logo

logo

poniedziałek, 14 listopada 2011

Tartaletki nadziewane

Wskazówki dietetyczne

Tartaletki mają około 10 cm średnicy i są przystawką, która myślę, że robi wrażenie jeśli odpowiednio się ją przygotuje i udekoruje. Ja na spód stosuję ciasto na pizzę z mąki pełnoziarnistej, w zamian za tradycyjne kruche z margaryną i jajkami lub zamiast stosowanego też ciasta francuskiego, które jest wyjątkowo wysokokalorycznym kruchym ciastem.





Składniki na spód tartaletek:
mąka pełnoziarnista (100g)
woda (50g)
drożdże (30g)
przyprawy (sól)











Przygotowanie: 
Drożdże rozpuszczamy w ciepłej wodzie, dodajemy do mąki z przyprawami i zagniatamy ciasto. Z ciasta robimy kuleczki i wyklejamy nimi foremki do tartaletek. Pieczemy w temperaturze 200st. ok. 15 minut. Z podanych proporcji wychodzi 10szt.






Wartość energetyczna tartaletki bez nadzienia – 40kcal

Wartość energetyczna tartaletki bez nadzienia z ciasta francuskiego 150kcal



Przykładowe nadzienie:
kiełki fasolki mung (100g)
cieciorka (100g)
1 łyżka jogurtu naturalnego (25g)
serek wiejski (200g)
2 jajka (120g)
ryba wędzona lub paluszki surimi (100g)
przyprawy (sól, pieprz, papryka słodka, przyprawa do potraw z jajek)

Przygotowanie:
1. Kiełki, cieciorkę i jogurt naturalny mieszamy i przyprawiamy. Taką mini sałatką napełniamy upieczone tartaletki.

2. Serek wiejski i ugotowane jajka miksujemy z przyprawami na gładką masę i za pomocą tutki dekorujemy połowę tartaletki.

3. Rybę obieramy z ości, a paluszki krabowe kroimy w skośne paseczki i dekorujemy nimi drugą połowę tartaletki.

4. Całość posypujemy dowolnymi przyprawami.






Wartość energetyczna całego nadzienia – 600kcal 


Wartość energetyczna 1 nadziewanej tartaletki – 100kcal


Wartość energetyczna 1 nadziewanej tartaletki z ciasta francuskiego - 210kcal





1 komentarz:

  1. Swietny przepis! Czuje, ze to bedzie nowy hit imprezowy :))

    OdpowiedzUsuń