logo

logo

piątek, 18 listopada 2011

Risotto szpinakowe





Składniki:
1 paczka szpinaku (450g)
2 duże cebule (200g)
1 woreczek ryżu (100g)
2 ząbki czosnku
przyprawy (sól, pieprz, czosnek)







Przygotowanie:
Cebulę kroimy w kosteczkę, czosnek przepuszczamy przez praskę, lekko solimy, wrzucamy wszystko na patelnię i podsmażamy. Następnie dodajemy szpinak i dusimy pod przykryciem, aż się rozmrozi. Sposób na dodanie ryżu jest dwojaki, można ugotować go wcześniej i po prostu połączyć go ze szpinakiem lub do masy spinakowej dolewamy szklankę wody, wrzucamy suchy ryż i pod przykryciem gotujemy, aż ryż będzie miękki. Jeśli woda wcześniej wyparuje, a ryż nadal nie będzie miękki podlewamy odrobiną wody i jeszcze przez chwilę gotujemy.




Wartość energetyczna całego risotta – 475kcal

Wartość energetyczna 1 porcji (1/4 risotta) – 120kcal




13 komentarzy:

  1. Ani jeden, ani drugi sposob gotowania nie ma wiele wspolnego z risotto ;) Ale, pomijajac nazwe, danie musi byc naprawde smaczne.

    OdpowiedzUsuń
  2. dziś na obiad zaserwowałam sobie szybkie danie risotto szpinakowe ;)oczywiście w mniejszej ilości. Dodatkowo dodałam 2 jajka... wyszło pyszne!! POLECAM

    OdpowiedzUsuń
  3. O, super! Mi też bardzo smakowało, z jajkiem muszę wypróbować, świetny pomysł! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. dałam ryż brązowy i jajko sadzone posypane przyprawą do kurczaka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polubiłam ostatnio brązowy ryż, więc na pewno to było dobre:)

      Usuń
  5. Przepyszne :D Super pomysł z tym na patelni :D

    OdpowiedzUsuń
  6. a mozna ze swiezego szpinaku, czy tylko mrozony?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, ja świeżego jakoś nie lubię, bo dużo z nim zabawy i z mrożonym mi łatwiej.

      Usuń
  7. Swietne danie! Ja przepis nieco zmodyfikowalam i zeby bylo zjadliwe takze dla moje faceta dodalam kurczaka, dwa jajka i pestki dyni, ilosc czosnku znacznie zwiekszylam i wyszlo niesamowicie :)))
    Bardzo dziekujemy za kolacyjna inspiracje!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. A co do tych jajek, to one mają być ugotowane i dodane, czy wbite surowe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie robiłam, ale na pewno surowe się wbija.

      Usuń
  9. Jutro robię zobaczymy jak smakuje :) wczoraj kupiłam szpinak a ryżyk jest w szafce reszta też :D mniam mniam nigdy nie jadłam szpinaku - tzn raz w jakiejś paście ale muląca była - bo niedoprawiona :P

    OdpowiedzUsuń
  10. o, kolejny przepis do wypróbowania. Wczoraj odkryłam Pani bloga i juz mam całą listę przepisów! :)

    OdpowiedzUsuń