeby się nie lało, to zawsze musi być jakiś stały element jak biały ser, fasola, mięso, ryby, a do tego trochę mało wodnistych warzyw i jest ok. Mogą się przydać przepisy na pasty, które ja robię do słoików, można wtedy zrobić nie z wiadra kabaczków czy 10kg papryki, a z jednego czy dwóch, tak na 2 dni. Jadłam też ostatnio humus, nie robiłam, więc przepisu tu nie ma, ale niedługo będzie. Jadłam też pastę w stylu zmiksowanego leczo tylko odsączone z nadmiaru wody. Jak coś zrobię, to dam przepisy sprawdzone. Tak to tylko sobie gdybam i wymyślam :)

      Usuń
    2. czy serek wiejski to jakiejś konkretnej firmy

      Usuń
    3. Próbowałam chyba wszystkie jakie są dostępne :) I w sumie od ponad roku niezmiennie Piątnica (w Biedronce serek Delikate, produkowany przez Piątnicę i to jest dokładnie ten sam, a tańszy). Jedliśmy też z Lidla, ale dla mnie za dużo w nim śmietanki a za mało serka, potem żeby zrobić pastę kanapkową, trzeba odlać śmietankę i zostaje 2/3 serka.

      Usuń
  5. Nawet nie przypuszczałam że można wymyślić tyle past, hm u mnie to troszkę cieniutko z jajkiem ale dam radę. Co do serka z Piątnicy to jest super. Ania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A można :) i jeszcze mam parę pomysłów, tylko moce przerobowe moje są większe niż potrzeby żywieniowe całej rodziny :)

      Usuń
  6. Ja robię pasty na serku piątnicy lihgt (rewelacja) i KONIECZNIE do pasty jajecznej pół cebulki (na kromce posypuje jeszcze kiełkami i zielona cebulką lub szczypiorkiem), a opcjonalnie curry, oliwki mrr..

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy pasta z paluszków krabowych ma 525 kcal w 100 gr?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 120, już poprawiłam, dziękuję za wykrycie błędu!

      Usuń