logo

logo

piątek, 6 stycznia 2012

Maca ziołowa

Nie wiem czy to pod imprezę się nadaje, ale w sumie czemu nie, zamiast pieczywa podać macę domowego wypieku, może być ciekawe. Moja wersja jest z mąki pełnoziarnistej, mocno doprawiona, zresztą przyprawy według upodobań.

 



Składniki:
mąka pełnoziarnista (150g)
1 jajko (60g)
2 łyżki wody (25ml)
suszone ziółka
przyprawy (sól, pieprz, zioła prowansalskie)







Przygotowanie:
Mąkę wsypujemy do miski, robimy dołek, wbijamy jajko i wlewamy lekko ciepłą wodę, wsypujemy odrobinę soli, suszone zioła i inne dowolne przyprawy. Ciasto wyrabiamy i wałkujemy na grubość ok. 2-3mm. Następnie wykrawamy prostokąty o wymiarach 12x5cm (wielkość kromki pieczywa chrupkiego). Rozgrzewamy patelnię teflonową i kładziemy na niej wycięte placki. Już po chwili widać jak robią się na nich charakterystyczne dla macy pęcherzyki powietrza. Po upływie 1-2 minut przewracamy na drugą stronę. Z podanych proporcji wychodzi 16szt.




Wartość energetyczna całego ciasta na macę – 615kcal

Wartość energetyczna 1 macy ziołowej – 38kcal



13 komentarzy:

  1. Mniam, rewelacja przepis. Na pewno skorzystam. Dodałam już do ulubionych.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny przepis! Kupuję go! I w zamian nie kupuję już macy w sklepie ;)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. czym to Pani wykrajała, że taki ładny kształt? Ma Pani świetnego bloga, nieraz już próbowałam przepisy i są super :) Maria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W maszynce do makaronu mam takie radełko z falbanką. Ale widziałam w markecie coś podobnego, co działa jak nóż do pizzy, takie ostre kółeczko, można takie coś kupić. Pozdrawiam

      Usuń
  4. nie klei sie to.. za suche.. pomocy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wody lej, wody! Pewnie inna mąka, więc wody więcej.

      Usuń
  5. Wow!
    Kocham macę, kiedyś potrafiłam zjeść kilka pudełek jednego dnia, nie bez znaczenia dla sylwetki :)
    Fajnie, że można samemu zrobić takie cudo.

    OdpowiedzUsuń
  6. Od razu zrobiłam jak przyszłam do domu.
    Pycha :D
    Jadłam z mozarellą i pomidorem.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pszenna czy żytnia?:)

    OdpowiedzUsuń