logo

logo

niedziela, 15 stycznia 2012

Nachos z nutką chili

Zainspirowana przepisem Niki postanowiłam też zrobić swoje dietetyczne nachos na imprezę.  Są chrupiące, bez tłuszczu, niskokaloryczne, pikantne, pełnoziarniste, do zrobienia w 20 minut - czego chcieć więcej. Zatem przedstawiam nachos samo zdrowie, z pikantną salsą rewelacja!



 
Składniki:
mąka kukurydziana (60g)
mąka pełnoziarnista (40g)
gorąca woda (50ml)
przyprawy (sól, pieprz, przyprawa meksykańska, papryka słodka, chili)
 







Przygotowanie:
Do miski wsypujemy dwa rodzaje mąki, dodajemy sól i pikantne przyprawy według uznania. Wlewamy gorącą wodę i mieszamy tak, żeby mąka połączyła się lekko z wodą i wyrabiamy ciasto ręcznie. Następnie wałkujemy bardzo cienko (na grubość 1mm), posypujemy z obu stron chili i kroimy placek na trójkąty dowolnej wielkości. Moje nachos to trójkąty o boku ok. 3cm. Rozgrzewamy patelnię teflonową i kładziemy nachosy, po chwili zauważymy jak tworzą się bąble, a same trójkąty zaczynają odstawać rogami od patelni, wtedy przewracamy na drugą stronę i podpiekamy, aż się zarumienią. Z podanych proporcji wychodzi 85szt. trójkątnych nachos.
 




Wartość energetyczna całego ciasta na nachos – 350kcal

Wartość energetyczna 1 dietetycznego nachos – 4kcal

Wartość energetyczna 1 nachos kupnego - 10kcal 



28 komentarzy:

  1. właśnie zrobiliśmy:)rewelacja, posypałam delikatnie solą smakują jak kupne, baaaaaaaaa są nawet o wiele lepsze, bo samodzielnie robione i 100000 razy zdrowsze:)Camelowa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od jakiegoś czasu własnie szukałam takiego przepisu . Nareszcie!! Napewno wypróbuje przy najbliższym seansie filmowym.

      Usuń
  2. Domowe nachos to świetny pomysł! Na pewno kiedyś wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  3. właśnie wypróbowałam i wyszły świetne :D
    pozdrawiam

    i zapraszam za jakiś czas do mnie na bloga. podlinkuję Cię :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny przepis:D

    Mam tylko jedno pytanie, bo nie mam patelni teflonowej i czy mogę to przyrządzić na zwyczajnej patelni?

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie próbowałam, ale myślę, że powinno się udać, bo to jest takie suche ciasto rzucone na rozgrzaną patelnię, nie przywiera, więc na zwykłej też nie powinno.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy trzeba używać tych dwóch mąk? Czy możliwe jest zrobienie takiego nachos tylko z mąki pełnoziarnistej?

    OdpowiedzUsuń
  7. Kukurydziana daje kolor żółty, więc myślę, że nie trzeba. A dzisiaj robiłam pół na pół z białą mąką, są w rezultacie bardziej jakby mokre, ale za to puszczają większe pęcherzyki powietrza. Myślę, że z białej mąki byłyby fajne z piekarnika, tam się bardziej wysuszą.

    OdpowiedzUsuń
  8. Już kilka Twoich przepisów na stałe zagościło w naszej kuchni- rewelka! Swietnie, że jest taki blog, na którym wszystko jest od a do z i człowiek naprawdę wie co je, oraz wie jak zastąpić to czego nie powinien jeść ; ) DZIĘKI! a te nachosy jak najszyciej wypróbuję bo wydają się świetne! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nika jesteś wielka za te nachos! wszyscy je bardzo lubimy jak widać :) Szczególnie pozdrawiam moich kulturystów, którzy aż wątek o nachosach stworzyli :D

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja nie jestem zachwycona.. To ciasto nie chciało się wyrobić, a potem rwało się i rozlatywało. Było ciężko rozwałkować, mimo podsypywania mąką. Smak - jak maca tylko pikantne i w kształcie trójkątów. Dla mnie bez rewelacji. Spodziewałam się czegoś lepszego i nie wiem z czego wynika to, ze wszyscy tak chwalą? Aha - zrobiłam wszystk idealnie wg przepisu, zgodnie z proporcjami(mam wagę elektroniczną).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma inny smak, jednym smakuje innym pewnie nie posmakowało. A ciasto się rwie, musi się rwać, bo to mąka kukurydziana. Jak kiedyś z jej braku zrobiłam tylko z pełnoziarnistej, to już w ogóle nachos nie przypominało, ale się nie rwało.

      Usuń
  11. a nie można tego po prostu do piekarnika zamiast na patelnię?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, ale pilnować, bo chwila i zrobione, kiedyś zrobiłam na termoobiegu i może 5 minut siedziało i się przyjarało z lekka, więc ostrożnie z czasem i będzie dobre :)

      Usuń
  12. fajny pomysł, ale troche pracy i czasu trzeba na to poświecic. dlatego ja jako leniuch najczesciej kupuje gotowe :P http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/SID-A5A25FF8-BB46B821/lidl_pl/hs.xsl/index_27436.htm
    zestaw nachos i sos za 5zl.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No trochę czasu na pewno. Ale tu nie o cenę chodzi, stąd pomysł na zdrowsze nachos :)

      Usuń
  13. jutro robię nachosy z tego przepisu, już czuję ich smak, mniammmmmmmmm:)

    OdpowiedzUsuń
  14. a zamiast pełnoziarnistej można zwykłą białą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można, też robiłam, bardziej mokre mi wyszły, ale nie wiem czy zawsze takie wychodzą z białej czy po prostu tak mi wyszło. Ale są smaczne.

      Usuń
  15. 40 lat temu jak jeździłam do babci na wieś to takie coś nazywało się podpłomyki... ale Wy za młodzi zeby pamiętać takie rzeczy... a z nachosami to nie ma nic wspołnego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A moja teściowa podpłomykami nazywa takie grubsze naleśniki, które my nazywamy "podeszwami". Więc mam obraz innych podpłomyków, ale to pewnie zależy od regionu jak kto co nazywa :). No 40 lat temu na pewno nikt nie wiedział co to nachos :D

      Usuń
  16. nie mam wagi więc ile muszę mąki nasypać do szklanki żeby było 40 i 60g?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam szklanek w domu, to nie podpowiem. Polecam stronę ilewazy.pl

      Usuń
  17. Jakim cudem z takiej małej porcji tyle nachosów Ci wyjdzie? :( mi teraz po rozwałkowaniu ciasta wyszłoby może z kilka...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może większe robisz? Zawsze mi tyle wychodzi mniej więcej.

      Usuń
  18. czy jeśli dajesz do piekarnika to układasz na papierze do pieczenia czy czymś innym? i czy będą dalej smaczne na drugi dzień, czy już gumowe?

    OdpowiedzUsuń
  19. Polecisz jakiś zdrowy dip lub sos do tych nachosów ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cały dział jest z sosami i dipami. Dietetycznymi.

      Usuń