logo

logo

wtorek, 3 stycznia 2012

Kulki mięsne szpinakowe

Wersja kulek dla leniwych lub dla tych, co chcą szybko coś fajnego zrobić. Po prostu pulpeciki na wykałaczkach, bez bawienia się w dekorowanie, same w sobie są ładne dzięki szpinakowi. Podobny efekt bez dekorowania można uzyskać dając zmielonego brokuła lub marchewkę startą na drobnych oczkach.





Składniki:
2 piersi z kurczaka (500g)
1 jajko (60g)
1 łyżka mąki ziemniaczanej (20g)
1 paczka szpinaku (450g)
2-3 ząbki czosnku
przyprawy (sól, pieprz, czosnek)






Przygotowanie:
Surowe piersi z kurczaka mielimy w maszynce, czosnek przeciskamy przez praskę, mrożony rozdrobniony szpinak odparowujemy z wody na patelni. Do miski wrzucamy zmielone mięso, szpinak, surowe jajko, mąkę ziemniaczaną i przyprawiamy. Wszystko mieszamy na gładką masę. W garnku gotujemy osoloną wodę i wrzucamy kolejno małe mięsne pulpeciki. Gotujemy ok. 15 minut. Z podanych proporcji wychodzi 20szt.




Wartość energetyczna całej masy mięsnej – 700kcal

Wartość energetyczna 1 kulki mięsnej szpinakowej – 35kcal



5 komentarzy:

  1. Wyszło nie 20szt, a 40szt. Dodałam dużo przypraw, a jednak były były bez smaku. Goście poczęstowali się, ale tylko po jednym, widocznie nie smakowało im :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja na parapetówce w piątek zrobiłam 25 i zostało mi tylko 5, a było 7 osób jedzących mięso. Te marne 5szt dzieci pochłonęły na śniadanie dnia następnego, zanim zdążyłam się obudzić. Kwestia przyprawienia pewnie.

      Usuń
  2. Ja polecam takie pulpeciki również na obiad, wychodzą duże, zjadłam 4 (wyszło mi 25). Polecam!

    OdpowiedzUsuń