logo

logo

środa, 29 lutego 2012

Placek po węgiersku



Składniki na placki ziemniaczane:
ziemniaki (1/2kg)
1 cebula (50g)
1 jajko (60g)
przyprawy (sól)

Składniki na gulasz drobiowy:
1 pierś z kurczaka (250g)
2 cebule (100g)
1 marchewka (100g)
pieczarki (150g)
2 łyżki jogurtu naturalnego (50g)
przyprawy (sól, pieprz)


Przygotowanie:
Ziemniaki trzemy na tarce na drobnych oczkach, solimy i zostawiamy na 15 minut. Po tym czasie odlewamy nadmiar wody z ziemniaków, dodajemy startą cebulę, wbijamy jajko i przyprawiamy. Do ciasta nie dodajemy mąki, po to odlewamy wodę, żeby nie trzeba było ciasta zagęszczać mąką. Placki smażymy bez tłuszczu na małym ogniu. Z podanych proporcji wychodzą 3 duże placki.

Piersi z kurczaka kroimy na małe kawałki, przyprawiamy i odstawiamy na pół godziny do lodówki. Cebulę kroimy w kostkę, marchewkę kroimy w cienkie plasterki lub w małą kostkę, pieczarki kroimy w plasterki. Wrzucamy warzywa na patelnię podlewamy wodą i dusimy pod przykryciem, aż marchewka będzie miękka. Następnie dorzucamy kurczaka i dusimy, aż będzie ugotowany. Jogurt dodajemy na końcu. Żeby się nie uwarzył, to najczęściej robię to tak, że gotową potrawę zostawiam do ostygnięcia, dodaję jogurt i podgrzewam na nowo. A jak nie mam czasu, to do jogurtu dolewam odrobinę ciepłej wody żeby go zahartować i dopiero wlewam do gorącej potrawy.
Z podanych proporcji wychodzą 3 placki po węgierski z gulaszem drobiowym. 



Wartość energetyczna całej masy ziemniaczanej na placki – 490kcal

Wartość energetyczna 1 placka ziemniaczanego (1/3 porcji) – 165kcal

Wartość energetyczna całego gulaszu drobiowego – 360kcal

Wartość energetyczna 1 porcji gulaszu (1/3 całości) – 120kcal

Wartość energetyczna 1 placka po węgiersku z gulaszem – 285kcal 



16 komentarzy:

  1. Czy drobne oczka mają dawać rezultat cieniuteńkich nitek? Pytam bo już różne rozumienie "drobnych oczek" napotkałam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak drobne oczka to takie nitki będą, ale na tyle cienkie, że podczas smażenia dojdą do siebie i nie będą surowe. W placku te nitki nie są aż tak wyczuwalne.

    OdpowiedzUsuń
  3. I jeszcze całkiem pokaźny limit kalorii żeby sobie trzasnąć jakąś pyszną surówkę do obiadku... Bosko;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny przepis! Jedyne co mi się nie udało, to placek bez tłuszczu. Mimo, że mam dosyć dobrą patelnię ceramiczną, to placek się przyklejał i przy odrywaniu rozpadał. Po kilku próbach poddałam się i wylałam trochę oleju na patelnię. Jak to robisz, że Ci się to udaje? Pozdrawiam i dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bo wiesz, do tego to trzeba mieć fajnego męża, który moje placki przerzucał w powietrzu. Chyba nigdy tej umiejętności nie nabędę :) A tak serio, to ja podważam, żeby placek nie był przyklejony, zsuwam go na talerz, przykładam patelnię do góry dnem i odwracam. Faktycznie o tym nie napisałam, tak samo robię frittatę, tam dokładnie opisałam sposób. Brak mąki jednak robi placki delikatniejsze i taki duży ziemniaczany, to może być malutki problem do przerzucenia. A jak Ci przywiera, to posmaruj patelnię kroplą oliwy pędzelkiem i na taką rozgrzaną jak nałożysz ciasto ziemniaczane, to się łatwo zetnie i później odejdzie bez problemu. A kropla oliwy to może 10kcal, a może nawet nie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mi po przeliczeniu w tabelach kalorii, masa ziemniaczana wyszła na 500kcal. Zresztą w innych przepisach też mam spore różnice. Na jakiej tabeli opierasz się przy wyliczeniach, może ja korzystam ze złej? :) Zrzut: http://i.imgur.com/J9GBO.png

    OdpowiedzUsuń
  7. Są różnice w tabelach w internecie. Ale w większości akurat ziemniak ma 60kcal/100g, więc pół kilo ma 300kcal a nie 400kcal jak w tym Twoim wyliczeniu. Stąd różnica. Ja korzystam np z tych tabelek:http://www.tabelakalorii.info/tabela-kalorii.php Kiedyś korzystałam z innych, na podstawie których jest post o liczeniu kalorii. Ale po przeinstalowaniu kompa już nie miałam tego w ulubionych i nie znalazłam ich drugi raz.

    OdpowiedzUsuń
  8. I bądź tu człowieku mądry. :) Dość duże są te różnice to chyba, na wszelki wypadek brać te wyższe wartości? Ja zaglądam tu tabele-kalorii.pl
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja myślę, że trzeba wziąć jedną tabelę i się jej trzymać, a nie szukać gdzie mniej czy więcej i to przyjmować. Błędy są i na plus i na minus, więc średnio będzie na zero :) Bo inaczej idzie zwariować od tych cyferek! A jak ktoś chce łatwy w obsłudze kalkulator kalorii, to proszę o maila a ja prześlę, zrobiłam sobie taki sama i korzystam z niego codziennie.

    OdpowiedzUsuń
  10. z tego co się zorientowałam to na http://www.dieta-kalorie.pl jest tabela kalorii która została zaczerpnięta z oficjalnej publikacji dostępnej w księgarniach i dlatego też najbardziej z niej lubię korzystać.

    OdpowiedzUsuń
  11. No ja nie mówię, że moja tabela to jedyna słuszna :) po prostu trzymam się jednej i z tego liczę, tak orientacyjnie. Ale tą przejrzę w wolnej chwili, może się dowiem czegoś ciekawego. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Pycha. A sos zagęściłam zblenderowanymi pomidorami z puszki zamiast jogurtu.
    JW

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo delikatny placek. Miał być na mój obiad więc pomyślałam sobie, że jeszcze troszkę surówki dołożę i ledwo dałam radę. Bardzo smaczne i syte danie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziś robiłam na obiad. Pysznyyyy . I jak nigdy cala rodzina się najadla ☺ dziękuję za przepis.
    PS. Ja do obliczania kalorii korzystam z : ile waży. pl

    OdpowiedzUsuń
  15. Zrobiłam na obiad sam placek ziemniaczany z połowy porcji. Usmażyłam na patelni ceramicznej, posmarowałam ją olejem pędzelkiem, żeby nie była całkowicie sucha. Wyszedł obłędny !!!! Zjadłam z cukrem. Według mnie ten sposób przygotowania placka ziemniaczanego jest o niebo lepszy od takiego z mąką. Delikatny, sycący i nieociekający niepotrzebnym tłuszczem. Do tej pory nie wierzyłam, że da się zrobić taki placek bez mąki. Wcale nie przeszkadza też to, że nie jest chrupiący, bo nawet za takimi nie przepadałam. Od teraz będę robić już tylko takie bez mąki. Jak dla mnie - REWELACJA !!! Co dzień przywracasz mi wiarę w to, że można jeść wszystko i chudnąć :) Dzięki !!! Dzięki !!! Dzięki !!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Jakie to pyszne,zabraklo pieczarek więc dałam kilka grzybów suszonych.Do plackow dodałam cukinie. Poezja smaku,dziękuję za pyszny przepis. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń