logo

logo

środa, 29 lutego 2012

Chrupiące czosnkowe paluszki drobiowe





Składniki:
1 pierś z kurczaka (250g)
1 cebula (50g)
szpinak (100g)
2-3 ząbki czosnku
3 łyżki otrębów (30g)
przyprawy (sól, pieprz, czosnek)






Przygotowanie:
Surowe piersi z kurczaka mielimy z cebulką, dodajemy przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku, rozdrobniony szpinak i przyprawiamy, odstawiamy mięso na 15 minut. Nie dodajemy jajka, żeby mięso było zwarte, wtedy łatwiej formować paluszki. Mięso dzielimy na 20 równych porcji. Z każdej porcyjki staramy się uformować długiego paluszka, delikatnie obtaczamy w otrębach i smażymy na małym ogniu z każdej strony, aż będą rumiane. Są smaczne zarówno na ciepło jak i na zimno, w formie przystawki. Z podanych proporcji wychodzi 20 paluszków o długości ok. 10cm.




Wartość energetyczna całego mięsa z otrębami – 335kcal

Wartość energetyczna 1 paluszka w otrębach – 17kcal



40 komentarzy:

  1. Świetny przepis! Czegoś takiego szukałam jako, że sama jestem na diecie :-) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo mi się podoba, na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pytanie techniczne:) Smażymy zupełnie bez tłuszczu??

    OdpowiedzUsuń
  4. Oczywiście bez tłuszczu, na tym blogu nie smaży się na tłuszczu niczego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. fajne przepisy,naprawde pyszne ,smaczne i zdrowe.gotuje wg Twoich przepisow juz przeszlo miesiac, jem co 3-4 godz.nieduze ilosci ,ograniczylam slodycze do min, pije duzo wody,wszystko niby tak jak powinno byc ale jakos nic waga nie idzie w dol... zastanawiam sie co robie zle, co jest ze mna nie tak!!! masz jakis pomysl? bo ja juz sie zalamuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisz do mnie maila, to sobie tam prywatnie porozmawiamy :) Może coś spróbujemy razem zaradzić.

      Usuń
  6. Może warto wybrac się do dietetyka, określi poziom metabolizmu. Przy diecie 1200 ubet wagi powinien byc na poziomie 2-4 kg na miesiąc.

    OdpowiedzUsuń
  7. Robiłam, wyszły na prawdę dobre. Zmieniłam tylko ilośc cebuli, bo akurat tyle nie miałam(dodałam więcej czosnku) i wyszły super. Obawiałam się trochę czy się nie będą rozwalac, ale wszystko wyszło idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. na pewno je zrobię, dla córki bez czosnku bo nie lubi, a nam dam dużo :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziś zrobiłam na obiad - zachwycona jestem! Naprawdę pyszne :) I sycące :)
    Dziękuję Pani za świetnego bloga - przepisy są naprawdę genialne, przyjemnie się przygotowuje te potrawy, nie mam problemów ze znalezieniem składników... Pozostaje mieć nadzieję,że w końcu uda mi się zrzucić kilka zbędnych kilogramów :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim założeniem było używanie w przepisach produktów z byle sklepiku pod domem. Czasem są wyszukane smaki, szczególnie w dziale Imprezowy Bufet, ale też bez przesady, do kupienia w każdym markecie. Przepisy może nie są genialne, bardziej bym powiedziała ciekawe i proste. Nie wszystkie sama wymyślałam, ale daję tu przede wszystkim to, co jest proste w przygotowaniu. Choćby dlatego, żeby podpowiedzieć jak zrobić zwykłą pierś na kilka sposobów, żeby dieta nie nudziła. Albo przypomnieć popularne przepisy na surówki, bo wiem, że ludzie nie mają pomysłów na nie. Na pewno się uda zrzucić, trzymam kciuki :)

      Usuń
  10. Dobre. Ale na świeżo, bo odgrzewane już mniej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że wierna czytelniczko wracasz do starych przepisów i jeszcze ślad po sobie zostawiasz :)

      Usuń
  11. W końcu wypróbowałam ( niestety nie miałam szpinaku więc dodałam mrożoną bazylię) i było przepyszne! super pomysł z takimi paluszkami w otrębach!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo zaciekawil mnie ten przepis. Niestety w studenckim mieszkaniu nie mam maszynki do mielenia miesa. Maszjakis pomysl jak temu zaradzic? Mam blender jesli to pomoze :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ktoś tu radził dokładnie posiekać nożem, a ktoś inny użyć blendera, próbuj.

      Usuń
  13. zrobilam, zamiast szpinaku dalam brokuł, pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę musiała spróbować, bo w sumie to na pewno inny smak i zapach.

      Usuń
  14. Czy zamiast smażyć na patelni można upiec w piekarniku?

    OdpowiedzUsuń
  15. Pani Madziu, ja Panią podziwiam, ubóstwiam, kocham!!! Jestem wzruszona ile Pani w moim życiu zmieniła! Uświadomiła mi Pani, że nie można być wiecznie na diecie, lecz, że trzeba zmienić życie od kuchni. Teraz wiem, że nie muszę się katować, że mogę jeść smacznie i zdrowo i wreszcie zmienić moje życie! Kocham Panią i Pani fantazję, kreatywność! Dziękuję za uratowanie mi życia, za to, że Pani podzieliła się sobą z innymi :) Pozdrawiam -Gabrysia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja się wzruszam po takim komentarzu - dziękuję :)

      Usuń
  16. Mniam pycha.dzis mialam na obiad :-)magda g-w

    OdpowiedzUsuń
  17. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  18. Wypróbowane ! Przepyszne. Niestety u mnie na patelni w postaci paluszków nie wyglądały zbyt zachęcająco, więc zrobiłam z nich mini kotleciki :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jakie otręby wybrać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie na pierwszym miejscu owsiane, na drugim pszenne i żytnie na końcu jako te niesmakujące dzieciom.

      Usuń
  20. Dzisiaj zrobiłem !!! Pychotka, lepsze od KFC :) SUPER PRZEPIS. Dzięki :) Trochę mi się kleiła ta masa, nie mogłem nic ulepić, wybrudziłem pół kuchni, zeszło mi się ze 2 godziny, ale się udało :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Czy zamiast kurczaka mozna dac piers z indyka :-). ?

    OdpowiedzUsuń
  22. Na czym smażycie te paluszki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na suchej patelni teflonowe/ceramicznej lub jakiejś innej z dobrą powłoką.

      Usuń
  23. a nie sa za suche te pauluszki ??, przymierzam sie do zrobienia, ale boje sie ze beda wiórowate :(

    OdpowiedzUsuń
  24. ktos tu pisal ze nei ma w domu maszynki do mielenia miesa, ja tez nie mam ale jak w sklepie poprosisz to zmiela ci na miejscu fileta z kurczaka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Studenci radzili poświęcić trochę czasu i drobno posiekać nożem jak świeże zioła.

      Usuń
  25. Jaki szpinak dodać do tego dania- świeży czy może też być mrożony?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dałam mrożony i dobre wyszły,suchawe,jak to filet,ale smaczne,pzdr.Monika

      Usuń
  26. Ten blog jest cudowny! Nawet nie wie Pani jak długo szukałam takich prostych i łatwych do wykonania przepisów :) Niestety nie mam czasu na dłuższe posiedzenia w kuchni, ani też odpowiednich umiejętności na kombinowanie. Dzisiaj natknęłam się na Pani przepisy i jestem bardzo zadowolona :) Od jutra wprowadzam je w życie i mam nadzieję, że uda mi się zgubić parę zbędnych kilogramów i zmienić trochę nawyki żywieniowe. Pozdrawiam i dziękuję bardzo :D

    OdpowiedzUsuń