logo

logo

środa, 2 listopada 2011

Placki z bakłażana






Składniki:
1 średni bakłażan (300g)
przyprawy (sól, pieprz, przyprawa do ziemniaków)


opcjonalnie zamiast bakłażana:
- cukinia
- kabaczek
- patison
 



Przygotowanie:
Bakłażana kroimy na centymetrowe plastry, solimy i zostawiamy go na 30 minut. Po tym czasie papierowym ręcznikiem ściągamy z niego wodę, która zawiera goryczkę. Następnie każdy plaster z obu stron posypujemy przyprawami i smażymy na patelni. Z jednego średniego bakłażana wychodzi 8szt.




Wartość energetyczna 1 średniego bakłażana – 65kcal

Wartość energetyczna 1 placka z bakłażana – 8kcal

Wartość energetyczna 1 placka w mące lub panierce smażonego na oleju – 35kcal



3 komentarze:

  1. pyszne są takie bakłażany, robiłam właśnie ostatnio (mam patelnię grillową), mnóstwo przypraw, na górze trochę serka koziego, rukoli i sos balsamiczny (zrobiłam sama, na patelni rozpuściłam ocet balsamiczny plus trochę miodku, nie za dużo), pychaaaa ! a patisona nigdzie nie widziałam, tylko w słoiczkach :)
    poluję jeszcze na karczochy !
    tola

    OdpowiedzUsuń
  2. Najpierw kupiłam bakłażana i cukinie, później zastanawiałam się co z tym zrobić. Dawniej czasem zapiekałam usmażonego, wcześniej opanierowanego bakłażana w sosie pomidorowym i z serem żółtym. Było pyszne ale ciężkie. Wczoraj znalazłam w internecie prostą zapiekankę z bakłażana i cukinii, z sosem pomidorowym i cebulą i właśnie zjadłam połowę na obiad. Wydaje mi się, że nie było zbyt kaloryczne :-)
    Placki z bakłażana znalazłam później. Pewnie kiedyś je zrobię. Z czym je podać? Same? Z ziemniakami i surówką? Z jakimś sosem/ dipem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z sosem jakimś, surówki też dobre.

      Usuń