logo

logo

piątek, 6 stycznia 2012

Kanapeczki na krakersach

 


Przystawka podobna do tych na chipsie czy do kanapeczek mini mini. Z tą różnicą, że tu mamy dużego krakersa, zatem dodatków zmieści się więcej, a co za tym idzie kalorii więcej, ale na imprezę jak znalazł, kolorowo i zachęcająco.









Przykładowe dodatki:

Do smarowania – serki kanapkowe, pasztety drobiowe, pasztety sojowe, paprykarze, pasty kanapkowe

Warzywa – ogórki, rzodkiewki, pomidory, papryka, cebula, sałata, kiełki, kukurydza, ugotowane brokuły, kalafiory, pieczarki

Dodatki mięsne – wędliny drobiowe, kabanosy drobiowe, kurczak grillowany

Dodatki rybne – paluszki krabowe, wszelkie ryby wędzone, szczególnie dorsz, pstrąg, nototenia, tuńczyk, wędzony śledź, ewentualnie makrela, łosoś, choć to ryby bardziej tłuste, mogą być też krewetki

Sery i nabiał – jeśli już jakiś ser to mozarella, brie, raczej unikać żółtych bo są wysokokaloryczne, chociaż w małej ilości nie zaszkodzą, a z nabiału to przede wszystkim jajka

Sosy - najlepiej jogurtowe własnej roboty, salsa, różne rodzaje musztardy




Wartość energetyczna 1 krakersa z dodatkami – 45kcal



2 komentarze:

  1. Jakiej firmy są te krakersy? Ja z ciekawości sprawdziłam w internecie wartość energetyczna krakersów TUC i wyszło na to, że jeden krakers (17g) ma ok.60kcal. Niestety była to tylko jedna strona, więc nie wiem czy wierzyć czy nie. Dla pewności jutro podczas robienia tych kanapeczek zamiast krakersów użyję wafli ryżowych mini :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Te krakersy są z Lajkonika, sama ważyłam i obliczałam, ale tutaj też to robią: http://www.ilewazy.pl/krakers. A wafli ryżowych mini nie widziałam jeszcze, muszę poszukać:)

    OdpowiedzUsuń