logo

logo

niedziela, 27 listopada 2011

Racuchy na maślance


 



Składniki:
2 jajka (120g)
maślanka (150ml)
mąka pełnoziarnista (100g)
1 łyżeczka cukru (10g)
½ łyżeczki sody







Przygotowanie:
Białka ubijamy na sztywną pianę, dodajemy cukier i żółtka. Następnie nadal miksując wlewamy maślankę, a później powoli wsypujemy mąkę z sodą. Na rozgrzanej patelni łyżką nalewamy ciasto (1 łyżka to 1 racuch) i smażymy na małym ogniu pod przykryciem. Z podanych proporcji wychodzi 25szt.




Wartość energetyczna całego ciasta – 640kcal

Wartość energetyczna jednego racucha – 25kcal



41 komentarzy:

  1. mmm... uwielbiam takie placuszki.
    a jak są takie light, to tym bardziej!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe. Podobają mi się składniki - maślanka, pełnoziarnista mąka...takie lekkie i puszyste, muszą być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Były dzisiaj na śniadanie - niebo w gębie! Puszyste, smaczniutkie - mniam mniam! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy w przepisie używa się 2 żółtka ? W składnikach są 2 jajka, a w przygotowaniu jest napisane: "Białka ubijamy na sztywną pianę, dodajemy cukier i żółtko." Pozdrawiam, Aga.

    OdpowiedzUsuń
  5. 2 żółtka, literówka już poprawiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. a smażysz na jakimś tłuszczu czy na teflonie?

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie słowo smażyć oznacza na teflonie bez tłuszczu. Nie używam go w ogóle, bardzo sporadycznie w niektórych przepisach piszę dodatkowe uwagi, że dobrze jest posmarować patelnię tłuszczem. Używam wtedy do tego pędzelka i leję dosłownie 1-2 krople oliwy na teflon. To wystarcza, żeby nie przywarło i się zarumieniło. Ale w przypadku racuchów nie ma takiej potrzeby. Grunt to dobra patelnia, minimalny ogień i pięknie się smaży bez tłuszczu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. witajcie!
    dzisiaj na obiad zrobiłam te oto racuszki :) były bardzo dobre!!! Ponieważ u mnie w sklepach nie mogłam dostać mąki pełnoziarnistej, zakupiłam mąkę razową żytnią 2000. Troszkę się bałam smaku...na szczęście ZJADLIWE :) Smażyłam bez oleju, na małym ogniu. Teraz myślę nad racuchami z jabłkami...mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Placuszki są super, tylko jak już je upiekłam (wszystko zrobiłam według przepisu), to wyszło mi ich 20, a nie 25. Hmm... za duża łyżka? A wyglądała na normalną ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najważniejsze, że smakowały :)

      Usuń
    2. I to bardzo :) Mam je jeszcze na dziś na drugie śniadanie :) Polecam z musem jabłkowym - niesłodzonym oczywiście :)

      Usuń
    3. Mnie wyszło 26 szt. :) Są pyszne :)

      Usuń
  10. Witajcie! w ramach dietytycznego deseru zrobiłam rodzinie racuszki. Wyszły przepyszne. Następnego dnia, na wielką prośbę, robiłam drugą ture!:-) Mniam mniam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niby nie puszyste, ale fajne i też mi pasują!

      Usuń
  11. Zamiast cukru dodaje banana i (lub) starte jabłko ... Jest BOMBA! Mogłabym jesc je codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę z bananem spróbować, kiedyś próbowałam, dobre, ale wyglądały jak zakalce.

      Usuń
    2. wyglądały dość przyjemnie jak na dietetyczne :P

      Usuń
  12. Ja zamiast cukru dodałam stevie...mmmm pychota
    +jogurt cynamonowo-jabłkowy = torcik :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja stevie dopiero co zakupiłam, więc po świętach będę testować :)

      Usuń
  13. Zrobiłam dziś po pracy i siłowni. Pyszne, a ich przygotowanie zajmuje parę minut. Mam zamrożone borówki - chciałabym je dodać. Co myślisz? Powinnam je wcześniej rozmrozić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie robię z owocami, bo dzieci nie przepadają, ale z tego co wiem używa się zamrożone, wtedy nie robi się z nich "ciapka" tylko zachowują kształt.

      Usuń
  14. Dziś wyprobuje i dam znać jak wyjdą. Bo z wszystkich przepisow na takie placuszki-te sa najmniej kaloryczne. Polecasz jakieś inne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyszły pyszne. Polecam.

      Usuń
    2. Najmniej, ale też są płaskie. A ja ostatnio polecam puszyste racuchy, są kaloryczne, ale też większe i sycące. Ja zjadam 3-4 i więcej nie dam rady, więc nie tylko patrz na kalorie, ale i na wielkość. A te tutaj do niedawna były nr 1 u dzieci moich. Teraz przerzuciły się na puszyste :)

      Usuń
    3. Dziś znów je zrobiłam, tylko tym razem dodałam pokrojone w kostkę jabłko i łyżeczkę cynamonu. Plus dodatkowo po plasterku banana, gdy już jedną stronę smażyłam. Pychota :) kurczę moje ulubione :) chyba będę mieć placuszkowy tydzień ;)

      Usuń
  15. czy mogę uzyć jogurtu naturalnego zamiast maślanki bo akurat mam zapas? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinno się udać :) Akurat wtedy miałam maślankę, więc wyszły mi na maślance.

      Usuń
  16. Pyszne wyszły! W smaku nawet dość podobne do tych tradycyjnych amerykańskich pancakes (do których dodatkowo idzie dużo oleju i cukru pudru - pewnie dwa razy więcej kalorii brrrr), tylko są bardziej suche i mniej słodkie. Ale mają ten typowy smak i dość podobnie wyglądają. Już myślałam, że muszę się pożegnać z pancakami, a tu miła niespodzianka : D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś chciałam osiągnąć placki w wersji light choć trochę zbliżone do amerykańskich pancakes, ale nie wychodziły i się poddałam.

      Usuń
  17. Kolejny wypróbowany przepis i pełen sukces!!! Zamieniłam tylko cukier na cukier waniliowy i wyszły pyyyyyszne!!! Córka (15 miesięcy) zajadała się nimi przez cały dzień!

    OdpowiedzUsuń
  18. Zrobiłam na drugie śniadanie dla rodzinki :) Zamiast maślanki użyłam jogurtu naturalnego. Pierwsza tura była zwykła bez niczego, ale smak genialny, a do reszty ciasta dodałam jabłko i cynamon. Jeszcze lepsze ! Polecam. Dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Co by się stało jeśli zamiast mąki pszennej dała bym mąki żytniej?

    OdpowiedzUsuń
  20. ja zrobiłam z mąką gryczaną też pyszniutkie bardzo delikatne i syte!

    OdpowiedzUsuń
  21. Mi właśnie chodzi o mąkę żytnią jako alternatywę dla mąki pszennej nawet jeśli ta pszenna jest pełnoziarnista.
    Nie tylko w tym przepisie. Czy można używać żytniej zamiast pszennej czy nie da rady?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żytnia aż tak nie klei jak pszenna, więc nie gwarantuję efektu.

      Usuń
  22. Jak te składniki podzielę na 2 to wyjdzie mi na 1 porcję?

    OdpowiedzUsuń
  23. mozna zamiast maslanki dac kefir ?

    OdpowiedzUsuń
  24. a z maka kukrydziana by wyszly ?

    OdpowiedzUsuń
  25. Chyba pierwszy raz dzisiaj jadlem te racuchy. Prosto się robi, szybko i dobrze smaży. W sam raz na śniadanie 😊

    OdpowiedzUsuń
  26. Po wsypaniu maki z soda dalej miksować?:)

    OdpowiedzUsuń