logo

logo

środa, 28 grudnia 2011

Muffinki z suszonymi owocami




Składniki:
2 jajka (120g)
1 mała paczka cukru waniliowego (15g)
2 łyżki mąki kukurydzianej (40g)
jogurt naturalny (100g)
owoce suszone (50g)

1 łyżeczka proszku do pieczenia








Przygotowanie:
Białka ubijamy na sztywną masę, dodajemy cukier, powoli żółtka i jogurt naturalny ciągle miksując. Następnie delikatnie łyżką dodajemy mąkę kukurydzianą z proszkiem do pieczenia. Na końcu wrzucamy pokrojone suszone owoce. Napełniamy formę na muffinki i pieczemy w temperaturze 180st. ok. 15minut. Z podanych proporcji wychodzi 6szt.

  

Wartość energetyczna całego ciasta na muffinki – 600kcal

Wartość energetyczna 1 muffinki z suszonymi owocami – 100kcal

Wartość energetyczna 1 niedietycznej muffinki waniliowej z czekoladą – 250kcal


16 komentarzy:

  1. masz piękne foremki do muffinek!

    OdpowiedzUsuń
  2. jakie piekne te muffinki, cudne foremki

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne i niskokaloryczne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pycha pycha, u mnie bez suszonych owocków ale z odrobiną rumowego posmaku:D

    OdpowiedzUsuń
  5. aha tylko, papilotki mi się nie sprawdziły, ciasto mocno mi do nich przywarło i ciężko się wyskubywało, a człowiek ma ochotkę zjeść co do okruszka ;-) Chyba lepszym pomysłem jest wysmarowanie samej formy i posypanie jej bułka lub czym kto preferuje.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dlatego polecam zainwestować 20zł w silikonowe foremki, nic nie smarujesz, nic nie przywiera :)

    OdpowiedzUsuń
  7. te mufinki bez proszku do pieczenia? pozatym swietny blog>.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z proszkiem :) Już poprawiam, dziękuję.

      Usuń
  8. własnie skończyłam piec Twoje muffinki i muszę przyznać ze są pyszne:) Ale zdziwiło mnie to, że są takie delikatne, zupełnie inne niż tradycyjne muffinki, a jakie pyszne:) a można wiedzieć, gdzie kupiłaś takie śliczne świąteczne foremki?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Foremki kupiła moja mama w jakimś sklepie w galerii, Home&You, Weldbild, Alma... gdzieś rzucili i wzięła, chyba tym pierwszym.

      Usuń
  9. Madziu? a co zrobiłaś, że są takie białe na wierzchu? super to wygląda, dlatego pytam...Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No jak to co, pudrem posypałam :)

      Usuń
  10. a mi cos nie urosly za bardzo (:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo one nie rosną jakoś specjalnie. To jest mąka kukurydziana, więc nie ma co liczyć, że będą to wypieki jak z białej.

      Usuń
  11. czy mogę użyć innej mąki ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze można innej, tylko wtedy to już zupełnie inne proporcje, inny przepis i inne muffinki.

      Usuń